WRC: El Ral·li de Suècia organitza una tornada a la competició amb els millors pilots locals

El diumenge (7 de juny) torna l’acció al món dels ral·lis, els trams del Ral·li de Suècia pròxims a Torsby, veurà una prova amb pilots d’alt nivell invitats, entre els quals es troben els habituals del Campionat Mundial de Ral·lis de la FIA, Pontus Tidemand i Oliver Solberg, juntament amb l’ex campió mundial de ral·licross Mattias Ekström, participen en aquest esdeveniment únic en una etapa especial de terra.

L’esdeveniment estarà tancat als espectadors però el ral·li fet per a la televisió es projectarà a Suècia en el SVT1 el diumenge a la tarda.

El promotor del WRC produirà un programa d’una hora de durada amb els moments més destacats per a la seva difusió global (consulti els llistats locals) que també estarà disponible en el WRC+ el dilluns a la nit (CEST).

Tidemand, un doble campió del món del WRC2 que actualment ocupa el tercer lloc en la classificació, conduirà un Skoda Fabia. Solberg, que competeix en el WRC 3, estarà al volant d’un Volkswagen Polo.

«És fantàstic estar de tornada», va dir Solberg. «Posar-se el mono, pujar al cotxe, tancar la porta i pitjar el botó d’arrencada és una cosa que he tirat molt de menys».

«Haig de dir una gran felicitació als organitzadors de l’esdeveniment. El que han estat capaços de fer és increïble. Òbviament, tots lamentem no tenir alguns espectadors, però mentre tinguem aquest coronavirus per aquí, hem de ser molt acurats i assenyats.»

Ekström i el campió del WRC Júnior de la FIA en 2018, Emil Bergkvist, també conduiran un Fabia R5, mentre que P-G Andersson, que va guanyar el títol júnior en 2004 i 2007, competirà en un Ford Fiesta. L’entrada es completa amb Jonna Eson Brådhe en un Mitsubishi Mirage.

El ral·li comença amb un shakedown abans que els pilots s’enfrontin a dues carreres de classificació, amb el seu millor temps comptant. Els tres més ràpids passen directament a les semifinals, i els dos següents s’enfronten a una eliminatòria per a decidir la resta de la classificació.

Cada semifinal cobreix dos passis d’etapa i el pilot amb el millor temps total de cada duel es classifica per a la final. La final B dels semifinalistes perdedors precedeix a la final A, que segueix el mateix format.

Tota l’etapa serà coberta per set càmeres terrestres i càmeres a bord en cada cotxe, mentre que un avió teledirigit proporcionarà imatges espectaculars des del cel.

El director del Ral·li de Suècia, Glenn Olsson, va dir que la naturalesa de la carrera al sprint proporcionarà emoció i una estreta competència.

«El Covid-19 ha silenciat el ral·li durant els últims mesos però ara és el moment que els motors tornin a rugir. Alguns dels noms més importants de l’automobilisme suec, incloent quatre campions mundials, competiran en les carreteres que s’han fet famoses per la nostra ronda del WRC.»

«El format dels knockouts garanteix que els conductors han de lluitar per cada dècima de segon i fins al més mínim error podria resultar costós. Promet ser un veritable «edge of seat» per als fans,» va dir.

L’esdeveniment compta amb un fort suport de la municipalitat de Torsby i de l’emissora sueca SVT.

«Se sent realment bé oferir una vegada més a l’audiència del ral·li un espectacular espectacle de ral·li després d’aquest període de dos mesos sense cap ral·li. El format, en el qual els pilots s’enfronten en quarts de final, semifinals i finals, fa que sigui una mica més arriscat que en un ral·li normal. Crec i espero que els espectadors ho apreciïn».

«Per a nosaltres en SVT, aquesta serà una prova emocionant. Estem gairebé al costat de la producció sense fil i portarem amb nosaltres valuoses experiències per al futur d’aquest esdeveniment en Torsby», diu el productor executiu del SVT, Ulf Nilsson.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments