DTM: El futur del campionat i de les marques després de 2021

El DTM es troba en una situació difícil: Després de la retirada d’Aston Martin R-Motorsport, la fuga de marques podria seguir amb Audi després de la temporada 2020.

Si l’empresa de Ingolstadt deixa la sèrie i BMW es queda sola, llavors el cap Gerhard Berger estarà en una situació complicada, perquè els fabricants se centren clarament en la mobilitat elèctrica, per la qual cosa l’interès és limitat.

Gerhard Berger

Això també té a veure amb el fet que un fabricant com Audi va invertir prop de 80 milions d’euros en el programa DTM l’any del llançament del motor amb turbocompressor, segons la informació de ‘Motorsport-total.com’.

La sèrie continua sent massa cara? «Diria que el DTM és massa car per a una iniciativa privada, per a un equip privat, si no tens el suport de la fàbrica«, diu Ulrich Fritz, membre de la junta directiva de l’ex-Mercedes Einsatzteam i de la ex-R-Motorsport company HWA, en una entrevista amb ‘Motorsport-total.com’.

És el DTM massa car? «Una qüestió de proporcionalitat»

«Però si al final és massa car o no depèn del fabricant«, afegeix Fritz. Aquesta és una declaració interessant, perquè l’ex de R-Motorsport, per al qual l’empresa va actuar com a equip oficial el 2019, utilitzan la llicència exclusiva de fabricant Aston Martin l’any passat, però no va rebre un suport significatiu de la fàbrica des del punt de vista financer.

Aston Martin

Segons Fritz, si el DTM és, en general, massa car no pot ser respost de forma fàcil: «La pregunta és: S’ha tornat car? El DTM és un esport de motor professional al més alt nivell, i estàs competint contra dos fabricants de primera classe d’Alemanya, que no es donen un respir. És simplement una qüestió de proporcionalitat».

El membre de la junta de la HWA Fritz: El DTM té dret a existir

El campionat té dret a existir, segons la junta directiva de la HWA, que va dirigir el desplegament del Mercedes al DTM. Ell argumenta això de la següent manera: «Pots identificar-te amb els cotxes perquè s’assemblen als cotxes de carrer, encara que en una versió més extrema. …a diferència de la Fórmula 1 on tot es tracta de prototips».

En els temps en què els tres grans fabricants alemanys de primera categoria, Mercedes, Audi i BMW, estaven en l’origen del DTM, diu que també era «un punt de referència per a l’esport del motor alemany». «Crec que si Gerhard té èxit a mantenir l’essència, llavors definitivament hi ha possibilitats per al futur del campionat. I un bon futur. L’única pregunta és a qui més pot trobar».

Fritz està insinuant: El DTM ha d’esperar els japonesos

Almenys Berger pot esperar les regulacions de la Classe 1, que també són usades per la sèrie japonesa Clean GT i per tant per Honda, Toyota i Nissan. Com a resultat, aquests tres fabricants almenys no han d’invertir enormes sumes de diners per a poder utilitzar els cotxes en el DTM.

#23 Nismo Nissan GT-R, #37 Team Tom's Lexus LC500, #1 Team Kunimitsu Honda NSX-GT

Fritz parla d’una solució de «punxar i jugar». Si un japonès vingués aquí, seria capaç de conduir amb relativa facilitat – amb un cotxe totalment desenvolupat. Aquesta és també la idea darrere de tot el tema de GT3 i GT4, que pots usar els cotxes de moda en diferents sèries de carreres».

Per tant, l’entrada d’un nou fabricador en el DTM podria «anar molt ràpid, però si ningú està disposat a gastar els diners o veu això com una plataforma, llavors pot ser que no funcioni en absolut o que porti molt temps«, tem Fritz.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments