Dilluns, 7 juliol 2025
Blog Page 44

Les classificacions del WRC després del Ral·li de Xile

Després de l’última cursa sobre terra de la temporada tot està encara per decidir

Ott Tänak va aconseguir retallar cinc punts del seu company d’equip Thierry Neuville , però el pilot belga entra a les dues últimes proves del campionat amb 29 punts d’avantatge sobre el campió del món 2019.

Neuville tenia el seu primer Match Ball a Xile però el segon sembla més clar pel Ral·li d’Europa Central. Amb els dotze punts del Super Sunday, Sébastien Ogier perd poc terreny amb el duet de Hyundai, però el francès probablement haurà de renunciar a la corona del 2024.

En el campionat de fabricants, Toyota va recuperar-se després del triplet de Hyundai al Ral·li de Grècia. El fabricant japonès entra a les dues últimes proves amb un desaventatge de 17 punts i, per tant, podria anar a buscar el títol, encara que probablement Hyundai guanyi la corona pel costat dels pilots.

El campionat de WRC2 encara està molt disputat, amb Oliver Solberg que no ha aconseguit guanyar aquest Ral·li de Xile, que hauria estat sinònim de títol. El suec entra a les dues darreres curses amb dotze punts d’avantatge sobre Yohan Rossel, guanyador aquest diumenge, i quinze sobre Sami Pajari.

Classificació de pilots del WRC

1) Thierry Neuville (Hyundai) – 207 punts (10+3+2)
2) Ott Tänak (Hyundai) – 178 punts (13+4+3)
3) Sébastien Ogier (Toyota) – 166 punts (0+7) +5)
4) Elfyn Evans (Toyota) – 161 punts (15+5+1)
5) Adrien Fourmaux ( M-Sport Ford) – 140 punts (8+2)
6) Kalle Rovanperä (Toyota) – 114 punts (18) +6+4)
7) Takamoto Katsuta (Toyota) – 80 punts (0)
8) Dani Sordo (Hyundai) – 44 punts (0)
9) Sami Pajari (Toyota, WRC2) – 41 punts (6+1)
10) Esapekka Lappi (Hyundai) – 33 punts (0)

Classificació d’equips

1) Hyundai – 482 punts
2) Toyota – 465 punts
3) M-Sport Ford – 245 punts

Classificació de pilots WRC2

1) Oliver Solberg (Skoda) – 123 punts
2) Yohan Rossel (Citroën) – 111 punts
3) Sami Pajari (Toyota) – 108 punts
4) Nikolay Gryazin (Citroën) – 66 punts
5) Lauri Joona (Skoda) – 58 punts
6) Jan Solans (Toyota) – 54 punts
7) Kajetan Kajetanowicz (Skoda) – 47 punts
8) Robert Virves (Skoda) 45 punts
9) Gus Greensmith (Skoda) – 42 punts
10) Fabrizio Zaldivar (Skoda) – 42 punts

El Circuit de Barcelona-Catalunya viu un cap de setmana intens amb un emocionant GT Open

INTERNATIONAL GT OPEN

El Circuit de Barcelona-Catalunya va ser l’escenari aquest cap de setmana d’una nova cita de l’International GT Open, que va oferir als aficionats dos dies d’emoció intensa sobre l’asfalt.

Dissabte es va disputar la primera de les dues curses del cap de setmana, amb un final que va mantenir els aficionats en suspens fins a l’últim moment. La victòria va ser per a l’equip Car Collection Motorsport, amb els pilots Gustav Bergström i Nico Menzel al volant del seu Mercedes AMG GT3. El duo va demostrar una gran constància i estratègia, aconseguint mantenir-se al capdavant en una cursa marcada pels canvis de ritme i la pressió dels rivals.

Greystone GT i SPS Automotive Performance van lluitar fins al final per intentar aconseguir la victòria. Michael O’Brien i Nick Moss, de Greystone GT, van finalitzar en segona posició, seguit de Christian Klien i Florian Scholze amb el seu Mercedes d’SPS.

GT Cup Open Europe

En paral·lel a l’International GT Open, altres categories van oferir un gran espectacle al llarg del cap de setmana. La GT Cup Open Europe, la divisió destinada a vehicles més petits i lleugers, va veure com l’equip DGL Racing, amb Maxime Guillemat i Louis-Philippe Soenen al volant d’un Ferrari 488 Challenge, s’emportava la victòria en la primera cursa de la categoria. Tsunami RT, amb Serhii Chukanov i Alexey Chuklin, van remuntar des de posicions endarrerides per acabar en una meritòria segona posició.

Pel que fa a les categories inferiors de monoplaces, tant la Formula Regional European Championship by Alpine (FRECA) com l’Italian F4 Championship també van tenir un paper destacat. En la FRECA, l’equip Prema Racing, amb pilots com Rafael Camara, va mantenir-se com el gran favorit, mentre que en l’F4 italiana, el britànic Freddie Slater va consolidar el seu lideratge a la general, mostrant una gran consistència durant tot el cap de setmana.

Segona cursa del GT Open: desenllaç imprevisible

La segona cursa, disputada diumenge, va ser igualment intensa i va afegir més emoció al cap de setmana. Eastalent Racing, amb Simon Reicher i Christopher Haase al volant d’un Audi R8 LMS GT3 EVO II, van aconseguir la victòria després d’una lluita ferotge. Aquest triomf, juntament amb la seva actuació en les curses prèvies, situa l’equip en una posició immillorable per lluitar pel títol del campionat.

No obstant això, el resultat a Barcelona no va ser suficient per assegurar-se el títol, ja que els seus rivals, l’equip Oregon Team amb Alessio Deledda i Jordan Pepper al volant d’un Lamborghini Huracán GT3 EVO II, van quedar a només 3 punts dels líders.

Solberg i el títol del WRC2 en suspens per una sanció

Una punxada va provocar tot l’enrenou amb el pilot de Citroën

Rossel va passar de la tercera posició a liderar la categoria quan els comissaris van determinar que Solberg havia obstaculitzat el pilot francès durant l’especial 11, descomptant-li 40 segons del seu temps.

Solberg liderava la categoria en aquell moment, però una punxada el va obligar a aturar-se i perdre 1 minut i 30 segons per canviar una roda. Després de reincorporar-se, va continuar per davant de Rossel, qui va afirmar que Solberg li havia impedit avançar en un tram afectat per una espessa boira.

El pilot suec, aspirant al títol del WRC2, va presentar una protesta sol·licitant als comissaris que reconsideressin el temps assignat a Yohan Rossel, que va afavorir el pilot de Citroën per obtenir la victòria diumenge.

Aquest incident pot ser clau en la lluita pel títol del WRC2, ja que una victòria a Xile hauria assegurat el campionat a Solberg. Finalment, el suec va acabar quart, 26.1 segons darrere de Rossel, tot i guanyar les quatre especials del diumenge.

Solberg va defensar-se abans de la decisió dels comissaris:

“He vist el seu vídeo [de Rossel] i també el meu, i no el vaig obstaculitzar de cap manera. Hi havia tanta boira i pluja que tampoc hi havia pols, així que no entenc per què es va queixar.”

Els comissaris van desestimar la protesta de Solberg, basant-se en el Codi Esportiu Internacional de la FIA, que no permet revisar decisions anteriors a través d’una protesta. A més, Rossel ja havia notificat la seva intenció d’apel·lar una altra decisió dels comissaris, traslladant la disputa al Tribunal Internacional d’Apel·lacions, fora de la competència dels comissaris actuals.

Tot per decidir

Amb aquesta resolució, Solberg deixa Xile amb un avantatge de 12 punts sobre Rossel a la classificació del WRC2. No obstant això, com que ja ha completat els seus set esdeveniments puntuables, haurà de confiar en els resultats dels seus rivals per mantenir vives les seves opcions al títol.

Tant Rossel com Sami Pajari, aquest últim a 15 punts de Solberg, tenen encara opcions de guanyar, completant les seves temporades al Ral·li d’Europa Central i al Ral·li del Japó respectivament.

Després del ral·li, un emocionat Solberg va declarar:

“Mai ens rendirem. Aquest moment és molt amarg, perquè volia guanyar i ara serà difícil. Ha estat un any increïble, tal com sempre havia somiat.”

Tot i la decepció, Solberg manté l’esperança:

“Encara no s’ha acabat, però és dur perquè el somni era guanyar aquest cap de setmana. El pla era conduir amb compte divendres i dissabte per estar preparat per diumenge, i gairebé ho aconseguim.”

Kalle Rovanperä s’imposa en un complicat Ral·li de Xile 2024

Kalle Rovanperä ha aconseguit la victòria al Ral·li de Xile, superant el seu company d’equip Elfyn Evans per 23,4 segons.

Amb aquest triomf, el pilot de Toyota torna a somriure després d’algunes proves sense gaire sort.

Rovanperä va tenir un diumenge tranquil, tot i les difícils condicions meteorològiques amb la presència de molta boira als trams, va aconseguir el segon millor temps en el súper diumenge mentre que Sébastien Ogier va destacar guanyant les quatre especials del dia, incloent-hi la Power Stage.

Ogier, que va demostrar un rendiment excel·lent, va sumar dotze punts al seu compte particular, set d’ells per la seva actuació en les especials dominicals i cinc més a la Power Stage, on va superar Rovanperä per només una dècima de segon.

Per la seva banda, Ott Tänak (Hyundai) va acabar tercer al ral·li i va sumar cinc punts més que el seu company d’equip Thierry Neuville, qui va finalitzar quart. Tot i això, Neuville continua liderant el campionat amb un marge de 29 punts.

Hyundai va patir en aquests terrenys relliscosos, veient-se superat pels Toyota en diverses fases del ral·li. Esapekka Lappi va haver d’abandonar després de la penúltima especial, perdent així l’oportunitat de sumar punts valuosos per a l’equip. Amb aquesta situació, Toyota s’acosta a Hyundai en el campionat de constructors, ara a només 17 punts de distància, quan queden dos ral·lis per disputar-se.

En el WRC2, Yohan Rossel va aconseguir la victòria amb el seu Citroën, assegurant el títol per a l’equip francès. Mentrestant, Oliver Solberg (Skoda), qui podria haver assegurat el títol amb una victòria, va acabar quart, veient com Rossel li retalla les distàncies i que Pajari podría prendre-li la corona en les curses que queden. A més, el paraguaià Diego Domínguez va celebrar un altre triomf que li ha donat el títol mundial del WRC3.

La propera cita serà del 17 al 20 d’octubre al Ral·li d’Europa Central, on es decidiran els següents capítols d’aquesta temporada del WRC.

Evans lidera la primera etapa d’un mogut Ral·li de Xile

La primera jornada del Ral·li de Xile ha estat marcada per una gran competitivitat entre els pilots, sense una jerarquia clara i definida.

Tot i que els Toyota semblaven dominar el ritme inicialment, els Hyundais van recuperar terreny després de l’assistència, i va ser Ott Tänak qui va tancar el dia com a líder, amb un marge mínim de només 0,4 segons sobre Elfyn Evans.

Però la neutralització del primer tram portava als comissaris a revisar els temps donats en aquesta primera passada, fent que finalment fos Evans qui acabés aquesta primera etapa líder per davant de Tänak. Sébastien Ogier, per la seva banda, va destacar en el bucle de la tarda, aconseguint dos escratx i un segon lloc en tres especials però ja lluny del liderat després de perdre molt de temps en la tercera cronometrada on es deixava 1:48.

Darrere d’aquest duel intens, Kalle Rovanperä es manté a l’aguait, a només 7,1 segons del líder. El doble campió del món, que ha tornat a competir després de gairebé dos mesos d’absència, afirma que encara ha de trobar el ritme òptim, però podria ser una amenaça real dissabte si aconsegueix ajustar el seu Yaris durant la nit.

Sami Pajari, malgrat la seva joventut i poca experiència amb un Rally1, ha sorprès tothom amb una meritòria quarta posició, a només 9,3 segons de Tänak. Completa el Top 5 el luxemburguès Grégoire Munster, a 10,7 segons del lideratge.

Adrien Fourmaux, tot i marcar el millor temps en l’última especial del dia, ocupa la setena posició a més d’un minut del líder. Una penalització d’un minut per retard a la cinquena especial, degut a una avaria de l’alternador, li va costar car. Sense aquesta penalització, estaria situat en la tercera posició de la classificació general.

Per la seva part, Thierry Neuville, actual líder del campionat, ha perdut menys temps del que es podia esperar. Amb una posició de sortida poc favorable, el belga es troba sisè, a 30,3 segons de Tänak. Neuville ha expressat que no va poder conduir al màxim i creu que la configuració del cotxe no era la correcta.

Al WRC2, Nikolay Gryazin segueix sent sent la referència. El rus lidera amb una avantatge de 10,2” sobre Oliver Solberg, que ha de guanyar per aconseguir el títol aquest cap de setmana. Per darrere, Yohan Rossel va guanyar una posició durant el segon bucle, arribant al 3r lloc, a 11,5” de Gryazin. El català Jan Solans és cinquè a 30 segons del liderat i a 16 del quart classificat, Greensmith.

Ogier i Tänak molestos amb la FIA i el promotor davant de les sancions per les seves declaracions

CER_2023 Ogier
Nacho Mateo

El pilot d’Hyundai, Ott Tänak, ha expressat les seves preocupacions després que la FIA imposés una multa suspesa de 30.000 € a Sébastien Ogier per les seves crítiques als oficials durant el Ral·li Acròpolis, a Grècia, a principis de mes. Ogier es va queixar de la pols acumulada després de la cronometrada inicial, i les seves declaracions van provocar la sanció, que finalment no s’aplicarà si el francès no torna a repetir la situació.

Aquest incident s’ha produït poc abans que la FIA també actués a la Fórmula 1, sancionant Max Verstappen amb una ordre de servei públic per utilitzar un llenguatge inadequat durant el Gran Premi de Singapur. Verstappen va respondre de manera contundent, oferint respostes curtes en la conferència de premsa posteriors a la classificació, com a protesta.

La resposta del tricampió holandès ha estat reproduïda pels seus col·legues del WRC durant la primera jornada a Xile. Tant Tänak com Ogier han realitzat declaracions molt curtes al final de tram deixant clar el malestar d’aquesta decisió a la FIA.

Tänak va parlar de la seva percepció de la situació després del “shakedown” del Ral·li de Xile. Quan se li va preguntar què l’emocionava de cara a l’esdeveniment, el pilot estonià va respondre de manera críptica:

“Veurem com serà el ral·li. Són temps interessants ara mateix, no estic segur de què puc dir, però estic gaudint dels cotxes.”

Quan li van demanar que aclarís els seus comentaris, Tänak va afegir:

“Em refereixo a que són temps estranys en el motoresport. Has de vigilar molt què dius i com expresses les teves emocions, perquè ara mateix sembla que no estan permeses.”

Preguntat sobre si està preocupat per la direcció que està prenent la FIA pel que fa a les entrevistes amb els pilots, Tänak va afirmar:

“Sí, tant en els ral·lis amb Ogier com en la Fórmula 1 amb Verstappen, sembla que estem sota el radar constantment. Hauríem de tenir una explicació més clara per part del promotor sobre què esperen de nosaltres, però de moment és difícil fer entrevistes sense mostrar les nostres emocions.”

RB baixa Ricciardo i puja a la jove promesa Liam Lawson el que resta de temporada

Ricciardo Red Bull

Daniel Ricciardo deixarà RB, una decisió amb efecte immediat, i finalitzarà així la seva segona etapa a la Fórmula 1. Serà substituït pel pilot reserva de Red Bull Liam Lawson, que correrà al costat de Yuki Tsunoda durant la resta de la temporada RB F1 2024. començant pel Gran Premi dels Estats Units al Circuit of the Americas.

Lawson ja va substituir Ricciardo l’any passat, impressionant amb un novè lloc a Singapur. Els rumors de la marxa de l’australià anaven agafant força i l’emoció al final de la cursa de Singapur era gairebé la confirmació de la seva marxa. Ricciardo deixa ara l’equip en la 14a posició, amb 12 punts en el seu haver. En la seva carrera, ha acumulat 257 GP, 8 victòries, 3 pole positions, 17 voltes ràpides i 32 podis.

El director de l’equip VCARB, Laurent Mekies, va agrair a Ricciardo les seves contribucions i va donar la benvinguda a Lawson.

“Tot el VCARB vol agrair a Daniel el seu treball dur durant les dues últimes temporades amb nosaltres. Va aportar molta experiència i talent a l’equip, amb una actitud fantàstica, que va ajudar a tothom a desenvolupar i fomentar un esperit d’equip molt fort. Daniel és un veritable cavaller dins i fora de la pista i no parava mai de somriure. El trobarem a faltar, però sempre ocuparà un lloc especial a la família Red Bull.

També m’agradaria aprofitar aquesta oportunitat per donar la benvinguda a Liam. Ell ja coneix bé l’equip. Va conduir per nosaltres la temporada passada i va afrontar bé les circumstàncies difícils, així que serà una transició natural. És fantàstic veure que joves talents de la família Red Bull donen el següent pas. Tenim ganes de baixar el cap i centrar-nos junts en la resta de la temporada”.

Les millors competicions de GT i monoplaces tornen aquest cap de setmana al Circuit de Barcelona – Catalunya

ELMS_4h_Barcelona_2024_Porsche_Cup_França_revolt3
Nacho Mateo

El Circuit decidirà molts campionats que entren en la seva fase decisiva

El Circuit de Barcelona-Catalunya es prepara per un nou cap de setmana intens de competició, amb l’arribada de l’International GT Open i altres certàmens de primer nivell.

Un total de 135 vehicles inscrits i gairebé 200 pilots protagonitzaran l’esdeveniment, que inclou categories com la GT Cup Open Europe, l’Euroformula Open, el Formula Regional European Championship by Alpine i l’Italian F4 Championship.

Simon Reicher i Christopher Haase, favorits al títol de l’International GT Open

Els pilots Simon Reicher i Christopher Haase, al volant d’un Audi R8 LMS GT3 EVO II de l’equip Eastalent Racing, lideren la classificació del campionat amb 89 punts. Tot i així, Alessio Deledda i Jordan Pepper, que competeixen amb un Lamborghini Huracan GT3 EVO II, estan a només 3 i 11 punts de distància, fet que manté la lluita pel títol totalment oberta de cara a les dues curses de Barcelona.

Iván Velasco, amb opcions al títol de la GT Cup Open Europe

El pilot local Iván Velasco, juntament amb l’alemany Luca Ludwig, lideren la classificació amb el Ferrari 488 Challenge EVO de Mertel Motorsport. Amb 79 punts, Velasco espera ampliar la seva avantatge sobre els seus rivals directes, Stienes Longin i Nicolas Saelens, que condueixen Porsche 992 GT3 Cup i acumulen 62 punts.

Brad Benavides, a un pas de la corona a l’Euroformula Open

Tot i que encara no és matemàticament campió, Brad Benavides gaudeix d’un avantatge de més de 100 punts en aquest campionat de monoplaces. Amb només tres curses per disputar aquest cap de setmana, l’hispà-americà del Team Motopark està molt a prop de tancar una temporada excel·lent, tot i que Francesco Simonazzi és l’únic que encara podria posar-li les coses difícils.

Rafael Camara, líder destacat al Formula Regional European Championship by Alpine

El brasiler Rafael Camara, de Prema Racing, lidera la classificació amb 239 punts i ha demostrat un rendiment constant en un dels certàmens de monoplaces més competitius. Tuukka Taponen i Brando Badoer segueixen en la lluita amb 178 i 162 punts respectivament. Entre els participants destaca Marta García, l’única pilot local, que va obtenir la seva plaça després de guanyar la F1 Academy.

Freddie Slater, líder indiscutible a l’Italian F4 Championship

Freddie Slater encapçala la classificació de l’Italian F4 Championship amb una clara avantatge. Amb dues proves restants, la batalla pel segon lloc està entre Hiyu Yamakoshi, amb 179 punts, i Akshay Bohra, amb 174. Aquest cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya podria ser clau per definir les posicions finals del campionat.

Campions del món a Xile si…

Hyundai i20 rally1 neuville wrc finlàndia 2024

Neuville i Solberg es poden proclamar campions dels món de forma matemàtica aquest cap de setmana

Amb 34 punts d’avantatge sobre Ott Tänak i 38 sobre Sébastien Ogier, Thierry Neuville tindrà un primer punt de partit per guanyar una primera corona mundial del WRC durant el Ral·li de Xile (26-29 de setembre).

Thierry Neuville té matemàticament un primer match point per aconseguir el seu primer títol mundial. El pilot de Hyundai , guanyador de l’última cita a Grècia, podria fer-se amb la corona diumenge, a l’arribada de la prova xilena… però això requeriria unes condicions excepcionals.

Abans de l’inici del Ral·li de Xile, encara hi ha cinc pilots que matemàticament es disputen el títol de campió del món: Thierry Neuville, Ott Tänak (a 34 punts), Sébastien Ogier (a 38 punts), Elfyn Evans (a 52 punts) i Adrien Fourmaux (62 punts per darrere).

Quants punts necessita Neuville?

Perquè el belga sigui coronat a l’arribada de la prova sud-americana, ha de tenir una avantatge de 61 punts, l’equivalent a dues victòries “perfectes” (30 punts per cap de setmana i un punt per evitar l’empat) abans de les dues darreres proves de la temporada, a l’Europa central i al Japó.

Evidentment, el nou barem de punts fa que la lectura i les previsions del campionat siguin molt difícils, si no impossibles. En resum, a Xile Thierry Neuville ha de sumar 27 punts més que Ott Tänak, 23 més que Sébastien Ogier, 9 més que Elfyn Evans i que no ha de perdre cap punt sobre Adrien Fourmaux. N’hi ha prou amb dir que caldria una alineació excepcional dels planetes perquè aquest escenari succeís

El pilot de Hyundai, però, té l’oportunitat d’eliminar de manera realista dos candidats de la carrera pel títol, a saber, Adrien Fourmaux i Elfyn Evans. Pel que fa a Ott Tänak i Sébastien Ogier, probablement haurem d’esperar almenys fins al Ral·li d’Europa Central (17-20 d’octubre) per tenir una oportunitat real de títol per a Thierry Neuville.

Solberg també podría ser, per fi, campió del món

solberg_letònia_skoda_fabia_rally2
Frances Rodríguez

En la temporada d’Oliver Solberg, el Ral·li de Xile marcarà una fita molt important. Efectivament, serà la seva setena i última prova en la qual podrà sumar punts, tal com estableix el reglament. 

Fins aleshores, el fill del campió del món del 2003 Petter, que el 23 de setembre va celebrar el seu 23è aniversari, té un bon balanç amb tres victòries, dos segons llocs i una retirada (Portugal) en 6 proves (de les seves 7 que compten en el total del campionat). Això li dóna una avantatge de 3 punts sobre Sami Pajari i 25 sobre Yohan Rossel davant Xile. Una cita que podria permetre’l coronar-se allà.

Què necessita Solberg per a ser campió del món a Xile?

L’equació és relativament molt senzilla. En cas de victòria a terra xilena, Oliver Solberg ja no serà superat pels seus competidors, malgrat el compte enrere (es tenen en compte els sis millors resultats).

Si el líder no guanya a Xile, el títol es decidirà al Japó a finals d’any (21-24 de novembre) on Sami Pajari podria concloure la seva campanya allí. Actualment el finlandès està present a Sud-amèrica aquest cap de setmana però per competir allà amb un Rally1.

L’última cita del WRC sobre terra es disputa a Xile aquest cap de setmana

Toyota i Hyundai encapçalen la lluita per la victòria en el primer “Match Ball” per al títol de Neuville.

El Mundial de Ral·lis (WRC) arriba al seu darrer ral·li de terra de la temporada 2024 amb el Ral·li de Xile, que tindrà lloc del 26 al 29 de setembre. Aquesta serà la tercera vegada que l’esdeveniment xilè forma part del calendari del campionat, després de les edicions de 2019 i 2023, marcades pel domini d’Ott Tänak, primer amb Toyota i després amb Ford.

En aquesta ocasió, la competició es preveu igual d’igualada. Toyota s’hi presenta amb quatre Yaris Rally1, liderats per Elfyn Evans i Sébastien Ogier, el qual buscarà impedir el títol del belga de Hyundai. Al seu costat hi serà el vigent campió, Kalle Rovanperä, que ve d’una decebedora retirada a Finlàndia i que intentarà redimir-se amb una quarta victòria enguany. A la llista de pilots Toyota s’hi afegeix Sami Pajari, qui substitueix Takamoto Katsuta després d’uns resultats irregulars en les últimes proves.

Hyundai, per la seva banda, competirà amb tres i20 N, destacant la presència de Thierry Neuville, Ott Tänak i Esapekka Lappi. Lappi, que només ha corregut en cinc proves aquesta temporada, intentarà tancar amb una gran actuació en una superfície on sol mostrar-se molt competitiu.

M-Sport arriba a Xile amb un equip format per Adrien Fourmaux, Grégoire Munster i Martins Sesks, aquest últim a bord d’un Ford Puma no híbrid, disputant així el seu tercer ral·li de la temporada en la categoria reina.

Xile atrau a un gran nombre de Rally2

El WRC2 comptarà amb un impressionant grup de 18 cotxes inscrits. Oliver Solberg (Skoda) es perfila com a un dels favorits, especialment per la seva lluita pel títol. Altres pilots destacats com Yohan Rossel (Citroën), Nikolay Gryazin (Citroën), el català Jan Solan (Toyota), Gus Greensmith (Skoda) i Pierre-Louis Loubet (Skoda) completaran una graella d’alt nivell, fent que la batalla a Xile sigui tan emocionant com imprevisible.

Un itinerari conegut

El ral·li de Xile va tornar al calendari del WRC l’any passat, quatre anys després del seu debut el 2019, amb un ral·li amb seu a Concepción, a uns 500 quilòmetres al sud de la capital, Santiago. Els camins de terra dels boscos de la comarca del Biobío combinen trams més ràpids i tècnics amb una barreja de superfícies llises i més abrasives.

Després del shakedown i la cerimònia de sortida de dijous a Concepción, la prova comença divendres amb un itinerari ja familiar de tres trams cap al sud-est, que es repetirà després de la parada del migdia.

La resta d’etapes del ral·li es desenvolupen al llarg del riu Biobío, cap al sud, amb vistes a l’oceà Pacífic.

Dissabte és el dia més llarg, amb 139,2 quilòmetres de competició, que inclou trams no realitzats anteriorment, com el diumenge, on es recorreran dues cronometrades sense assistència a la meitat del dia.

Horaris

SSTramLocalCatalunyaKm
Dijous 26 de setembre
SDConuco08h3113h316,79
Divendres 27 de setembre (112,76 kms)
SS1Polperia 108:3513h3519.72
SS2Rere 109h3014h3013.34
SS3San Rosendo 110h2115h2123.32
FLEXI SERVICE A (MDS Hotel – Concepció)30mn
SS4Polperia 214h4619h4619.72
SS5Rere 215h4120h4113.34
SS6SantRosendo 216h3221h3223.32
FLEXI SERVICE B (MDS Hotel – Concepció)45mn
Dissabte 28 de setembre (139,20 kms)
SS7Pelun 109h0714h0715.65
SS8Lota 110h0115h0125.64
SS9Maria las Cruces 111:05 a.m.16h0528.31
FLEXI SERVICE C (MDS Hotel – Concepció)30mn
SS10Pelun 215h0720h0715.65
SS11Lota 216h019:01 p.m25.64
SS12Maria las Cruces 217h0522h0528.31
FLEXI SERVICE D (MDS Hotel – Concepció)45mn
Diumenge 29 de setembre (54,80 kms)
SS13Laraquete 108h2313h2318.62
SS14Bio Bio 109h352:35 p.m.8,78
SS15Laraquete 210h353:35 p.m.18.62
SS16Bio Biografia [Power Stage]1:15 p.m.6:15 p.m8,78

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua