RAIDS: Anunciat oficialment un altre infame Dakar, edició 2021

ASO, empresa organitzador del Dakar, torna a apostar per un país que no respecta els drets humans per celebrar la 43a edició del Dakar del 3 al 15 de gener a l’Aràbia Saudita.

  • La sortida i l’arribada de l’edició 2021 se situaran en Jeddah. Un recorregut en bucle, amb una jornada de descans a Ha’il, i la totalitat dels seus trams cronometrats inèdits.
  • Després de les proves realitzades en 2020, en aquesta ocasió es distribuirà el road-book just abans de l’especial en totes les etapes. També s’han adoptat altres mesures per a reduir la velocitat.
  • Es crea el Dakar Classic: una carrera de regularitat amb vehicles dels anys 80 i 90 per a retre homenatge a la llegenda del ral·li.
  • Els equips del Dakar es retrobaran amb els competidors a través de l’e-Dakar Tour que se celebrarà en els pròxims dies: una trobada virtual per a pilots francòfons, anglòfons i àrab parlants el 16/06 i en espanyol el 17/06.
  • Les inscripcions començaran a registrar-se a partir del 15/06.

La història del Dakar avança sense descans en el seu Capítol III. Després d’una primera edició disputada a Orient Mitjà el mes de gener passat, es reuneixen de nou a l’Aràbia Saudita els pilots i els equips per a continuar explorant els deserts del país. El recorregut ideat per a l’edició 2021 serà un bucle amb sortida i meta en Jeddah, ciutat a la qual arribaran els competidors més valents després d’una jornada de descans en Ha’il, on es reuneix «cada» any el món del ral·li raid saudita. L’itinerari, que tornarà a diversos dels vivacs de fa alguns mesos, promet no obstant això especials 100% inèdites.

La competició es disputarà per terreny verge, i les iniciatives adoptades en 2020 per a atorgar major protagonisme a la navegació seguiran el seu curs: en aquesta edició el road-book es distribuirà cada matí just abans de la sortida de les especials i algunes categories estaran equipades amb una versió electrònica. A més, els canvis adoptats en el reglament buscaran reduir la velocitat dels vehicles i, de manera general, perfeccionar les condicions de seguretat dels competidors. Les alertes sonores en acostar-se a unes certes dificultats, la definició de “slow zones”, la reducció del nombre de pneumàtics per a les motos o l’obligació de portar armilles amb coixí de seguretat integrat serviran, entre altres, per a reduir els riscos.

El Dakar 2021 també ens convidarà a viatjar en el temps, amb la creació del Dakar Classic. De manera paral·lela a la competició principal, s’organitzarà una carrera de regularitat per a vehicles que van participar en el Dakar o en altres grans proves del ral·li raid abans de l’any 2000. El Capítol III ens oferirà el retorn de cotxes i camions que van forjar la llegenda del Dakar en la memòria col·lectiva!

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments