RAL·LIS: Coneix com es prepara Pep Bassas per aquest atípic 2020

Pep Bassas Mas ha demostrat un gran talent i constància en aquests primers anys de carrera esportiva i s’ha anat fent un lloc en l’automobilisme.

No fa gaire va començar en el món dels ral·lis encara que és evident que la gasolina li corre per les venes. Va ser campió del Volant RACC en 2017, subcampió de la Beca Júnior R2 en 2018 i campió en 2019, i un dels protagonistes de la Peugeot Ral·li Cup Ibèrica.

Després d’aconseguir el títol del campionat de promoció organitzat per la RFEdeA en el RallyRACC 2019, aquesta temporada 2020 tenia assegurada la participació en una competició internacional. Així, es troba en un moment clau de la seva carrera ja que en aquesta campanya se li obre una nova etapa a nivell internacional, de la mà del Rallye Team Spain, en l’ERC3 Júnior. Encara que la situació actual podria suposar un sot en la seva carrera, Bassas deixa clar que, amb ganes i esforç, es pot continuar lluitant pels objectius. Pep ens ho explica des de casa:

“Les primeres carreres que havia de disputar enguany s’han ajornat i la temporada en teoria començarà a finals de juny, però dubto molt que sigui així. He parlat amb el Rallye Team Spain i em diuen que em prepari, que això segueix endavant, que les dates seran més atapeïdes, però que farem els ral·lis. Estem tots a l’expectativa, però de moment nosaltres seguim amb la mentalitat que enguany hem de córrer… i guanyar. De moment no ens han dit res més”.

aixi-va-ser-l'exhibicio-de-bassas-i-coronat-a-lorca

“L’última vegada que vaig poder disputar una carrera va ser a principis de març en el Ral·li Tierras Altas de Lorca, ho vam fer per a entrenar i ens va ser molt bé, però després de tants mesos d’aturada no sé si ens haurà servit de molt. A més, el cotxe nou sol l’he pogut provar 6 km a Portugal, però en això tots els participants estarem en les mateixes condicions”.

“Quant al meu futur com a pilot és un moment una mica complicat, ja que jo l’any que ve per un tema d’edat no podré córrer l’ERC3 Júnior, que és el premi que em donen per haver guanyat la Beca Júnior R2. Per això estem molt pendents de si finalment podrem disputar aquesta temporada. Potser si no podem córrer fins a 2021 el premi passaria a ser l’ERC3, en lloc del Júnior, que són les mateixes carreres però sense el premi final per al guanyador que és córrer una temporada amb un R5. Si no és així hauré de buscar alguna alternativa, com córrer el Campionat d’Espanya amb un cotxe més potent”.

pep bassas rallyracc

“La preparació física que faig és la que em permet el fet d’estar a casa. A mi m’agrada molt anar amb bici i fer exercici a l’exterior i això dins de casa em costa més. Estic fent un treball més mental amb les ajudes que ens ofereix el Ral·li Team Spain. Els psicòlegs de la Federació Espanyola ens han posat unes pautes a seguir per a treballar la ment. També utilitzo cada dia el simulador per a treballar els reflexos i la concentració”.

“Si finalment es disputa el campionat, crec que estarem preparats i començarem més forts que mai. Tots aquests ral·lis per a mi són nous i molts pilots dels quals competeixen allí ja els han disputat diverses vegades. És com si ells vinguessin a córrer a Osona, però crec que malgrat tot podem fer un bon paper, sobretot en les carreres més d’asfalt. Podem estar en el podi i lluitar pel campionat”.

“La situació que vivim suposarà un problema per a la vida quotidiana en general, però principalment per als esports i més per als esports que costen més diners com és l’automobilisme. Abans ja era difícil aconseguir suport dels patrocinadors i entitats, ajudes imprescindibles com la del RACC, però tot això també s’ha vist molt afectat. Serà complicat, però a les noves generacions de pilots també els vull dir que no està tot perdut, que han de continuar lluitant com hem fet sempre i que tot això ho tornarem a remuntar, no sé quan, però ho farem”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments