Ginetta ha descartat continuar en el Campionat Mundial de Resistència la pròxima temporada amb el seu equip de fàbrica, i es redueix la seva participació en la sèrie 2019/20.
L’equip ha reduït a una sola Ginetta-AER G60-LT-P1 per a les 24 hores de Le Mans i no participarà ni en la ronda de Spa del mes que ve ni en la final de Bahrain al novembre.
El cap de Ginetta, Lawrence Tomlinson, va dir que ja no té ganes per a córrer amb els cotxes LMP1 en el WEC l’any que ve.
«En termes de córrer amb els nostres propis cotxes podriem dir que aquest vaixell ja ha salpat».
«Faig coses que em donen diners o em fan feliç, i córrer en el WEC no fa cap de les dues coses.»
Tomlinson havia insinuat prèviament que estaria feliç de continuar amb l’equip de treball en el WEC més enllà d’aquesta temporada si cap client es presenta per a córrer els cotxes.
Encara creu que el G60 podria ser una proposta viable en el WEC de 2021, quan els cotxes P1 puguin competir contra la nova categoria d’hipercotxes LM.
La possibilitat va ser plantejada per Tomlinson d’un programa elaborat per l’equip estatunidenc Dyson Racing, dirigit per l’actual pilot de Ginetta Chris Dyson.
«Chris està entusiasmat amb un programa del WEC i ens encantaria secundar-lo perquè condueixi un cotxe o, millor encara, dos», va dir Tomlinson.
No es va poder contactar a Dyson per a elaborar cap pla per a portar a l’equip que va guanyar la American Le Mans Sèries en 1999 i 2011 de tornada a la categoria internacional.
Ginetta ha optat per no anar a Spa el 16 d’agost per diverses raons, segons Tomlinson.
Va declarar que era més important per a l’equip anar a provar amb les actualitzacions incorporades en el G60 des de la seva última carrera a Bahrain al desembre de 2019 i que l’equip correrà en Silverstone el 25 i 26 d’agost.
«L’assenyat és fer una prova abans de Le Mans per a provar totes les actualitzacions i el treball que hem fet amb el cotxe«, va explicar Tomlinson.
«Hem reconstruït els cotxes d’endavant cap endarrere i els hem millorat en àrees clau».
Tomlinson també va declarar que els dubtes sobre la viabilitat dels viatges intercontinentals també era un factor ja que Dyson ha de volar des dels Estats Units.
La decisió de córrer amb un sol cotxe a Le Mans els dies 19 i 20 de setembre amb Dyson, va ser en gran manera financera«
«Tenim dos jocs de tot el que necessitem per a córrer un cotxe, però no vull preparar-me per a córrer dos i incórrer en costos abusius«, va explicar.
«Ningú pot dir amb certesa que Le Mans seguirà endavant; les coses poden canviar ràpidament en la situació actual.»
Tomlinson va afirmar que el segon partit de la temporada a Bahrain «no tenia sentit» per al WEC.
«Fins i tot si arribes a Le Mans il·lès, els cotxes hauran fet 30 hores de carrera i necessitaran una reconstrucció completa», va explicar.
Tomlinson també va demanar «claredat i garanties» sobre com la maquinària LMP1 com el Ginetta G60 s’equilibrarà amb els nous cotxes LMH en el WEC la pròxima temporada.
L’absència de Ginetta significa que hi haurà només quatre cotxes LMP1 quan el WEC es reprengui a Spa el mes vinent.
A Toyotas i Rebellion se’ls unirà el retornat de la sèrie ByKolles, que correrà la seva ENSO CLM-Gibson P1/01 en preparació per a Le Mans.
Rebellion Racing estarà representat amb un sol cotxe per als assidus del campionat Bruno Senna, Gustavo Menezes i Norman Nato en lloc dels dos previstos.
El dues vegades guanyador de Le Mans, Romain Dumas, va provar per primera vegada la R-13 al costat dels seus companys d’equip Louis Deletraz i Nathanael Berthon.