Toyota Gazoo Racing va arribar a dalt de tot de la taula de temps en els entrenaments lliures 3 quan Brendon Hartley va registrar una volta d’1.44,285 en la primera sessió en mullat celebrada en la carrera del WEC a Bahrain.
El kiwi ha rodat amb el Toyota Gazoo Racing LMP1 Hybrid núm. 8 0,1 segons més ràpid que Ben Hanley amb el Team LNT Ginetta-AER núm. 5. El Team Ginetta núm. 6 és tercer en la classe LMP1, amb Chris Dyson corrent per primera vegada des de 2013.
Ferrari es converteix en el tercer fabricant que encapçala una sessió aquest cap de setmana en LMGTE Pro, amb el Ferrari 488 GTE Evo núm. 71 conduït per David Rigon, amb una millor volta d’1.56,095. El temps de Rigon està 0,2 segons per davant del Aston Martin Vantage núm. 95, mentre que el segon AF Corse Ferrari núm. 51 de James Calado i Alessandro Pier Guidi ocupen la tercera posició.
United Autosports lidera el LMP2 amb la primera volta de sessió de Phil Hanson d’1.45,970, que va demostrar ser la millor de la categoria ultra competitiva. El temps de Hanson és prou bo per al tercer lloc de la general en les pantalles de temps i és 0,1 segons més ràpid que el pilot de Jackie Chan DC Racing Will Stevens.
En LMGTE Am Ben Barker va marcar la volta més ràpida amb un 1.57,680 per a Gulf Racing Porsche. Barker va superar al Dempsey Proton Porsche núm. 77 i al Aston Martin Racing núm. 98, amb els tres primers de la seva classe a tan sols 0,138 segons de distància.
La classificació per a les 8 Hores de Bahrain està programada per a començar a les 16.40 (hora local) / 14.40 (CET) mentre cau la nit sobre el Circuit Internacional de Bahrain.