El Rodin FZED, un monoplaça per gaudir d’unes sensacions úniques

Un monoplaça fabricat a Nova Zelanda amb un pes de 609 quilos i una potència de 684 CV.

Rodin Motors és una empresa amb seu a Nova Zelanda, fundada per l’expilot David Dicker, amb un ampli currículum a la Ferrari Difficulty, especialitzada en superesportius i monoplaces de competició, amb inspiració amb la Fórmula 1.

L’última creació de l’empresa és el Rodin FZED, un monoplaça dirigit només a conductors molt experimentats. El seu motor, desenvolupat per Cosworth, és un V8 atmosfèric, amb 3,2 litres de cilindrada, i que lliura una potència màxima de 684 CV a 9. 600 rpm … i és capaç d’arribar a les 10. 000 voltes.

Encara que es tracti d’un vehicle de competició, els intervals de manteniment del motor 3.2 V8 es duen a terme cada 5.000 quilòmetres. Molt més que els 300 o 350 quilòmetres d’un motor de carreres.

Això és un avantatge afegit, econòmicament, però també en termes de diversió: el FEZD pot gaudir-se en pista durant més quilòmetres, entre ‘revisió’ i ‘revisió’ complet.

Lleuger i tecnològic

El motor no és l’única ‘joia’ de l’Rodin FZED. El xassís és de fibra de carboni i inclou peces mecanitzades d’alta qualitat. La transmissió seqüencial de sis velocitats està signada per l’especialista Ricardo, els frens carboceràmics són obra d’Alcon i els amortidors ajustables porten l’etiqueta d’Öhlins.

El sistema d’escapament i els escapaments són obra de Rodin. Estan confeccionats en titani, mitjançant una impressora 3D, que assegura peces més lleugeres que les equivalents de metall.

Les llandes de 13 polzades, marca OZ, estan elaborades en magnesi per reduir el pes al màxim. És tal l’atenció pel detall del FZED, que només pesa 609 quilos, arriba a una velocitat màxima de 300 km/h i assegura una acceleració de 0 a 160 km/h amb només 5,0 segons.

Econòmic però no gaire

El disseny del FZED s’assembla bastant al d’un monoplaça de F1, a la vista dels nombrosos apèndixs aerodinàmics, els pontons laterals o els pneumàtics de petites dimensions.

No obstant això, al seu preu cal dir que és molt més assequible que el d’un Fórmula 1. Rodin anuncia un preu unitari de 650.000 dòlars, que al canvi, equival a al voltant dels 585.000 euros.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments