És un tema habitual i que preocupa molt a la majoria dels conductors, a quina velocitat realment multen els radars? La pròpia DGT solen anunciar la velocitat específica i els marges d’error pels quals s’activen i multen de veritat els radars .
Per evitar una multa i que la teva economia se’n ressenti, és vital que coneguis la cada vegada més popular regla de el 7. En carreteres amb límit de fins 100 km/h, suma 7 km/h; i per sobre de 100 km/h, cal sumar el 7 per cent .
Tots els radars de la DGT han d’estar perfectament homologats, de manera que tots els cinemòmetres s’activen d’acord a un marge d’error. Per al seu correcte funcionament, tots els radars instal·lats a les carreteres espanyoles s’han de sotmetre a uns controls metrològics molt estrictes i periòdics .
La regla d’el 7: així pots calcular-la i evitar una multa de radar
Si circules a carreteres amb límit de velocitat màxima inferior als 100 km /h, el marge d’error que s’aplica és de + 7 km / h . Aquí tens diversos exemples pràctics sobre la regla de el 7 i el marge de tolerància dels radars : en una carretera amb límit a 50 km / h, la multa s’aplicarà a 58 km / h; en límit de 70 km / h, el radar s’activa a 78 km / h .
Ara bé, si circules per una carretera amb límit de velocitat màxima superior als 100 km / h , la fórmula d’aplicació canvia i el que s’afegeix és el 7% . Així, per al límit de 110 km / h , serem multats si sobrepassem els 117, 7 km / h . I si circulem a 120 , els radars estan programats perquè s’activin a partir dels 128, 4 km / h (i la mateixa equació per a la resta de velocitats per sobre del 100).