L’organització paraigua del DTM, ITR, està treballant a tota velocitat per a poder organitzar una altra temporada aquest 2020 malgrat la pandèmia de coronavirus. A més de la possibilitat ja discutida de celebrar caps de setmana de carreres juntament amb la Fórmula E, el GT Masters també seria una possible opció per a esdeveniments conjunts.
La llegenda Hans-Joachim Stuck ho va demanar recentment en una conversa amb ‘Motorsport-total.com’, i també seria un avantatge que totes dues sèries tinguessin la seva base a Alemanya. I compartir el circuit seria un alleujament financer, especialment perquè el model de negoci de DTM es basa en els ingressos de les entrades. Però com veu l’organitzador de GT Masters ADAC aquesta opció?
«Les sèries són molt independents, per això no és fàcil trobar solucions», va dir el president de ADAC Hermann Tomczyk a ‘SID’ quan se li va preguntar sobre els esdeveniments conjunts amb DTM. «Per exemple, comença amb la presentació dels socis publicitaris en la pista i acaba amb diversos socis de la televisió. A més, amb cinc sèries de carreres, els nostres caps de setmana estan plens.»
Pel que fa a la publicitat en les pistes de carreres, hi ha solucions: Ja en el festival conjunt de motoresport de 2016 i 2017 a Lausitzring, els taulers de publicitat van ser simplement intercanviats entre les carreres. També hi ha opcions de publicitat digital que poden ser reprogramades durant els descansos.
Més problemàtic és el programa de suport dels GT Masters, amb el qual el ADAC guanya diners durant els esdeveniments de tres dies: perquè a més de les sèries principals, GT4 Alemanya, TCR Alemanya, la Fórmula 4 i la Copa Porsche Carrera també celebren les seves carreres.
Cada campionat no sols necessiten espai en el paddock, sinó que també deixen poc temps per a la plataforma del DTM, que també porta el Trofeu DTM i el GTC. Per contra, la Fórmula E seria més adequada com un esdeveniment d’un dia, amb només l’eTrophy de Jaguar en el programa de suport.
Tomczyk sobre la rivalitat: «Suficient espai per a totes dues sèries».
Especialment en l’època de coronavirus, seria difícil combinar dues grans plataformes amb nombroses carreres en un cap de setmana, considerant les regles de distància i el màxim de 1.000 persones permeses en els esdeveniments. A més, hi ha hagut diferències d’opinió entre el ADAC i el ITR en el passat quant als ingressos del Festival d’Automobilisme de Lausitzring.
La relació entre els dos organitzadors a Alemanya no va millorar en els últims temps a causa de la disputa pel Trofeu DTM. No obstant això, Tomczyk no vol saber que una possible defunció del DTM portarà al fet que es presti més atenció als GT Masters. «Aquest no és en absolut l’enfocament», diu.
«El motoresport té bastants seguidors a Alemanya, sempre hem tingut esdeveniments importants, dues o tres rondes de campionats mundials en diferents disciplines al llarg dels anys. Des dels ral·lis i la Fórmula 1 fins al Campionat Mundial de Motocicletes. Això no s’ha tocat en absolut.» El DTM també «treballa l’esport i ha atret a la seva clientela», mentre que el GT Masters té «la seva pròpia base de fans» i es concentra en l’esport dels clients.
«Hi ha suficient espai en el paisatge automobilístic alemany per a totes dues sèries», conclou Tomczyk.