WRC, Andrea Adamo: “La primera vegada que veig que les regles es desenvolupen amb un enfocament adequat”

Andrea Adamo, parlant amb Dirtfish, es mostra molt satisfet de la discussió de les noves regles del WRC.

L’italià entén que aquesta és la fórmula adequada perquè tot plegat es desenvolupi de manera que el WRC pot, en la mesura del possible, passar per aquest període que s’espera que tingui problemes:

“He de dir, que sóc enginyer –per això tinc dret a dir-ho–, que de vegades els enginyers són les persones més perilloses del motoresport. No tenen contacte amb la realitat, de vegades només gasten diners per gastar diners “, va dir Andrea Adamo, director de Hyundai MotorSport, de manera honesta.

Curiosament, fins i tot l’any passat en una entrevista a AutoSport durant el Ral·li de Portugal, Adamo va dir bàsicament el mateix. Quan el varem afrontar amb el fet que no és gaire freqüent veure un enginyer dirigint un equip de ral·li, actualment, dos dels equips que competeixen en el WRC són dirigits per enginyers, M-Sport i Hyundai, li vam preguntar quin valor aporta aquesta formació a la paper de director d’equip?


“És una pregunta interessant. Diria que, a causa de la formació que tinc, el meu equip tindrà un esforç addicional per convèncer-me a gastar diners! Sincerament, en el meu paper actual, la formació en enginyeria em permet comprendre més profundament les necessitats de les persones que treballen més directament amb mi i que són majoritàriament enginyers. Això m’ajuda a tenir una perspectiva completa de les coses i fins i tot, en alguns casos, preveure possibles problemes. En resum, espero que la visió pragmàtica d’un enginyer pugui ajudar a liderar un equip de forma pragmàtica ”.

neuville-i-hyundai-vencen-a-monte-carlo-i-acaben-amb-la-ratxa-d'ogier

Es recorda que els equips de la FIA i el WRC han estat discutint durant els últims mesos les noves regles per a 2022 i com van a estalviar diners. Com és sabut, s’introduirà tecnologia híbrida als cotxes, mantenint els motors turbo actuals d’1,6 litres:

Ccrec que aquesta ha estat la primera vegada en la meva vida en el motoresport que he vist que les regles creixen i es desenvolupen amb l’enfocament adequat, asseure la gent adequada al voltant de la taula, presentant propostes clares que orientin la direcció de les normes i ara tenim un control clar del que fan els enginyers. Aquest és el camí correcte”

Esperem que producte final “reflecteixi els punts de vista dels enginyers, la direcció i la comercialització dels tres constructors que hi representen: És la primera vegada a la meva vida que he vist alguna cosa que hauria d’estar bé fins al final perquè no estem fent les coses esbojarrades que només matarien el campionat ”

Adamo en aquest moment té el mateix dubte que tothom: com la pandèmia Covid – 19 afectarà els fabricants d’automòbils i els motoresport. S’estan discutint mesures de reducció de costos, però la manera com el coronavirus pot donar forma al futur del campionat és difícil de preveure:

“És una pregunta complicada que espero tenir una resposta amb els meus companys en els propers mesos, perquè es tracta una de les preguntes més difícils de respondre per a tothom. I és per això que crec que estem davant d’un moment delicat. ”

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments