Dilluns, 7 juliol 2025
Blog Page 50

El WEC encara la recta final de la temporada 2024 amb les 6 Hores del Circuit de les Amèriques

24h_LeMans_2024 Porsche
Nacho Mateo

El programa de la Lone Star Le Mans – 6 Hours de COTA (del 30 d’agost a l’1 de setembre), sisena prova de la temporada 2024 del WEC.

No només la Fórmula 1 torna a tornar a finals d’agost: el WEC també torna aquest cap de setmana amb una cursa molt esperada a Texas per al Lone Star Le Mans, o les 6 Hores del Circuit de les Amèriques (COTA). Aquesta és la primera vegada des del 2020 que la pista texana acull el Campionat del Món de Resistència.

Per a aquesta sisena prova de la temporada 2024, cal anotar dos canvis a la llista d’inscrits. La categoria Hypercar ha estat minvada en un cotxe, des que Isotta Fraschini ha anunciat la seva retirada fins a final de temporada. Per tant, només hi haurà 18 Hypercars per a un total de 36 cotxes a la sortida de Lone Star Le Mans. A LMGT3, observem el retorn de Ben Keating al WEC a bord del Ford número 88 de l’equip Proton Competition. El veterà nord-americà, campió de GTE-Am l’any passat, correrà a casa a Texas.

A nivell de BoP, és el Peugeot 9X8 el que ofereix el major aprimament de la categoria reina, amb catorze quilos menys a la bàscula. Camí invers per al Toyota GR010, victoriós al Brasil durant l’última ronda fins a la data. De fet, a Austin pesarà cinc quilos més, arribant a un pes de 1065 quilos, que és el més alt de la categoria. El cotxe japonès també és el més afectat pel que fa a la potència disponible fins a 250 km/h, ja que perd 9 kW, i ara baixa a 497 kW.

24h_LeMans_2024
Nacho Mateo

El Circuit de les Amèriques (COTA) de Texas, conegut per les seves modernes instal·lacions i el seu disseny desafiant, ha estat un dels preferits entre els pilots des de la seva obertura el 2012. El circuit de 5,5 km en sentit contrari a les agulles del rellotge amb 20 revolts presenta canvis d’elevació espectaculars, inclòs l’emblemàtic “Big Red” a la curva 1. Els hypercars poden assolir velocitats de fins a 305 km/h, i els pilots canvien de marxa unes 54 vegades per volta.

Quan queden tres proves per al final de la temporada del WEC (EUA, Japó i Bahrain), la lluita pel campionat és aferrissada. Porsche lidera la classificació Hypercars amb 126 punts, només quatre per davant de Toyota, que recentment va guanyar a São Paulo. Ferrari, amb 109 punts, també està en la lluita després de la seva victòria a Le Mans.

24h_LeMans_2024_ Toyota WEC
Nacho Mateo

A la nova classe LMGT3, els equips Porsche de Manthey lideren la classificació, però la competència és ferotge per part de BMW, McLaren, Aston Martin i Ferrari. El Lamborghini de l’equip Iron Dames també ha tingut un bon rendiment, assegurant-se les pole positions a Interlagos i Spa. El proper cap de setmana de carreres als EUA comença el 30 d’agost, amb la cursa de 6 hores l’1 de setembre.

Horaris

Divendres 30 d’agost
19h40-21h10: Entrenaments lliures 1

Dissabte 31 d’agost
00h10-01h40: Entrenaments lliures 2
18h00-19h00: Entrenaments lliures 3 (FIA WEC TV / YouTube)
22h00 – 22h12: Qualificacions LMGT3
22h20 – 22h30: Hyperpole LMGT3
22h40-22h52: Qualificacions Hypercar
23h00-23h10: Hyperpole Hypercar

Diumenge 1 de setembre
20h00-02h00: Cursa

Williams baixa a Sargeant i seu a la jove promesa argentina Franco Colapinto

logan sargeant

Franco Colapinto, actual 6è de la Fórmula 2, competirà en els darrers nou Grans Premis amb l’equip britànic.

Logan Sargeant, de nou implicat en un fort accident aquest cap de setmana a Zandvoort durant els entrenaments lliures 3, no acabarà la temporada amb Williams. Els múltiples errors del nord-americà i les reiterades actuacions deficients ja feia mesos que l’amenaçava.

Si l’extensió de contracte d’Alex Albon i el fitxatge de Carlos Sainz per al 2025 ja havien confirmat el seu futur a la Fórmula 1, Logan Sargeant no va convèncer James Vowles i el seu equip que van perdre la paciència fins i tot abans d’acabar la temporada. Per tant, l’aventura entre Sargeant i Williams acaba després de 36 Grans Premis, amb només un punt anotat durant el GP dels Estats Units 2023.

Colapinto, el sorprenent substitut

D’altra banda, la identitat del seu substitut és una sorpresa que pocs van veure venir: Williams confiarà en un pilot de la seva acadèmia, Franco Colapinto, del Gran Premi d’Itàlia i durant la resta de la temporada 2024. El pilot de 21 anys, actualment 6è del campionat de Fórmula 2, debutarà, doncs, a la Fórmula 1, després d’haver participat als entrenaments lliures 1 a Silverstone amb l’equip britànic. El natural de Buenos Aires serà el primer argentí a iniciar un Gran Premi de Fórmula 1 des de Gaston Mazzacane el 2001. Portarà el dorsal 43 durant els nou Grans Premis que queden al calendari.

franco colapinto

És un honor debutar a la Fórmula 1 amb Williams. L’equip té una història extraordinària i una missió per tornar al primer pla de la qual no puc esperar per formar part. Arribar a la F1 a mitja temporada requerirà una gran corba d’aprenentatge, però estic preparat per al repte i estic totalment centrat a treballar el màxim possible amb l’Àlex i l’equip perquè això sigui un èxit.

Franco Colapinto.

Reemplaçar un pilot a mitja temporada no és una decisió que hem pres a la lleugera, però creiem que ofereix a Williams la millor oportunitat de lluitar pels punts fins al final de la temporada. Acabem de fer una millora significativa al cotxe i hem d’aprofitar al màxim totes les oportunitats per aconseguir punts en una batalla molt ajustada al mig de la graella. També creiem a invertir en els nostres joves pilots dins de la Williams Racing Driver Academy, i Franco té una oportunitat fantàstica de demostrar de què és capaç durant les últimes nou rondes de la temporada. »

James Vowles, director de l’equip de Williams

James Vowles, però, va voler agrair a Logan Sargeant el seu compromís durant tota la temporada i mitja que va passar amb Williams.

“Sens dubte, això és molt difícil per a Logan, que ho ha donat tot al llarg de la seva carrera a Williams, i volem agrair-li el seu esforç i actitud positiva. Logan segueix sent un pilot amb talent i el donarem suport per continuar la seva carrera en el futur. Sé que Franco té un gran potencial, i no podem esperar a veure què pot fer a la Fórmula 1”.

Solans i Llarena reforçaran l’equip Hyundai per al final del SCER 2024

solans_rallyracc_Catalunya_2021_Hyundai_i20_wrc
Nacho Mateo

Hyundai Motorsport ha fet un moviment estratègic a mitja temporada del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis (S-CER) 2024, renovant la seva alineació de pilots.

Després d’haver començat l’any amb Pepe López, Iván Ares, Óscar Palomo i Sergi Pérez, la marca, campiona en 2021 i 2022, ha decidit incorporar dos dels pilots espanyols més reconeguts a nivell internacional: Efrén Llarena i Nil Solans.

Efrén Llarena: debut amb Hyundai al Rally Princesa de Asturias

Efrén Llarena, de 29 anys, és conegut per les seves victòries al Campionat d’Europa de Ral·lis, tant en la categoria júnior com en la general, amb títols aconseguits el 2019 i 2022. El pilot de Burgos farà el seu debut amb el Hyundai i20 N Rally2 al Rally Princesa de Asturias, que es disputarà el 6 i 7 de setembre. Aquesta serà la primera vegada que Llarena competix amb aquest model, després d’haver estat aquest estiu en les proves d’asfalt del Campionat d’Europa de Ral·lis (ERC).

Llarena, acompanyat de la seva copilot Sara Fernández, tornarà al S-CER amb grans expectatives després d’haver aconseguit el subcampionat fa dos anys, i ara busca repetir o millorar aquella actuació amb Hyundai, formant equip amb Iván Ares-Javier Martínez i Sergi Pérez-Axel Coronado.

“És una gran oportunitat per a nosaltres debutar amb Hyundai, i alhora una gran responsabilitat. El Rallye Princesa d’Astúries m’agrada força, fa dos anys em vaig sentir molt còmode corrent allà. Intentarem acoblar-nos al màxim i el més ràpid possible al Hyundai i20 N Rally2 per lluitar per estar a dalt, que és l’objectiu amb què anem a Oviedo.

Efrén Llarena
Efren LLARENA during the FIA European Rally Championship in Fiuggi, Italy on 28, July 2024 // @World / Red Bull Content Pool // SI202407280208 // Usage for editorial use only //

Nil Solans: retorn a Hyundai al RallyRACC Catalunya-Costa Daurada

Nil Solans, de 32 anys, és un altre pilot que reforça les files de Hyundai. El campió del món júnior de 2017 competirà novament amb Hyundai en el RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, programat per al 18 i 19 d’octubre. Solans ja va tenir l’oportunitat de pilotar un Hyundai i20 WRC fa tres temporades quan la prova catalana formava part del campionat del món.

Després de competir a l’ERC amb Hyundai Motorsport fa dos anys, Solans tornarà a posar-se al volant del Hyundai i20 N Rally2 en una de les proves de terra més prestigioses del S-CER. El pilot de Matadepera va aconseguir el títol de campió nacional de ral·lis de terra el 2020, i aquesta tornada al Hyundai suposa una nova oportunitat per demostrar el seu talent en un escenari conegut.

Estic súper content de tornar a córrer amb Hyundai i de poder sortir al ral·li de casa amb el Hyundai i20 N Rally2. Crec que farem un bon binomi per poder aspirar a un bon resultat. Hyundai Motorsport està fent molt bona feina de desenvolupament i apostant fort per aquest cotxe. Segur que al RallyRACC ho podrem demostrar.

Nil Solans

Suport de Hyundai Customer Racing Iberia

Tant Llarena com Solans comptaran amb el suport de Hyundai Customer Racing Iberia, l’equip encarregat de gestionar els Hyundai i20 N Rally2 amb què competiran. Sergi Pérez, jove pilot de 20 anys, també formarà part d’aquest equip després de ser inclòs en el programa Hyundai Motorsport Customer Racing Junior Driver, una iniciativa que busca desenvolupar nous talents en el món del motor.

Les classificacions de la F1 després del GP dels Països Baixos 2024

La marea taronja de Zandvoort no va ser per Max Verstappen aquesta vegada, sinó per a Lando Norris

El britànic va guanyar el GP d’Holanda, la seva segona victòria de la temporada després del seu primer èxit a Miami.

La victòria de Norris li permet apropar-se al campionat de pilots: gràcies a la seva victòria i al punt de la millor volta, el pilot de McLaren es troba a 70 punts del líder Max Verstappen, que va limitar els danys amb un 2n lloc a casa.

Lando Norris també destaca de la resta de pilots en 2a posició del campionat: Charles Leclerc, tercer a Zandvoort, és ara a 33 punts del britànic. Per darrere, Oscar Piastri i Carlos Sainz, 4t i 5è respectivament al GP d’Holanda, també són 4t i 5è del campionat amb 179 i 172 punts. L’únic canvi en la classificació és per a Pierre Gasly que puja a la 14a posició amb 8 punts.

Pel costat dels fabricants, la distànica s’estreny per a Red Bull (434 punts), que veu com el seu lideratge es redueix fins a només 30 punts per davant de McLaren (404 punts). Amb el podi de Charles Leclerc, Ferrari (370 punts) també es manté a una distància raonable dels dos equips líders.

Decepcionant a Zandvoort amb els llocs 7 i 8 de George Russell i Lewis Hamilton, Mercedes (276 punts) es troba ara a 94 punts de l’equip italià. Amb els dos punts recollits per Pierre Gasly, Alpine augmenta el seu total a 13 punts i respira una mica davant Williams.

Classificació de pilots F1 2024

1) Max Verstappen (Red Bull) – 295 punts
2) Lando Norris (McLaren) – 225 punts
3) Charles Leclerc (Ferrari) – 192 punts
4) Oscar Piastri (McLaren) – 179 punts
5) Carlos Sainz (Ferrari) – 172 punts
6) Lewis Hamilton (Mercedes) – 154 punts
7) Sergio Pérez (Red Bull) – 139 punts
8) George Russell (Mercedes) – 122 punts
9) Fernando Alonso (Aston Martin) – 50 punts
10) Lance Stroll (Aston Martin) – 24 punts
11) Nico Hülkenberg (Haas) – 22 punts
12) Yuki Tsunoda (RB) – 22 punts
13) Daniel Ricciardo (RB) – 12 punts
14) Pierre Gasly (Alpine) – 8 punts
15) Ollie Bearman (Ferrari) – 6 punts
16) Kevin Magnussen (Haas) – 5 punts
17) Esteban Ocon (Alpine) – 5 punts
18) Alexander Albon (Williams) – 4 punts
19) Guanyu Zhou (Sauber) – 0 punts
20) Logan Sargeant (Williams) – 0 punts
21) Valtteri Bottas (Sauber) – 0 punts

Classificació de constructors F1 2024

1) Red Bull – 434 punts
2) McLaren – 404 punts
3) Ferrari – 370 punts
4) Mercedes – 276 punts
5) Aston Martin – 74 punts
6) RB – 34 punts
7) Haas – 27 punts
8) Alpine – 13 punts
9) Williams – 4 punts
10) Sauber – 0 punts

El programa per portar una pilot femenina al JWRC 2025 ja té la seva primera selecció

JWRC Croàcia 2022
Nacho Mateo

El final de la primera fase, 15 noies, van ser escollides per participar en un entrenament a Polònia del 16 al 18 de setembre.

Anunciat després del Ral·li de Polònia pel promotor del WRC, el programa de desenvolupament de pilot femení acaba de completar la seva primera etapa. Es van enviar més de 70 sol·licituds d’arreu del món.

Ens vam quedar completament aclaparats pel nombre i la qualitat dels sol·licitants. Seleccionar els 15 finalistes va ser una tasca increïblement difícil i hi havia algunes decisions complicades a prendre.

Peter Thul, director sènior d’esports de WRC Promoter

Aquestes 15 noies provenen d’un ampli ventall d’esports de motor. La mitjana d’edat d’aquest grup és de 21 anys. Les més joves són l’espanyola Luz Marina i la romanesa Alexandra Teslovan que tenen 18 anys mentre que la japonesa Mako Hirakawa és la més gran (27 anys). Provenen de 13 països diferents i representen 3 continents. Aquests es reuniran per al següent pas.

No volem que les candidates que no han estat seleccionades es desanimin. Esperem que es tornin a presentar en el futur, ja que estem compromesos amb aquest programa des de fa uns quants anys. Ara esperem centrar-nos en el camp d’entrenament el mes vinent.

Consistirà en un entrenament de tres dies a Polònia a les instal·lacions de M-Sport Poland a Cracòvia (del 16 al 18 de setembre). Dirigit per un grup d’experts en ral·lis i un jurat, aquest curs intensiu inclourà diversos tallers on els aspirants hauran de demostrar la seva preparació en ral·lis, els seus coneixements mecànics, els seus coneixements amb els mitjans i la seva capacitat de conduir en ambdues superfícies a través de proves amb un Ford Fiesta Rally3. Al final d’aquest procés, es designaran les tres pilots més prometedors per passar a la següent etapa. Aquest consistirà en participar en el Ral·li de Centreuropa (17-20 d’octubre) al volant del Ford Fiesta Rally3 inscrits per M-Sport Poland.

Al final d’aquesta prova, només hi haurà una noia guanyadora. S’oferirà la inscripció per al Campionat del Món Júnior 2025 amb tots els costos coberts.

Les 15 noies seleccionades:

Lyssia Baudet – Bèlgica
Emma Chalvin – França
Ann Felke – Alemanya
Joanna Hassoun – Líban
Mako Hirakawa – Japó
Hannah Jakobsson – Suècia
Suvi Jyrkiäinen – Finlàndia
Luz Marina – Espanya
Núria Pons – Espanya
Aoife Raftery – Irlanda
Claire Schönborn – Alemanya
Madelyn Tabor – EUA
Alexandra Teslovan – Romania
Hanna Lisette Aabna – Estònia
Dorka Zagyva – Hongria

Publicat el nou BoP per a les 6 hores d’Austin

24h_LeMans_2024
Nacho Mateo

Els organitzadors del WEC han publicat aquest dilluns el Balanç de rendiment per a la propera prova de la temporada, Lone Star Le Mans, o també conegudes com les 6 Hores d’Austin.

Aquest nou BoP pretén refinar les dades de cada cotxe introduït a Hypercar o LMGT3. En la primera categoria, és el Peugeot 9X8 el que més s’aprimarà, amb catorze quilos menys a la bàscula. Ara amb un pes de 1037 kg, el cotxe francès pesa el mateix que el Cadillac i el BMW. Però aquest trio encara mostra un cert pes addicional de set quilos en comparació amb el cotxe més lleuger, el Lamborghini SC63, que perd nou quilos. Camí invers per al Toyota GR010, victoriós al Brasil durant l’última prova. De fet, a Austin pesarà cinc quilos més, arribant a un pes de 1065 quilos, que és el més alt de la categoria.

El cotxe japonès també és el més afectat pel que fa a la potència disponible fins a 250 km/h, ja que perd 9 kW, passant ara a 497. És rar o fins i tot sense precedents arribar a una xifra de potència tan baixa des de l’arribada del Categoria Hypercar el 2021. El Toyota es beneficiarà, però, d’un guany de potència del 4,8% per sobre dels 250 km/h, que li podria ajudar en la llarga recta del Circuit de les Amèriques. Les dades energètiques disponibles són molt semblants entre els equips, amb 901 kJ per al Ferrari, que és el menys dotat, i 908 per al Lamborghini, que tindrà més energia.

Pel que fa al LMGT3, és sobretot en el pes dels cotxes que s’han centrat les majors modificacions de BoP, ara el Porsche guanya 15 quilos més, on alguns dels seus adversaris, el BMW i el Corvette en particular, perden 14 quilos. Lamborghini també es veu afectat per aquesta pèrdua de pes, amb 13 quilos menys a la bàscula. Aquestes dades s’han d’afegir a les del Success Ballast, un sistema de llast més o menys important en funció del rendiment dels cotxes individuals a cada esdeveniment. També aquí és Porsche el que presenta l’excés de pes més gran, amb 30 quilos més per al número 92 i 25 per al número 91.

Norris i McLaren guanyen a casa de Verstappen al GP dels Països Baixos 2024

norris mclaren f1 zandvoort gp països baixos 2024

Lando Norris va dominar el Gran Premi d’Holanda a Zandvoort malgrat un mal començament, guanyant amb més de vint segons d’avantatge sobre un impotent Max Verstappen

Lando Norris va dominar el Gran Premi dels Països Baixos, consolidant la seva posició de sortida des de la pole amb una victòria acompanyada de la volta ràpida en l’últim moment. Això el converteix en el 48è pilot a aconseguir el triplet en un Gran Premi. Tot i així, Max Verstappen, que va tenir un gran inici des de la segona posició, va mantenir viva l’esperança de la seva afició local amb un segon lloc, clau per mantenir els seus 70 punts d’avantatge al campionat. Charles Leclerc va tancar el podi, sumant així el dotzè podi per a Ferrari aquesta temporada.

Amb aquesta victòria, McLaren aconsegueix la seva 186a victòria en Fórmula 1 i la tercera d’aquesta temporada. A més, Oscar Piastri, company d’equip de Norris, va finalitzar en quart lloc i es va convertir en l’únic pilot que ha completat totes les 917 voltes d’aquesta temporada fins ara.

Mercedes sense ritme

Els Mercedes van tenir una jornada molt més complicada a Zandvoort després del seu “doblet” a Bèlgica. Mentre Russell ocupava el podi a l’inici de la carrera, Leclerc va empènyer al britànic a la quarta posició després de les parades en boxes, abans que Piastri el superés. El número 63 va intentar una segona parada a box, quan Carlos Sainz s’acostava sobre ell, però els pneumàtics tous no li van permetre recuperar-se com esperava, per la qual cosa es va haver de conformar amb la setena posició, per davant del seu company Lewis Hamilton, que va pujar des de la quinzena posició de la graella.

La majoria dels pilots van optar per començar amb pneumàtics mitjans, mentre que Hamilton, Tsunoda i Bottas van optar pels tous, i Magnussen va començar des del pit lane amb durs. Tres quarts de la graella van optar per una estratègia d’una única aturada, canviant als durs. Els pilots de Mercedes, en canvi, van fer dues aturades amb combinacions diferents de compostes. Al llarg de la cursa, Hulkenberg va destacar amb un estint llarg de 57 voltes amb pneumàtics durs, mentre que Piastri i Hamilton van demostrar una gran gestió de pneumàtics mitjans i tous, respectivament.

Classificació final

  1. Lando Norris (McLaren)
  2. Max Verstappen (Red Bull)
  3. Charles Leclerc (Ferrari)
  4. Oscar Piastri (McLaren)
  5. Carlos Sainz Jr. (Ferrari)
  6. Sergio Pérez (Red Bull)
  7. George Russell (Mercedes)
  8. Lewis Hamilton (Mercedes)
  9. Pierre Gasly (Alpine)
  10. Fernando Alonso (Aston Martin)

AMG GT3 Edition 130Y: l’adéu al poderós V8 de 6,2 litres

AMG GT3 Edition 130Y Motorsport

Només es fabricaran 13 unitats d’un cotxe que redefineix la potència i el luxe

L’AMG GT3 Edition 130Y Motorsport és un model molt especial dins del món dels cotxes de competició, creat per commemorar el 130è aniversari de Mercedes-Benz i per retre homenatge a un dels motors més emblemàtics de la història recent de l’automobilisme: el V8 atmosfèric de 6,2 litres de Mercedes-AMG. Aquest cotxe és una obra mestra de l’enginyeria i el disseny, i està destinat a convertir-se en una autèntica peça de col·leccionista per als amants del motorsport.

Un homenatge al motor V8 de 6,2 litres

El motor V8 de 6,2 litres, conegut internament com a M156, ha estat un símbol de potència i rendiment des que va debutar en la gamma AMG. Aquest motor, que ha alimentat alguns dels models més icònics de la marca, es caracteritza per la seva resposta immediata, el seu so inconfusible i la seva capacitat de generar grans quantitats de potència sense la necessitat de turbocompressors. En el cas de l’AMG GT3 Edition 130Y, aquest motor ha estat afinat per a oferir fins a 680 CV, gràcies a un sistema d’escapament específic per a la competició i l’eliminació de restriccions d’admissió d’aire, cosa que permet una respiració més lliure i un augment del rendiment.

Disseny i aerodinàmica

AMG GT3 Edition 130Y Motorsport motor

L’AMG GT3 Edition 130Y no només destaca pel seu motor, sinó també pel seu disseny i aerodinàmica millorats. El cotxe presenta un kit de carrosseria específic que inclou un aleró posterior de grans dimensions, un difusor agressiu i una sèrie d’elements aerodinàmics que ajuden a optimitzar el flux d’aire al voltant del vehicle. Aquests elements no només milloren l’estabilitat a altes velocitats, sinó que també contribueixen a augmentar la càrrega aerodinàmica, permetent al cotxe mantenir-se enganxat a la pista fins i tot en les condicions més exigents.

Components lleugers i tecnologia avançada

Per tal de reduir el pes i millorar el rendiment, aquest model exclusiu utilitza una sèrie de components lleugers, com els frens de disc de carboni i l’estructura de la carrosseria fabricada en fibra de carboni. Aquests materials no només redueixen la massa del vehicle, sinó que també milloren la rigidesa estructural, cosa que es tradueix en una conducció més precisa i una resposta més directa a les ordres del conductor. A més, el cotxe està equipat amb la tecnologia més avançada en termes de gestió del motor, control de tracció i frenada, garantint així una experiència de conducció segura i emocionant alhora.

Exclusivitat i preu

Només es fabricaran 13 unitats de l’AMG GT3 Edition 130Y Motorsport, fet que el converteix en un dels models més exclusius mai creats per Mercedes-AMG. Aquesta exclusivitat, sumada a les seves prestacions i al seu disseny únic, fa que el preu d’aquest cotxe superi els 1,03 milions d’euros. Tanmateix, per als afortunats que puguin permetre’s adquirir-ne un, aquest cotxe no és només una màquina de competició excepcional, sinó també una peça d’història viva que marca el final d’una era gloriosa per al motor V8 de 6,2 litres.

Un llegat en la història de l’automobilisme

Amb l’AMG GT3 Edition 130Y Motorsport, Mercedes-AMG no només celebra el seu passat, sinó que també posa fi a una era en la qual els motors atmosfèrics van dominar el món de la competició. Aquest cotxe és un testimoni de la passió, la dedicació i l’excel·lència tècnica que han definit Mercedes-Benz durant més d’un segle. Per als entusiastes de l’automobilisme, aquest model no és només un cotxe; és un símbol del llegat i de la tradició d’una de les marques més icòniques de la història.

Isotta Fraschini abandona el WEC

24h_LeMans_2024 Isotta Fraschini
Nacho Mateo

Aquesta temporada 2024 va ser la del renaixement d’un nom que va començar la seva història l’any 1900. Aquesta temporada, Isotta Fraschini va entrar en un Tipo 6 Competizione en la categoria Hypercar.

Al volant del número 11 hi havia Jean-Karl Vernay, Antonio Serravalle i Carl Wattana Bennett, mentre que l’equip de Gilles Duqueine era l’encarregat de fer funcionar el prototip. Una aventura que, per tant, finalitzarà, almenys temporalment, després de cinc proves disputades, i una catorzena posició com a millor final, durant les 24 Hores de Le Mans, el juny passat.

El rumor va créixer al final de la tarda i va ser confirmat ràpidament pel fabricant italià cap a les 19 h a través d’un comunicat de premsa:

Isotta Fraschini Milano Fabbrica Automobili anuncia la seva retirada immediata del Campionat del Món de Resistència 2024 perquè ja no hi ha condicions per continuar la col·laboració amb l’equip francès Duqueine.

Després d’una primera temporada productiva, marcada per un final exitós a les emblemàtiques 24 Hores de Le Mans, la marca d’automòbils ha decidit reorientar els seus recursos cap a la reestructuració del seu programa d’automobilisme i l’ampliació de les seves iniciatives en pista i carretera.

Isotta Fraschini vol agrair càlidament als seus patrocinadors, pilots, socis i aficionats el seu suport inquebrantable durant aquesta temporada inaugural. La companyia també agraeix al WEC i a l’Automobile Club de l’Ouest (ACO) el seu suport i espera un possible retorn en un futur proper. »

Una decissió estratègica

Estem molt orgullosos del que hem aconseguit en la nostra primera temporada. Participar al WEC ha estat un honor i una experiència increïbles, amb les 24 Hores de Le Mans un dels moments destacats.

Miguel Valldecabres, director d’Automobilisme i CEO d’Isotta Fraschini.

Aquesta decisió tan difícil no es va prendre a la lleugera, però ens permet capitalitzar els nostres èxits, potenciant el creixement de la nostra marca i el desenvolupament dels nostres productes en els mercats de carreres i Hypercar.

Miguel Valldecabres, director d’Automobilisme i CEO d’Isotta Fraschini.

Com a nou fabricant amb grans ambicions, no continuar la temporada WEC 2024 és una obligació estratègica per conservar els nostres recursos i garantir la continuïtat del nostre projecte.

Tot i aquest difícil contratemps, mirem el futur amb il·lusió. El nostre viatge com a marca de rendiment continua i esperem fer nous passos.

Miguel Valldecabres, director d’Automobilisme i CEO d’Isotta Fraschini.

Encara que Isotta Fraschini no sembla posar fi definitivament al seu programa WEC, després d’aquest anunci seria improbable tornar-los a veure en la categoria Hypercar l’any 2025. Per tant, només hi haurà 36 cotxes inscrits a Austin per a Lone Star Le Mans l’1 de setembre.

Descobreix Vision 148: El projecte que transforma un Ford Sierra RS500 en una obra mestra tecnològica

Vision 148 és un nou projecte automobilístic que té com a objectiu mostrar la tecnologia més avançada en fabricació i materials, culminant en un vehicle únic que segurament captivarà els amants del motor. El projecte és especialment interessant perquè el vehicle en qüestió és un Ford Sierra RS500 radicalment redissenyat.

El nom Vision 148 prové del fet que aquest projecte es basa en el 148è dels 500 models Sierra RS500 fabricats. Amb la col·laboració de socis com Cosworth, Yasid Design i ASM, el cotxe serà desmuntat, escanejat en 3D per crear un bessó digital, i reconstruït com el ferotge «Carbon Piranha». El nom Piranha té una connexió històrica amb Ford, ja que els Capri Peranas sud-africans, que també tenien motors V8, van marcar una època.

El Carbon Piranha promet molt amb la seva espectacular carrosseria de fibra de carboni, però no t’esperis un motor V8. La participació de Cosworth assegura que la cadena cinemàtica original serà reconstruïda i es conservaran les credencials que van fer del Cosworth original un vehicle tan emocionant i desitjable.

El Director Global, Nick Greenway explicava

Sabem que la marca Cosworth compta amb una base de seguidors apassionats, i no hi ha millor manera de celebrar un icona de la carretera i la competició que a través de la construcció del projecte Vision 148 RS500, amb l’Autovision Club com a soci oficial.

Autovision Club: Accés exclusiu al projecte Vision 148

L’Autovision Club, llançat juntament amb Vision 148, ofereix als seus membres accés exclusiu als bastidors del projecte Carbon Piranha, a més de l’oportunitat de guanyar el vehicle acabat. Segons la informació, «aquells que es comprometin amb el projecte a través d’un sistema de punts» tindran l’oportunitat de convertir-se en els propietaris d’aquest cotxe únic.

Ian Howe, fundador del projecte, explica:

Vision 148 es basa en la col·laboració amb especialistes de l’automoció i el motorsport en fabricació additiva i disseny digital, i en l’associació amb marques originals com Cosworth, que donaran vida a aquest cotxe. Això es complementa amb un club de socis únic que atraurà els fans del projecte, oferint-los l’oportunitat de posseir el vehicle acabat».

Sens dubte, seguirem aquest projecte amb molt d’interès. Aviat en sabrem més detalls.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua