Loeb guanya la setena etapa i Sainz es queda al capdavant del Dakar 2024 en un mà a mà

La segona setmana del Dakar 2024 comença amb triomf per a Sébastien Loeb i Fabian Lurquin (Bahrain Raid Xtreme). El tàndem francobelga ha llançat un atac total per marcar el millor temps… malgrat la seva posició inicial en aquesta setena especial de 483 km.

El nou vegades campió del món del WRC ha ofert una actuació de primer nivell guanyant els líders de la cursa Carlos Sainz i Lucas Cruz (Audi) per més de 10 minuts. Els d’Audi es mantenen al capdavant del Dakar 2024 però el seu lideratge ha baixat a 19′. La cursa està molt ajustada.

Hem anat a buscar dos o tres Way-points, no ha estat fàcil. Fabian ha fet un gran treball de navegació, tots dos estàvem ben posicionats. Dues o tres vegades hem agafat el camí equivocat, i al cap de 300 metres hem donat la volta. Al final hem dedicat potser 2 minuts en total a la navegació, però no hem fet jardineria.

Loeb

El Dakar 2024 també té ha deixat males notícies per a Mattias Ekström i Emil Bergkvist (Audi). La tripulació sueca, segona classificada al final de la primera setmana de competició, ha patit un problema mecànic després de 47 km de la setena etapa, disputada aquest diumenge 14 de gener entre Riad i Al Duwadimi (Aràbia Saudita).

EKSTROM Mattias (swe), Team Audi Sport, Audi RS Q E-Tron E2, FIA Ultimate, FIA W2RC, PETERHANSEL Stéphane (fra), Team Audi Sport, Audi RS Q E-Tron E2, FIA Ultimate, FIA W2RC, portrait stopped to repair a problem at the rear left  during the Stage 7 of the Dakar 2024 on January 14, 2024 between Riyadh and Al Duwadimi, Saudi Arabia - Photo Antonin Vincent / DPPI
EKSTROM Mattias (swe), Team Audi Sport, Audi RS Q E-Tron E2, FIA Ultimate, FIA W2RC, PETERHANSEL Stéphane (fra), Team Audi Sport, Audi RS Q E-Tron E2, FIA Ultimate, FIA W2RC, portrait stopped to repair a problem at the rear left during the Stage 7 of the Dakar 2024 on January 14, 2024 between Riyadh and Al Duwadimi, Saudi Arabia – Photo Antonin Vincent / DPPI

El doble campió de DTM i World Rallycross ha perdut més de dues hores a causa d’una trencament de la roda del darrere esquerra. El clan Audi Sport perd així un actiu clau en la lluita per la victòria en aquesta 46a edició del Dakar.

Després de 30 km, vam sentir que alguna cosa es movia de manera anormal al cotxe. Vam sentir un soroll, “clac, clac clac”, no molt fort, però repetitiu. Més tard vam tenir una punxada lenta i una part de l’articulació de la direcció fregava contra la llanda.

Ekstrom

Els catalans

Els nostres han viscut durant l’etapa d’avui situacions ben diferents. Deixant enrere la polèmica desqualificació de Goczal i Mena quan eren líders de la classificació Challenger (T3) amb més d’una hora d’avantatge per un embragatge no permès per la FIA durant l’etapa de descans, avui Nani Roma i Àlex Haro havien de dir adeu a la cursa per una avaria en la seva Ford.

206 MORAES Lucas (bra), MONLEON Armand (spa), Toyota Gazoo Racing, Toyota GR DKR Hilux, Motul, FIA Ultimate, FIA W2RC, action during the Stage 7 of the Dakar 2024 on January 14, 2024 between Riyadh and Al Duwadimi, Saudi Arabia - Photo Florent Gooden / DPPI
206 MORAES Lucas (bra), MONLEON Armand (spa), Toyota Gazoo Racing, Toyota GR DKR Hilux, Motul, FIA Ultimate, FIA W2RC, action during the Stage 7 of the Dakar 2024 on January 14, 2024 between Riyadh and Al Duwadimi, Saudi Arabia – Photo Florent Gooden / DPPI

Però no tot han estat males notícies per als nostres Moraes i Monleón s’han col·locat en tercera posició de la general amb la Toyota Hilux. Laia Sanz continua amb la seva brillant actuació pujant fins a la quinzena posició de la general.

Dia molt positiu avui! Molt llarg i amb navegació difícil, però Maurizio ho ha gestionat molt bé. Hem salvat una jornada en què sortíem molt enrere, cosa que ha fet que ens trobéssim molta pols. Demà tindrem una millor posició de sortida…

Laia Sanz

Entre els T3 Oriol Vidal, copilot de Baciuska, ja és cinquè. Rosa Romero, copilot de Peñate, dotzena i Xavi Foj – Joan Rubí dissetens. En SSV (T4) Farrés és setè de la general.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments