F1: Motor de 2 temps i combustible sintètic per avançar a la Fórmula E wl 2025

La Fórmula 1 continua buscant camins per a millorar la categoria i, sobretot, per a reduir el seu impacte ecològic. Per això Pat Symonds, el director tècnic de la Fórmula 1, ha reconegut que estan valorant seriosament la possibilitat de tornar als motors de dos temps a partir de la temporada 2025.

Els actuals motors híbrids de la Fórmula 1 estan bastant qüestionats per afeccionats i pilots, però compten amb el suport absolut dels motoristes. Ferrari, Mercedes, Renault i Honda no volen parlar d’un altre model, i per això es va aprovar que els actuals propulsors continuessin invariables en la nova etapa de la Fórmula 1, que comença en 2021 i durarà fins a 2025.

Pat Symonds, director tècnic de la Fórmula 1, admet que treballen en això

No obstant això la pròpia Fórmula 1 ja té plans per a aquell any. Symonds ha admès que tornar als motors de dos temps és una opció, que portaria de tornada el soroll i ja pràcticament tenen solucionats tots els problemes que van portar a descartar-los fa molts anys, quan als motoristes ja els van deixar d’interessar.

Un motor de dos temps comprimeix els quatre cicles del propulsor (admissió, compressió, explosió i fuita) en només dues: admissió i compressió d’una banda i explosió i fuita per un altre. Aquests motors van estar vigents durant un llarga període no sols en els cotxes sinó també en les motos, però ja no s’usen en cap categoria del mundial de MotoGP.

Però Symonds no deixa lloc a dubtes: «Vull que els motors de la Fórmula 1 siguin de dos temps. Són molt més eficients, tenen un gran so i molts dels seus problemes ja no són rellevants. És en el que estem treballant ara mateix», deia el director tècnic de la Fórmula 1 en una conferència.

«La injecció directa, el canvi de pressió, i els nous sistemes d’ignició han fet que els motors de dos temps siguin molt eficients i de poques emissions. Hi ha un bon futur per a ells», afegia Symonds. L’objectiu és clar, avançar a la Fórmula E quant a reduir emissions es refereix.

De fet, Symonds va ser dur amb la Fórmula E, recordant que la fabricació dels seus bateries contaminen el doble del que emet un motor híbrid de Fórmula 1. L’ex enginyer de Renault i Williams creu que «el motor de combustió es mantindrà com a tendència global perquè els polítics estan rebutjant el cotxe elèctric».

Aquest canvi de motors en 2025 vindria de la mà de la introducció d’un combustible sintètic en el qual la Fórmula 1 porta anys treballant. Fa poc, Liberty Media es va comprometre al fet que la Fórmula 1 seria la categoria del món del motor més ecologia, fins i tot per davant de la Fórmula E, eliminant per complet tota petjada de carboni abans de 2030.

A Red Bull no veuen gens clara la idea de Symonds

No obstant això, perquè aquesta idea de Symonds es compleixi abans haurà de passar per un filtre molt estricte, el dels equips. I ja hi ha algun que s’ha espantat després d’escoltar les paraules del director tècnic de la Fórmula 1. Helmut Marko, un dels pesos pesants en Red Bull, ha catalogat la idea com «un discurs de carnestoltes».

No obstant això, Marko afegia que «preguntaré als meus enginyers sobre el tema. Hem de saber els cavalls de potència que podríem obtenir dels motors i l’eficients que poden ser. Podran funcionar amb combustibles alternatius?». Recordem que la marxa de Red Bull en la Fórmula 1 està íntimament lligada a Honda, i els japonesos són els grans defensors dels actuals motors V6 turbo.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments