Dilluns, 7 juliol 2025
Blog Page 45

Campions del món a Xile si…

Hyundai i20 rally1 neuville wrc finlàndia 2024

Neuville i Solberg es poden proclamar campions dels món de forma matemàtica aquest cap de setmana

Amb 34 punts d’avantatge sobre Ott Tänak i 38 sobre Sébastien Ogier, Thierry Neuville tindrà un primer punt de partit per guanyar una primera corona mundial del WRC durant el Ral·li de Xile (26-29 de setembre).

Thierry Neuville té matemàticament un primer match point per aconseguir el seu primer títol mundial. El pilot de Hyundai , guanyador de l’última cita a Grècia, podria fer-se amb la corona diumenge, a l’arribada de la prova xilena… però això requeriria unes condicions excepcionals.

Abans de l’inici del Ral·li de Xile, encara hi ha cinc pilots que matemàticament es disputen el títol de campió del món: Thierry Neuville, Ott Tänak (a 34 punts), Sébastien Ogier (a 38 punts), Elfyn Evans (a 52 punts) i Adrien Fourmaux (62 punts per darrere).

Quants punts necessita Neuville?

Perquè el belga sigui coronat a l’arribada de la prova sud-americana, ha de tenir una avantatge de 61 punts, l’equivalent a dues victòries “perfectes” (30 punts per cap de setmana i un punt per evitar l’empat) abans de les dues darreres proves de la temporada, a l’Europa central i al Japó.

Evidentment, el nou barem de punts fa que la lectura i les previsions del campionat siguin molt difícils, si no impossibles. En resum, a Xile Thierry Neuville ha de sumar 27 punts més que Ott Tänak, 23 més que Sébastien Ogier, 9 més que Elfyn Evans i que no ha de perdre cap punt sobre Adrien Fourmaux. N’hi ha prou amb dir que caldria una alineació excepcional dels planetes perquè aquest escenari succeís

El pilot de Hyundai, però, té l’oportunitat d’eliminar de manera realista dos candidats de la carrera pel títol, a saber, Adrien Fourmaux i Elfyn Evans. Pel que fa a Ott Tänak i Sébastien Ogier, probablement haurem d’esperar almenys fins al Ral·li d’Europa Central (17-20 d’octubre) per tenir una oportunitat real de títol per a Thierry Neuville.

Solberg també podría ser, per fi, campió del món

solberg_letònia_skoda_fabia_rally2
Frances Rodríguez

En la temporada d’Oliver Solberg, el Ral·li de Xile marcarà una fita molt important. Efectivament, serà la seva setena i última prova en la qual podrà sumar punts, tal com estableix el reglament. 

Fins aleshores, el fill del campió del món del 2003 Petter, que el 23 de setembre va celebrar el seu 23è aniversari, té un bon balanç amb tres victòries, dos segons llocs i una retirada (Portugal) en 6 proves (de les seves 7 que compten en el total del campionat). Això li dóna una avantatge de 3 punts sobre Sami Pajari i 25 sobre Yohan Rossel davant Xile. Una cita que podria permetre’l coronar-se allà.

Què necessita Solberg per a ser campió del món a Xile?

L’equació és relativament molt senzilla. En cas de victòria a terra xilena, Oliver Solberg ja no serà superat pels seus competidors, malgrat el compte enrere (es tenen en compte els sis millors resultats).

Si el líder no guanya a Xile, el títol es decidirà al Japó a finals d’any (21-24 de novembre) on Sami Pajari podria concloure la seva campanya allí. Actualment el finlandès està present a Sud-amèrica aquest cap de setmana però per competir allà amb un Rally1.

L’última cita del WRC sobre terra es disputa a Xile aquest cap de setmana

Toyota i Hyundai encapçalen la lluita per la victòria en el primer “Match Ball” per al títol de Neuville.

El Mundial de Ral·lis (WRC) arriba al seu darrer ral·li de terra de la temporada 2024 amb el Ral·li de Xile, que tindrà lloc del 26 al 29 de setembre. Aquesta serà la tercera vegada que l’esdeveniment xilè forma part del calendari del campionat, després de les edicions de 2019 i 2023, marcades pel domini d’Ott Tänak, primer amb Toyota i després amb Ford.

En aquesta ocasió, la competició es preveu igual d’igualada. Toyota s’hi presenta amb quatre Yaris Rally1, liderats per Elfyn Evans i Sébastien Ogier, el qual buscarà impedir el títol del belga de Hyundai. Al seu costat hi serà el vigent campió, Kalle Rovanperä, que ve d’una decebedora retirada a Finlàndia i que intentarà redimir-se amb una quarta victòria enguany. A la llista de pilots Toyota s’hi afegeix Sami Pajari, qui substitueix Takamoto Katsuta després d’uns resultats irregulars en les últimes proves.

Hyundai, per la seva banda, competirà amb tres i20 N, destacant la presència de Thierry Neuville, Ott Tänak i Esapekka Lappi. Lappi, que només ha corregut en cinc proves aquesta temporada, intentarà tancar amb una gran actuació en una superfície on sol mostrar-se molt competitiu.

M-Sport arriba a Xile amb un equip format per Adrien Fourmaux, Grégoire Munster i Martins Sesks, aquest últim a bord d’un Ford Puma no híbrid, disputant així el seu tercer ral·li de la temporada en la categoria reina.

Xile atrau a un gran nombre de Rally2

El WRC2 comptarà amb un impressionant grup de 18 cotxes inscrits. Oliver Solberg (Skoda) es perfila com a un dels favorits, especialment per la seva lluita pel títol. Altres pilots destacats com Yohan Rossel (Citroën), Nikolay Gryazin (Citroën), el català Jan Solan (Toyota), Gus Greensmith (Skoda) i Pierre-Louis Loubet (Skoda) completaran una graella d’alt nivell, fent que la batalla a Xile sigui tan emocionant com imprevisible.

Un itinerari conegut

El ral·li de Xile va tornar al calendari del WRC l’any passat, quatre anys després del seu debut el 2019, amb un ral·li amb seu a Concepción, a uns 500 quilòmetres al sud de la capital, Santiago. Els camins de terra dels boscos de la comarca del Biobío combinen trams més ràpids i tècnics amb una barreja de superfícies llises i més abrasives.

Després del shakedown i la cerimònia de sortida de dijous a Concepción, la prova comença divendres amb un itinerari ja familiar de tres trams cap al sud-est, que es repetirà després de la parada del migdia.

La resta d’etapes del ral·li es desenvolupen al llarg del riu Biobío, cap al sud, amb vistes a l’oceà Pacífic.

Dissabte és el dia més llarg, amb 139,2 quilòmetres de competició, que inclou trams no realitzats anteriorment, com el diumenge, on es recorreran dues cronometrades sense assistència a la meitat del dia.

Horaris

SSTramLocalCatalunyaKm
Dijous 26 de setembre
SDConuco08h3113h316,79
Divendres 27 de setembre (112,76 kms)
SS1Polperia 108:3513h3519.72
SS2Rere 109h3014h3013.34
SS3San Rosendo 110h2115h2123.32
FLEXI SERVICE A (MDS Hotel – Concepció)30mn
SS4Polperia 214h4619h4619.72
SS5Rere 215h4120h4113.34
SS6SantRosendo 216h3221h3223.32
FLEXI SERVICE B (MDS Hotel – Concepció)45mn
Dissabte 28 de setembre (139,20 kms)
SS7Pelun 109h0714h0715.65
SS8Lota 110h0115h0125.64
SS9Maria las Cruces 111:05 a.m.16h0528.31
FLEXI SERVICE C (MDS Hotel – Concepció)30mn
SS10Pelun 215h0720h0715.65
SS11Lota 216h019:01 p.m25.64
SS12Maria las Cruces 217h0522h0528.31
FLEXI SERVICE D (MDS Hotel – Concepció)45mn
Diumenge 29 de setembre (54,80 kms)
SS13Laraquete 108h2313h2318.62
SS14Bio Bio 109h352:35 p.m.8,78
SS15Laraquete 210h353:35 p.m.18.62
SS16Bio Biografia [Power Stage]1:15 p.m.6:15 p.m8,78

Ruiloba – Vela guanyen un complicat 47 Rally Villa de Llanes i entren de ple en la lluita pel títol del SCER 2024

RFEdA

El tàndem asturià aconsegueix la seva tercera victòria de la temporada, consolidant el Citroën C3 Rally2 com un dels millors cotxes sobre l’asfalt, mentre que Cachón i Suárez completen el podi.

La cita va estar marcada per les complicacions de l’organització per controlar el públic

L’última prova sobre asfalt de la temporada va viure una complicada edició a Llanes. L’organització va patir de valent per poder controlar el públic present als trams de la cita asturiana amb la consegüent anul·lació i neutralització de trams.

Tot i aquests contratemps, Diego Ruiloba i Ángel Vela van sumar la seva tercera victòria de la temporada, consolidant el Citroën C3 Rally2 com el cotxe amb més triomfs en les proves d’asfalt del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER). Aquesta victòria apropa la parella asturiana al lideratge del campionat, especialment després de concloure el periple nord del calendari.

Tot i un excel·lent rendiment d‘Alejandro Cachón i Borja Rozada, que van aconseguir el seu cinquè TC Plus amb el Toyota GR Yaris Rally2, no van poder superar els guanyadors a causa d’una estratègia de pneumàtics errònia en la segona jornada de la competició. Aquests últims van aconseguir assegurar la segona posició, mentre que José Antonio Suárez i Alberto Iglesias, del Recalvi Team, van completar el podi després d’obtenir el seu quart tercer lloc de la temporada.

Alberto Ordóñez i José Pintor van tenir una destacada actuació dissabte, escalant a la quarta posició en un final ajustadíssim, superant Efrén Llarena i Sara Fernández per només 1.2 segons. Álvaro Muñiz i Néstor Casal, al volant d’un Citroën C3 Rally2, van aconseguir el sisè lloc, seguits pels catalans Sergi Pérez i Axel Coronado amb el seu Hyundai i20N Rally2. L’altre català dins del top10 va ser el jove, Gil Membrado acompanayat per ‘Jandrín’ López, amb el Ford Fiesta Rally2, que van demostrar una gran progressió sobre aquesta superfície.

RFEdA

En la Toyota GAZOO Racing Iberian Cup, Javier Villa i Enrique Velasco van aconseguir el seu segon triomf de la temporada, acabant just per davant de Pep Bassas – Manel Muñoz, que van completar un gran cap de setmana per terres asturianes.

Uns altres catalans que van destacar van ser Arnau Bartés i Miquel Velilla acaban segons a la Copa Hyundai i20N Rallye, just per darrera de José Álvarez i Diego Álvarez que van aconseguir la seva tercera victòria, amb coeficient 1.5, completant un podi on també van pujar Adrián Blanco i Carlos Riesgo. El pilot català continua líder de la copa a falta de l’última prova a La Nucía.

Unai de la Dehesa i Daniel Sosa van mantenir el seu domini en la Beca Junior RTS, sumant la seva quarta victòria consecutiva i també imposant-se en el Desafío Peugeot i el Trofeu S-CER 2RM. Van ser seguits per Pablo Fernández i Lucía Otero, que van destacar com els millors locals.

Les classificacions de la F1 després del GP de Singapur 2024

Lando Norris continua el seu ascens en el campionat

El britànic va aconseguir la seva tercera victòria de la temporada durant el GP de Singapur i s’acosta una mica més a Max Verstappen. Amb 279 punts, el pilot de McLaren està a 52 punts de l’holandès, que encara limita els danys contra l’anglès. Una diferència que es redueix de cap de setmana a cap de setmana, mentre que només queden sis proves d’aquesta temporada, incloses tres curses esprint.

Darrere, després d’una mala actuació a la classificació, Charles Leclerc va salvar els mobles a Singapur amb la seva 5a posició: es manté 3r del campionat amb 245 punts, però Oscar Piastri (237 punts), al podi de Marina Bay, està arribant perillosament.

Entre els fabricants, McLaren (516 punts) es dispara gràcies a aquest doble podi: l’equip britànic té ara una avantatge de 41 unitats sobre Red Bull (475 punts) i 75 sobre Ferrari (441 punts). Una altra bona operació es pot atribuir a Nico Hülkenberg i Haas que, gràcies a la 9a posició de l’alemany a Singapur, torna a tan sols tres punts de la 6a posició, que encara ocupa Racing Bulls.

Classificació pilots F1 2024

1) Max Verstappen (Red Bull) – 331 punts
2) Lando Norris (McLaren) – 279 punts
3) Charles Leclerc (Ferrari) – 245 punts
4) Oscar Piastri (McLaren) – 237 punts
5) Carlos Sainz (Ferrari) – 190 punts
6) Lewis Hamilton (Mercedes) – 174 punts
7) George Russell (Mercedes) – 155 punts
8) Sergio Pérez (Red Bull) – 144 punts
9) Fernando Alonso (Aston Martin) – 62 punts
10) Lance Stroll (Aston Martin) – 24 punts
11) Nico Hülkenberg (Haas) – 24 punts
12) Yuki Tsunoda (RB) – 22 punts
13) Alexander Albon (Williams) – 12 punts
14) Daniel Ricciardo (RB) – 12 punts
15) Pierre Gasly (Alpine) – 8 punts
16) Ollie Bearman (Ferrari) – 7 punts
17) Kevin Magnussen (Haas) – 6 punts
18) Esteban Ocon (Alpine) – 5 punts
19) Franco Colapinto (Williams) – 4 punts
20) Guanyu Zhou (Sauber) – 0 punts
21) Logan Sargeant (Williams) – 0 punts
22) Valtteri Bottas (Sauber) – 0 punts

Classificació equips F1 2024

1) McLaren – 516 punts
2) Red Bull – 475 punts
3) Ferrari – 441 punts
4) Mercedes – 329 punts
5) Aston Martin – 86 punts
6) RB – 34 punts
7) Haas – 31 punts
8) Williams – 16 punts
9) Alpine – 13 punts
10) Sauber – 0 punts

Norris domina el GP de Singapur i posa pressió a Verstappen en la lluita pel títol

El pilot britànic aconsegueix una victòria contundent mentre McLaren suma un nou èxit amb el podi de Piastri, apropant-se a Red Bull al campionat de constructors.

Lando Norris va aconseguir una nova victòria al Gran Premi de Singapur, demostrant un domini incontestable al llarg de tota la cursa. Des de la pole position, Norris va posar fi a una mala ratxa que el perseguia quan sortia des de la primera posició i no aconseguia mantenir-se al capdavant després del primer revolt. Aquesta vegada, Max Verstappen no va poder amenaçar el seu rival en el primer gir, i durant tota la cursa, el pilot neerlandès no va tenir la capacitat de pressionar Norris.

El ritme de la McLaren MCL38 va ser inapel·lable. Norris va augmentar progressivament la seva distància amb Verstappen, acumulant més de 20 segons en només 25 voltes. Tot i un lleu ensurt amb un frenada al revolt 14 a mitja cursa, Norris va gestionar el seu únic pas pels boxes a la perfecció i va mantenir el lideratge. Finalment, va creuar la línia de meta amb més de 21 segons d’avantatge, aconseguint la seva tercera victòria de la temporada.

El rendiment de McLaren va ser brillant, amb Oscar Piastri aconseguint la tercera posició del podi després de superar els Mercedes a pista. George Russell i Charles Leclerc van completar el Top 5, seguits per Lewis Hamilton, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Nico Hülkenberg i Sergio Pérez.

Franco Colapinto, que havia fet un bon inici guanyant tres posicions fins a la novena, va perdre terreny durant els pits stops i no va aconseguir puntuar, quedant-se just fora dels punts.

Al campionat, aquesta victòria permet a Norris reduir la distància amb Verstappen a 52 punts. A més, Daniel Ricciardo va aconseguir el punt per la volta ràpida, ajudant així Red Bull. Així doncs, McLaren va sumar 21 punts més que Red Bull, ampliant la seva avantatge a 43 punts en el campionat de constructors.

Toyota permet llogar un AE86 amb noves motoritzacions a Tòquio per preservar el seu llegat

Toyota, a través de la seva divisió de lloguer de cotxes a Japó, està a punt d’estrenar una iniciativa innovadora amb un objectiu clar: preservar la seva rica herència automotriu. El projecte gira al voltant d’un dels vehicles més icònics de la marca, el Toyota AE86, conegut com “Hachi-Roku” és l’últim Corolla de tracció del darrere, un clàssic de culte que es fa cada vegada més difícil de mantenir a causa de la manca de motors originals de reemplaçament, el conegut 4A-G.

La solució de Toyota passa per oferir als seus clients una actualització tècnica en forma d’un motor tricilíndric atmosfèric G16E, derivat del potent GR Yaris, però sense turbo. Aquest motor, a més de ser més lleuger i compacte que l’original, és també més eficient i net, fet que converteix la proposta en una opció atractiva per als amants del model clàssic.

Amb la finalitat de demostrar l’efectivitat i l’encant d’aquesta actualització, Toyota ha creat una petita flota d’AE86 equipats amb aquest nou motor, disponibles per al lloguer a Tòquio. Per uns 200€ es poden llogar durant tres hores, permetent als aficionats experimentar de primera mà la conducció d’un AE86 amb aquesta modernització.

A més, Toyota també ofereix una versió totalment elèctrica del mític AE86, pensada per aquells que volen gaudir de la conducció clàssica sense emissions. Hi ha tal demanda que els lloguers se sortejaran.

Els “Circuit Safaris” del WEC a Fuji: un desafiament a la lògica

L’escena sembla treta d’una pel·lícula d’acció surrealista: en ple entrenament previ a les 6 Hores de Fuji del Campionat Mundial de Resistència (WEC), un grup d’autobusos turístics plens de fans travessa la pista mentre els cotxes de competició s’hi mouen al voltant. Aquesta peculiaritat, coneguda com “Circuit Safari”, forma part d’una tradició que ha agafat força en els circuits japonesos, i ofereix als aficionats una perspectiva única des de l’interior de la pista.

Els “Circuit Safaris” són una oportunitat única per als aficionats, que accedeixen a aquesta experiència a través d’un sorteig que els permet pujar a bord d’un autobús que circula per la pista mentre es realitzen sessions d’entrenament reals del WEC. Els cotxes de competició, ja sigui un hypercar o un GT, es mouen al voltant d’aquests autobusos, que a vegades prenen fins i tot la línia interior en algunes corbes, obligant els pilots a ajustar la seva trajectòria. Tot i que els cotxes no arriben a la seva velocitat màxima, l’experiència ofereix una visió molt diferent per als passatgers.

Aquesta activitat ha esdevingut popular a les 6 Hores de Fuji, on la combinació de pluja, velocitat i la presència d’autobusos sorprèn tant als espectadors com als mateixos equips. Tot i que es tracta d’una activitat estrictament controlada, amb un cotxe de seguretat seguint el grup d’autobusos per assegurar que no hi hagi incidents.

Tot i la curiosa imatge on algun neofits es poden ficar les mans al cap, el “Circuit Safari” ha estat catalogat per la mateixa organització del WEC com un “èxit rotund“. Per als aficionats que volen veure de prop la potència dels cotxes de resistència, aquesta experiència sembla inigualable, tot i les preocupacions raonables sobre la seguretat.

El SCER s’acomiada de l’asfalt a Llanes en plena lluita pel títol 2024

Cachón Toyota Yaris Rally2 Ourense SCER 2024
SCER

Llanes es presenta com un escenari decisiu per a la classificació general del S-CER, amb Diego Ruiloba i ‘Cohete’ Suárez perseguint a Cachón

Després del seu triomf al Princesa d’Astúries, Alejandro Cachón arriba 47è Ral·li Villa de Llanes com a líder del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER) 2024. Cachón, juntament amb el seu copilot Borja Rozada i l’equip Toyota GAZOO Racing Spain, es troba a només dues proves de poder coronar-se campió.

A Llanes, una de les cites tradicionals del calendari, es jugaran punts clau per al títol. Amb 143,84 km cronometrats repartits en 13 trams, aquesta serà l’última prova sobre asfalt abans de tornar a la terra per a les últimes dues cites del campionat.

Cachón arriba amb una avantatge de 6 punts sobre Diego Ruiloba i de 11 punts sobre José Antonio ‘Cohete’ Suárez, tots dos aspirants amb grans opcions de lluitar pel títol en aquest tram final de temporada.

ruiloba citroën c3 rally2 rias baixas 2024 scer
RFEdA

Diego Ruiloba i el seu copilot Ángel Vela, així com ‘Cohete’ Suárez amb Alberto Iglesias, intentaran corregir els errors de la seva última participació a Oviedo, on van patir diversos problemes que van frenar les seves opcions. Llanes serà l’oportunitat per redimir-se i recuperar terreny davant un Cachón que no ha deixat espai per a la relaxació en cap prova fins ara.

El Recalvi Team tindrà la responsabilitat de defensar el lideratge d’Škoda en el campionat de marques, gràcies a les bones actuacions d’Alberto Ordóñez i José Pintor. A més, noms com Efrén Llarena i Sara Fernández, campions de l’ERC 2022, també estaran presents després d’un gran podi a Oviedo, al volant del Hyundai i20 Rally2, formant parella amb Sergi Pérez – Axel Coronado.

Suarez Skoda Fabia Rally2 Ourense 2024 SCER
RFEdA

Manuel Mora – Iván Bajo tornaran a pilotar el Ford Fiesta Rally2 de l’equip Past-Racing, que torna a alinear també al català Gil Membrado acompanyat per ‘Jandrín’ López .

Altres catalans que també seran presents a la prova són Jordi Forcada, copilotant a Borja Cue, a bord d’un Ford Fiesta Rally3, i l’equip format per Guillem Serna – Joan Codinachs amb el Subaru Impreza del conegut youtuber català.

Copes amb protagonistes catalans

Hyundai i20 scer astúries

Una de les novetats d’aquesta edició és la participació de la Toyota Gazoo Racing Iberian Cup, que arriba per primera vegada a Llanes. Els líders de la classificació, Bruno Bulacia i Gabriel Morales, buscaran consolidar el seu domini, però davant tindran als catalans Pep Bassas – Manel Muñoz que intentaran retallar les diferències en la classificació.

La copa Hyundai i20N Rallye arriba amb els catalans Arnau Bartés i Miquel Velilla com a nous líders. També hi seran presents els participants del Desafío Peugeot i la Beca Junior que aportaran emoció amb la lluita entre Unai de la Dehesa i Daniel Sosa pel títol.

Tres joves pilots femenines seleccionades per competir en el Ral·li d’Europa Central

Claire Schönborn, Suvi Jyrkiäinen i Lyssia Baudet lideren el camí en el nou programa que impulsa la participació de dones en el Campionat Mundial de Ral·lis (WRC)

El Programa de Desenvolupament de Talents Femenins del WRC, anunciat aquest estiu, ha superat una etapa decisiva aquesta setmana amb una formació intensa a Cracòvia, Polònia. El projecte, que busca augmentar la presència de dones en el món dels ral·lis, va reunir 15 joves promeses de 13 països diferents per participar en tres dies de formació i avaluació. Les participants van rebre instrucció en àrees clau com la presa de notes, l’interacció amb els mitjans de comunicació, la preparació física i tècnica, així com pràctiques de conducció tant en asfalt com en terra.

Durant el programa, figures del WRC com Reeta Hämäläinen, copilot d’Emil Lindholm, i els pilots Eyvind Brynildsen i William Creighton, van actuar com a instructors, aportant la seva experiència per ajudar a les candidates a millorar les seves habilitats. Les sessions pràctiques es van realitzar tant en carreteres asfaltades com a la pista de kàrting de Steel Ring, a la República Txeca, i un tram de terra a Polònia, tot això en condicions climatològiques canviants.

Segons informen des del programa de tecnificació, les joves participants comptaven amb un nivell força similar. Després de la deliberació, el jurat —format per representants del món dels ral·lis com Peter Thul (per part del promotor), Pernilla Solberg (presidenta de la comissió WRC), Burcu Cetinkaya (membre de la Comissió “Women in Motorsport” de la FIA), Maciej Woda (director de M-Sport Poland) i Isolde Holderied (pilot professional de ral·lis als anys noranta)— va seleccionar tres joves per continuar al programa: l’alemanya Claire Schönborn de 25 anys, la finlandesa Suvi Jyrkiäinen de 24 anys i la belga Lyssia Baudet de 21.

La guanaydora de la selecció farà el JWRC de 2025.

Peter Thul, director esportiu del WRC Promoter, va destacar la dificultat de la decisió:

Ha estat un procés complicat, però creiem que hem pres la decisió correcta. Totes les candidates han mostrat un gran talent, i ara la nostra atenció se centra en preparar-les per al Ral·li d’Europa Central, una prova molt exigent sobre asfalt.

Les tres joves seleccionades afrontaran ara una fase de preparació intensa per competir en l’avantpenúltima prova del Campionat del Món, que es desenvoluparà en trams d’asfalt amb condicions meteorològiques canviants a cavall d’Alemanya, la República Txeca i Àustria.

El Gran Premi de Singapur 2024: més ràpid i amb quatre zones DRS

ferrari singapur 2023 sainz

El Gran Premi de Singapur 2024 arriba amb novetats tècniques i un traçat modificat amb la incorporació d’una quarta zona DRS

El Gran Premi de Singapur torna al calendari de la Fórmula 1 per quinzena vegada aquest 2024, després d’haver estat una de les cites més emblemàtiques des de la seva introducció l’any 2008. Conegut per ser el primer Gran Premi nocturn de la història de la F1, Marina Bay ha establert una tendència que després seguirien altres circuits com el de Bahrain, l’Aràbia Saudita o Las Vegas. Amb un traçat urbà molt tècnic i exigent, el circuit de Singapur és famós per les seves condicions ambientals difícils, amb altes temperatures i humitat, que posen a prova tant els pilots com els cotxes.

Des de l’any passat, el circuit ha sofert modificacions, amb l’eliminació de la secció que passava sota la tribuna després del revolt 15, fent que el traçat actual de 4,940 quilòmetres sigui més ràpid. Aquest canvi va permetre augmentar la velocitat en un circuit que tradicionalment s’ha considerat estret i lent. Aquest any, la cursa presenta també una novetat amb l’afegit d’una quarta zona DRS, situada entre els revolts 14 i 16, on abans es trobava la chicane eliminada. Aquest canvi podria alterar la dinàmica de la cursa i augmentar els avançaments en una pista històricament complicada per a aquestes maniobres.

Dels pilots actuals, només quatre han aconseguit la victòria a Singapur: Fernando Alonso (2008 i 2010), Lewis Hamilton (2009, 2014, 2017, 2018), Sergio Pérez (2022) i Carlos Sainz, guanyador l’any passat. El rècord del traçat actualment pertany a Hamilton amb un temps de 1’35.867, establert l’any passat amb les modificacions introduïdes.

Aquest traçat combina la complexitat tècnica dels revolts urbans amb la necessitat d’una alta resistència física i mental, amb una cursa que sovint supera les dues hores. Això, juntament amb l’ambient nocturn, continua fent del GP de Singapur un dels esdeveniments més esperats del calendari.

Horaris

Divendres 20 de setembre
11:30 h – Entrenaments lliures 1
15:00h – Entrenaments lliures 2
Dissabte 21 de setembre
11:30 h – Entrenaments lliures 3
15:00 h – Qualificacions
Diumenge 22 de setembre
14:00h – Gran Premi

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua