El finlandès diu que els avanços reeixits en termes d’atractiu per als afeccionats quan es van llançar els actuals World Ral·li Cars en 2017 han de mantenir-se en el futur. La pròxima generació de cotxes de primera categoria incorporarà per primera vegada la potència híbrida i començarà a partir de 2022.
Mäkinen comenta:
«Quan els actuals cotxes i regulacions van començar en 2017, aquests van ser desenvolupats per a ser més espectaculars i potents, immediatament es va incrementar el nombre d’afeccionats dels anteriors de l’era de 2016.
«Quan els motors turbo de dos litres es van reduir a 1,6 litres, record que va haver-hi un fort rumor en un moment donat que el 1,6 no era gens potent. Va ser un rumor bastant negatiu.
«Vénen a veure alguna cosa que és absolutament ‘brutal, volem veure això, és absolutament una cosa similar a un coet en camins de terra.»
Les opinions de Mäkinen segueixen les expressades per la seva expilot i actual campió del món, Ott Tänak, la setmana passada.
L’estonià va dir que mantenir les especificacions actuals del motor per a acoblar-se al nou motor elèctric de Compact Dynamic asseguraria que la velocitat i l’espectacle es mantinguessin alts.