Isotta Fraschini abandona el WEC

Aquesta temporada 2024 va ser la del renaixement d’un nom que va començar la seva història l’any 1900. Aquesta temporada, Isotta Fraschini va entrar en un Tipo 6 Competizione en la categoria Hypercar.

Al volant del número 11 hi havia Jean-Karl Vernay, Antonio Serravalle i Carl Wattana Bennett, mentre que l’equip de Gilles Duqueine era l’encarregat de fer funcionar el prototip. Una aventura que, per tant, finalitzarà, almenys temporalment, després de cinc proves disputades, i una catorzena posició com a millor final, durant les 24 Hores de Le Mans, el juny passat.

El rumor va créixer al final de la tarda i va ser confirmat ràpidament pel fabricant italià cap a les 19 h a través d’un comunicat de premsa:

Isotta Fraschini Milano Fabbrica Automobili anuncia la seva retirada immediata del Campionat del Món de Resistència 2024 perquè ja no hi ha condicions per continuar la col·laboració amb l’equip francès Duqueine.

Després d’una primera temporada productiva, marcada per un final exitós a les emblemàtiques 24 Hores de Le Mans, la marca d’automòbils ha decidit reorientar els seus recursos cap a la reestructuració del seu programa d’automobilisme i l’ampliació de les seves iniciatives en pista i carretera.

Isotta Fraschini vol agrair càlidament als seus patrocinadors, pilots, socis i aficionats el seu suport inquebrantable durant aquesta temporada inaugural. La companyia també agraeix al WEC i a l’Automobile Club de l’Ouest (ACO) el seu suport i espera un possible retorn en un futur proper. »

Una decissió estratègica

Estem molt orgullosos del que hem aconseguit en la nostra primera temporada. Participar al WEC ha estat un honor i una experiència increïbles, amb les 24 Hores de Le Mans un dels moments destacats.

Miguel Valldecabres, director d’Automobilisme i CEO d’Isotta Fraschini.

Aquesta decisió tan difícil no es va prendre a la lleugera, però ens permet capitalitzar els nostres èxits, potenciant el creixement de la nostra marca i el desenvolupament dels nostres productes en els mercats de carreres i Hypercar.

Miguel Valldecabres, director d’Automobilisme i CEO d’Isotta Fraschini.

Com a nou fabricant amb grans ambicions, no continuar la temporada WEC 2024 és una obligació estratègica per conservar els nostres recursos i garantir la continuïtat del nostre projecte.

Tot i aquest difícil contratemps, mirem el futur amb il·lusió. El nostre viatge com a marca de rendiment continua i esperem fer nous passos.

Miguel Valldecabres, director d’Automobilisme i CEO d’Isotta Fraschini.

Encara que Isotta Fraschini no sembla posar fi definitivament al seu programa WEC, després d’aquest anunci seria improbable tornar-los a veure en la categoria Hypercar l’any 2025. Per tant, només hi haurà 36 cotxes inscrits a Austin per a Lone Star Le Mans l’1 de setembre.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments