La quarta etapa del Dakar 2024 era també la segona part de l’etapa marató. Per tal d’estalviar recursos i mecànics, l‘especial d’avui dimarts 9 de gener només constava de 299 km entre i Al Hofuf (Aràbia Saudita).
Després d’una gran lluita contra el Toyota de Yazeed Al-Rajhi i Timo Gottschalk, Sébastien Loeb i Fabian Lurquin (Bahrain Raid Xtreme) han guanyat aquesta etapa per 1 minut. En la classificació general, amb 4 minuts d’avantatge sobre Carlos Sainz (Audi) i 11 minuts sobre Nasser Al-Attiyah (Prodrive). Sébastien Loeb ha guanyat una plaça i passa a la 6a posició just per davant del líder de la classificació de les dues rodes motrius, Mathieu Serradori (SRT).
El gran perdedor del dia és Seth Quintero (Toyota). El debutant nord-americà, campió del món W2RC en T3, espera el seu camió d’assistència al km 68. El seu Hilux T1+ ha trencat un element mecànic que no pot ser reparat per la tripulació que forma amb l’alemany Dennis Zenz.
Els catalans
Els guanyadors dilluns, Lucas Moraes i Armand Monleón (Toyota) han patit durant la jornada d’avui a causa de la seva posició de sortida obrint pista. El pilot brasiler ha perdut uns deu minuts però continuen en quarta posició.
Nani Roma i Àlex Haro han acabat l’etapa en tretzena posició i pugen fins a la 15a de la general, Laia Sanz ha tornat a quallar una gran etapa acabant en catorzena posició i pujant a la dissetena posició en la classificació general, el millor resultat de la catalana en cotxes.
Entre els Challenger (T3) Goczal i Mena han tornat a emportar-se el triomf i amplien l’avantatge al capdavant de la general fins superar els 30 minuts de diferència. Baciuska i Vidal han acabat en novena posició l’etapa d’avui pujant fins la mateixa posició a la general. Òscar Ral i Xavier Blanco han patit més durant la jornada d’avui acabant en 19a posició, en la general son tretzens.
A la categoria SSV (T4) continua el lideratge català amb Gerard Farrés primer però que avui no ha quallat una bona etapa a l’acabar en vuitena posició i cedir 17 minuts amb els vencedors. Tot i el contratemps té un marge de més de 14 minuts al capdavant. Eduard Pons i Jaume Betriu son desens després d’acabar avui l’etapa en vintena posició.