F1: Què canvia per aquesta nova temporada 2020?

La 70ª temporada de Fórmula 1 està programada per ser la més llarga de la seva història, amb 21 curses que tindran lloc entre març i novembre en els cinc continents.

La F1 2020 dóna la benvinguda a una nova cursa – Vietnam, en un circuit de carrer a la vibrant Hanoi – hi ha un prova que torna, ja que un Zandvoort renovat als Països Baixos recupera la plaça per primera vegada en 35 anys per donar a Max Verstappen i al seu “exèrcit taronja” una carrera a casa.

Alemanya s’ha quedat fora de el programa per tercera vegada en sis anys.

Si el GP de la Xina es restableix més endavant en l’any, la F1 també tindrà una temporada rècord de 22 carreres.

Aquest hivern només han canviat dos seients de mans

Esteban Ocon torna a un seient a la graella, reemplaçant a Nico Hulkenberg a Renault, després d’un any en un paper de pilot de proves a Mercedes.

El canadenc Nicholas Latifi finalment aconsegueix la seva gran oportunitat en Williams, reemplaçant a Robert Kubica.

¿Dos alfes en la mateixa graella? Gairebé: A Alfa Romeo se li uneix el recentment renombrat Alpha Tauri com el que va ser Toro Rosso prenent el nom de la marca de moda de Red Bull.

Tot i que la icònica bandera a quadres mai ha desaparegut de la F1, va ser reemplaçada com el senyal “oficial” de final de carrera en 2019 per marcadors electrònics després que la bandera física fora accidentalment onejada una volta abans en el GP del Canadà l’any anterior .

No obstant això, el sistema automatitzat tampoc era impecable, com es va demostrar a Suzuka, quan el tauler es va il·luminar una volta massa aviat. Però l’últim canvi per al 2020 vol dir que quan veus la bandera a quadres desplegada saps que és oficialment el final del Gran Premi.

f1-kubic

Motors i tècnica

Els motors turbo híbrids V6 entren en la seva setena temporada d’ús – només una temporada menys que les unitats V8 en què es va córrer l’etapa anterior – i les regles clau en aquesta àrea romanen en gran mesura sense canvis.

No obstant això, hi ha alguns ajustos significatius.

El que hauria de traduir-se en menys penalitzacions en la graella, els equips poden usar ara un MGU-K extra sense penalitzacions durant tota la temporada, de dues a tres.

Per vigilar encara més el límit de flux de combustible de 100 kg/h durant les carreres, els equips també han d’instal·lar ara un segon mesurador de flux de combustible en les seves unitats de potència per al 2020.

El període en què els mecànics no poden estar a la pista i treballar en els seus cotxes abans de les sessions d’obertura de divendres i dissabte a la pista s’ha ampliat de vuit a nou hores.

No es permet a el personal de l’equip que estigui relacionat d’alguna manera amb el funcionament dels cotxes dins dels límits del circuit durant dos períodes restringits de nou hores que comencen dotze hores abans de les hores d’inici programades de P1 i P3 ‘, diu el reglament esportiu revisat per aquest any.

Els pilots joves o inexperts que apareguin durant la sessió d’obertura dels entrenaments de divendres poden ara guanyar punts per a la seva superlicencia completa, que es requereix per córrer a la F1. “Es podrà concedir un màxim de 10 d’aquests punts addicionals per pilot per a les sessions de pràctiques lliures durant un període de tres anys”, va explicar la FIA.

Sense test a metiat de temporada

Les proves de Pirelli per a 2021 en preparació per a l’arribada dels pneumàtics de 18 polzades continuaran, incloent la sessió més àmplia de final de temporada a Abu Dhabi, en què els equips hauran de donar temps de carrera als pilots sense experiència.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments