El Volkswagen Touareg té nou rei de la seva gamma, la versió R, híbrida endollable.
En essència, gaudeix de el mateix sistema de propulsió que el Porsche Cayenne E-Hybrid. És a dir, parlem d’un motor turboalimentat de gasolina 3.0 V6 amb 340 CV, més un propulsor elèctric de 136 CV, que en conjunt declaren 462 CV i un generós parell motor de 700 Nm.
El nou model se situa per sobre del Touareg 4.0 V8 TDI, amb 416 CV i 900 Nm. En matèria d’eficiència, el SUV alemany pot circular a un màxim de 140 km/h només amb la mecànica elèctrica.
La bateria que alimenta aquest propulsor és de ions de liti, està situada sota el maleter, té una capacitat de 14,1 kWh i proporciona 48 quilòmetres d’autonomia elèctrica. Tot, complementat per unes prestacions de primer nivell: velocitat màxima autolimitada electrònicament a 250 km/h i acceleració de 0 a 100 a 5,0 segons.
El cotxe gaudeix de sistema de tracció complet 4Motion, amb embragatge de discs múltiples, controlat electrònicament. En funció de les necessitats motrius, l’eix davanter pot rebre fins a un 70% del parell, mentre que el percentatge puja fins al 80% pel darrere. El canvi associat és un automàtic amb convertidor de parell, de vuit velocitats.
Quant a l’estètica, llueix emblema R al frontal, llantes d’aliatge de 20 polzades (de 22, opcionalment), insercions de color negre brillant, doble sortida cromada i rivet de color vermell en el difusor
A l’interior, cuir negre Pulla, ‘esquitxat’ d’insercions en blau Sepang i complementat per una fina costura decorativa blau al tauler de control.
El Volkswagen Touareg R 2020 compartirà protagonisme a Ginebra amb els Golf GTI i GTD, mentre que el llançament oficial es produirà en la segona meitat de l’any.