WEC: Què son els LMH, els LMDh i els Hypercars?

Després de cascada de noticies positives al voltant de la presencia de noves marques al Mundial de Resistència (WEC) gràcies a les noves normes introduïdes per a les properes temporades, analitzem en què consisteixen cadascuna d’elles.

A partir de la temporada que ve, al WEC entraran els LMH (Le Mans Hypercar). En el seu primer any, conviuran amb els LMP1 actuals (mitjançant penalitzacions per rendiment) i s’espera que a partir de 2022 ja siguin els únics cotxes per a la màxima categoria.

Per la temporada 2021 hi ha prevista la presència de 3 marques, Toyota i la més que possible Glickenhaus, i ByKolles. A partir de 2022 s’unirà també Peugeot, que ha revelat ja detalls sobre la seva unitat de potència.

Què son els Le Mans Hypercar (LMH)?

Els LMH hauran d’estar basats en un model de carrer que un fabricant tingui a disposició per poder ser homologats, o desenvolupar-ne un per a tal efecte. En altres paraules, un equip privat no podrà competir amb un LMH si no compta amb el suport d’una marca que homologui el cotxe.

En l’àmbit de la tecnologia que s’utilitzarà en aquesta categoria, les marques tindran llibertat de decisió en adoptar o no la tecnologia híbrida. Es permetrà llibertat en el desenvolupament de motors i en l’aerodinàmica. El motor de combustió interna tindrà una potència màxima de 670CV i el pes mínim de cada vehicle serà de 1.030 Kg. En cas d’incloure sistemes híbrids i de recuperació d’energia (KERS) aquestes dades augmenten.

La imagen puede contener: automóvil

Toyota ja ha assegurat, i s’ha pogut veure, el seu model de proves basat en un dels seus models de carrer, igual que Glickenhaus, però en el cas de ByKolles encara no s’ha revelat aquesta incògnita.

Quines marques treballen en LMH?
Toyota
Glickenhaus
ByKolles
Peugeot

Què son els LMDh (Le Mans Daytona hybrid)?

Tant els LMDh com els LMH tindran unes prestacions similars el que a la pràctica suposarà poder competir en la mateixa categoria del WEC i de l’IMSA. La categoria es dirà Hypercar i tindrà tant els LMH com els LMDh

Al campionat americà, IMSA va anunciar l’entrada del nou reglament amb els LMDh (Le Mans Daytona hybrid) per al 2022. Aquesta nova normativa és basa en una evolució dels actuals LMP2 (Dallara, Oreca, Ligier o Riley) amb el seu motor que modificant la carrosseria i l’aerodinàmica i amb un sistema híbrid comú ja està preparat per competir.

La gran noticia d’aquesta nova categoria, els Hypercars, i d’aquesta normativa, els LMDh, és que podran competir en el WEC i les 24 hores de Le Mans igual que amb amb els LMH i podràs fer les 24 hores de Daytona i l’IMSA. Unificant els reglament tothom hi surt guanyant.

Quines marques treballen en LMDh?
Audi 2022
Porsche 2023

porsche wec lmdh

Més marques interessades

Ford, Acura, McLaren o inclús Ferrari estan estudiant una possible entrada al campionat gràcies a la nova normativa. Els rumors s’estén a BMW i d’altres però la principal decisió de les marques serà decidir si crear un cotxe des de pràcticament de 0 o amollar-se als LMP2.

Davant del gran interès generat per les marques podríem trobar-nos davant del començament d’una nova època daurada per la Resistència.

Article inspirat en el següent fil de Twitter de Victor Forner:

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments