Per a Teemu Suninen serà un estiu encara més calorós que per a tots nosaltres. El finlandès, de 29 anys, tindrà, de fet, l’oportunitat de jugar les seves cartes a les dues properes rondes del WRC: Estònia i Finlàndia.
Per al pilot de Tuusula (una població a les afores d’Hèlsinki), és el darrer tren: en 2 curses haurà de demostrar que es mereix aquell seient que ha quedat vacant per un destí macabre. En el punt positiu, són dues curses favorables per als pilots finlandesos i podrà comptar amb la millor posició de sortida disponible (a la part posterior del grup). No obstant això, Teemu haurà de ser capaç d’afrontar l’estrès i la pressió de l’última oportunitat, cosa que no sempre li ha anat bé en el passat.
Just Suninen va tenir l’oportunitat de provar l’i20 Rally 1 participant al ral·li Louna-Eesti i acabant segon darrere d’Ott Tanak. Tanmateix, al finlandès no li va resultar fàcil adaptar la seva conducció al Rally1 i també va expressar la seva preocupació perquè això podria constituir una barrera per a l’arribada de nous pilots al WRC. Aquestes són les seves paraules recollides per David Evans a DirtFish:
Sens dubte, són consideracions a tenir en compte, encara que òbviament Suninen, quan parla d’un quart cotxe, intenta defensar el seu cas: com més volants hi hagi, més possibilitats tindria que córrer amb un Rally1. En tot cas, la reducció de les proves va ser criticada per molts pilots però, al cap i a la fi, va ser demanada pels equips com a mesura de contenció de costos.
Suninen és ben conscient de la situació i ha afegit que l’augment del cost dels cotxes pràcticament ha impedit que els joves pilots que han lluït en els campionats nacionals trobin el pressupost per intentar arribar al WRC.
Teemu serà capaç de convèncer Hyundai per al 2024?