Fórmula E: Evans s’emporta l’e-Prix de Mèxic 2020

Partint des de la segona posició, Mitch Evans de Panasonic Jaguar Racing va sortir victoriós després d’una carrera impecable a la Ciutat de Mèxic. Antonio Félix Da Costa de DS Techeetah va acabar la carrera en segon lloc, mentre que Sebastián Buemi de Nissan e.dams va completar el podi en tercer lloc.

Allunyant-se de la pole position, Andre Lotterer de TAG Heuer Porsche es va veure forçat a obrir-se en la corba 1, acabant finalment en cinquè lloc després de la primera volta. Evans va prendre la davantera per la línia interior.

A partir d’aquí, Evans va liderar la resta de la carrera i mai es va enfrontar a un veritable rival al seu lideratge. Això va incloure gestionar un reinici del cotxe de seguretat que va seguir a l’accident de Nico Müller de Geox Dragon en la corba 1.

Segons les noves regulacions per a la temporada 2019/20, tots els cotxes van rebre una reducció d’energia de 5kW després de seguir al Cotxe de Seguretat durant cinc minuts. Felipe Massa de Rokit Venturi Racing va xocar contra la paret, danyant el seu cotxe i acabant la seva carrera abans d’hora.

Mantenint el lideratge, Evans va ampliar la diferencia davant quan Sam Bird de Envision Virgin Racing va superar a Buemi per a passar a la segona posició. Amb la batalla pel podi en curs, Lotterer va continuar baixant, després va tocar la paret causant un trencament de la coberta de la roda davantera dreta. La seva carrosseria va caure sobre el pneumàtic en prendre l’última corba, la qual cosa va deixar un núvol de fum en la recta principal. L’alemany va tornar als boxs per a buscar una nova carrosseria abans de retirar-se de la carrera.

Mancant 17 minuts, Da Costa es va acostar a Nyck de Vries de Mercedes-Benz EQ. Intentant defensar una jugada de Da Costa, de Vries va xocar amb el seu company holandès i amb Robin Frijns de Envision Virgin. Informant de problemes tècnics per ràdio, el novell es va quedar encallat i va haver de retirar-se de la carrera.

Da Costa i el seu company d’equip, l’actual campió, Jean-Eric Vergne, van continuar acostant-se a Buemi. La parella va rebre instruccions de canviar de posició, la qual cosa finalment van fer. Da Costa se les va arreglar per a recuperar la seva posició poc després d’usar la potència addicional disponible durant l’ atac. Va seguir endavant per recuperar la bretxa amb Buemi.

Havent arribat a la cinquena posició, Vergne es va mantenir darrere del seu company d’equip. Da Costa va pujar fins a la tercera posició, passant a Buemi amb la seva energia extra.

A cinc minuts del final, i a una volta de la meta, Evans va continuar allunyant-se amb Bird i Da Costa darrere. Amb l’augment de la pressió, Bird va atacar malament la corba 13, tallant la paret i acabant la seva carrera juntament amb qualsevol possibilitat d’un final en el podi. Da Costa, ara en segon lloc, es va mantenir, mentre Buemi pujava al tercer lloc, esperant recollir els seus primers punts de campionat.

Corrent molt per davant de la resta del grup, Evans va travessar la línia sense problemes, aconseguint la seva segona victòria i la de Jaguar en la sèrie, les altres dues posicions del podi les van ocupar Da Costa i Buemi. Vergne va acabar en quart lloc, Sims va ser cinquè i Di Grassi va completar els sis primers llocs.

L’adrenalina continua fluint després d’una emocionant carrera, només cal esperar a un altre episodi de carreres de carrer elèctriques amb l’E-Prix de Marràqueix que tindrà lloc el 29 de febrer, la cinquena ronda del Campionat de Fórmula E 2019/20 ABB FIA.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments