Audi e-tron: nova versió Sportback

Audi acaba de llançar el e-tron Sportback, la versió coupé del seu SUV elèctric.

Generalment, a la versió coupé d’una berlina, s’hi afegeix poc més que un estil més esvelt. En el cas dels SUV coupé, la diferència és menor.

Però quan ens endinsem en aquest segment pot canviar, tal com van dir del nou Audi e-tron Sportback.

Entre la versió “normal” i aquesta nova Sportback, les diferències d’estil són evidents i es concentren en un sostre inferior a la part posterior (l’alçada màxima és la mateixa) i amb una finestra posterior més inclinada.

La primera conseqüència és una disminució de 20 mm d’alçada a la part posterior. Quan el posi a prova, veureu si això és significatiu, però sospito que no.

La capacitat de la maleta també va caure dels 600 als 555 litres, cosa que queda molt. Però és cert que la menor alçada de la maleta limita el transport d’objectes més alts.

Sota el capó davanter, encara hi ha un compartiment de 60 litres per guardar els “espaguetis” dels cables de càrrega de la bateria.

Coupé amb més autonomia

Però l’estil coupé també té avantatges objectius, des del primer moment en la millor aerodinàmica, que té implicacions directes per a l’autonomia.

Amb només tenir el perfil de coupe, aconsegueix gastar menys electricitat i guanyar 10 km d’autonomia, arribant als 446 km, en la versió 55 quattro.

Aquesta comparació es fa entre l’e-tron normal i l’e-tron Sportback, equipats amb miralls de càmera digital, que redueixen l’amplada total del cotxe en 15 cm i contribueixen a l’aerodinàmica.

De fet, tant en l’un com en l’altre, l’aerodinàmica és un tema que es va prendre molt seriosament, amb entrades d’aire actives a la part davantera, “cortines d’aire” i un fons degradat, que va resultar en un Cx de 0,25, contra 0,27 Carrosseria “normal”.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Dos petits «secrets»

El fons de la caixa es fixa amb cargols que s’amaguen en els buits, creant petits vòrtexs que acceleren el flux d’aire. Com una pilota de golf.

Per a la resta, els dos models comparteixen gairebé tot. La bateria, sota el terra, es fixa al monobloc mitjançant 35 cargols, contribuint així a augmentar la rigidesa de l’estructura en un 27%.

Hi ha dos motors elèctrics, un per a les rodes anteriors i un altre per a la part posterior, que fan honor a la tradició “quattro” (que va néixer fa 40 anys).

Això garanteix una distribució de pes 50/50. I tres nivells de regeneració en la desacceleració: un nivell zero, un que es desaccelera fins a 0,1g i el més intens, que arriba a 0,3g. Audi afirma que el 30% de l’autonomia prové de la regeneració.

Suspensió pneumàtica

Estàndard en totes les versions és la suspensió d’aire que aconsegueix elevar l’alçada al terra des de 173 mm, en ús normal, fins a 223 mm (més 50 mm), per a la conducció fora de carretera. Per contra, en una carretera es baixa 26 mm per millorar l’aerodinàmica.

Informació important en aquest camp és que l’e-tron Sportback sempre paga la classe 1 a les autopistes.

La gamma ofereix 50 models quattro i 55 de quatre. El primer té una bateria de 71 kWh i proporciona 230 kW (313 CV), accelerant de 0 a 100 km / h en 6,8 segons i amb un abast de 347 km.

El 55 quattro té una bateria de 95 kWh (que pesa més de 100 kg) i proporciona 300 kW (408 CV), accelerant de 0 a 100 km / h en 6,6 segons i amb un abast de 436 km.

Una versió més potent està prevista per al setembre, amb 370 kW (503 CV).

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Càrrega en 45 minuts si…

Audi va invertir temps i diners en la gestió tèrmica de la bateria, que té resultats, per exemple, en temps de recàrrega.

L’e-tron carrega fins a un màxim de 150 kW, però la gran diferència amb la competència és que aconsegueix mantenir aquest nivell de càrrega durant 35 minuts, el doble que els rivals, segons la marca.

Això permet anunciar una càrrega completa de la bateria en només 45 minuts i 30 minuts, amb una càrrega del 80%. En ambdós casos es fan servir carregadors de 150 kW, que no existeixen a Portugal …

Carregadors Audi

Audi té un pla per resoldre aquest problema, que consisteix a instal·lar carregadors ràpids en alguns dels seus concessionaris. Actualment, ja hi ha 12 concessions Audi al país que tenen carregadors que oscil·len entre 22 i 45 kW.

A més, es preveu que els carregadors Ionity, de 350 kW, dels quals cinc s’instal·lin a Portugal en una primera fase.

Pel que fa a preus, l’Sportback costa 2.669 euros més que la versió “normal”, amb els 50 quattro que costen 75 287 euros i els 55 quattro fins a 88.436 euros (més 13.000 euros). Es preveu que la versió de 370 kW se situï per sota dels 100.000 euros.

Tant els 50 quattro com els 55 quattro encara tenen versions per a empreses, que costen els mateixos 62 500 euros (més IVA), quedant així al límit per poder descomptar l’IVA íntegrament.

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Conclusió

Audi continua així amb el seu pla d’electrificació de la gamma, amb l’objectiu de finalitzar l’any 2021 amb el 30% de les seves vendes realitzades amb models elèctrics i de connexió, el doble de la previsió per a aquest any.

Els híbrids s’estan estenent a tota la gamma Audi i, a finals d’any, ha d’aparèixer l’e-tron GT, un vehicle elèctric d’alt rendiment. Aquests llançaments s’ajusten a l’estratègia de la marca de posicionar-se com a líder en models electrificats, entre marques premium competidores, BMW i Mercedes-Benz.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments