M-Sport actua com un fabricant, sense ser-ho. La formació de Malcolm Wilson competeix amb els seus propis recursos amb el poc suport de Ford. Això comporta un finançament mitjançant ‘carreres-client’ en el qual lloga i ven la seva àmplia gamma de cotxes de ral·lis. Una gamma de vehicles que arrenca en els Ford Fiesta R1 i Fiesta Rally4 (R2T), passa pel Ford Fiesta R5 Mk.II (Rally2) i acaba en el Ford Fiesta WRC, el seu cotxe més avançat actualment.
Malgrat que les circumstàncies per la crisi del COVID-19 no són favorables, M-Sport s’ha llançat al desenvolupament del seu nou ‘Rally1’, vehicle híbrid amb el qual competirà a partir de 2022. No obstant això, des de l’equip de Cumbria avisen que només és viable la seva continuïtat en el WRC si els ‘Rally1’ es poden vendre per a córrer a nivell nacional i regional. L’equip ja ha sofert en excés amb l’actual generació de World Ral·li Cars i no vol que es repeteixi la història, ja que a penes han venut una dotzena d’unitats del Fiesta WRC quan l’equip va vendre més de mig centenar d’unitats del seu antecessor.
Malcolm Wilson ha assegurat:
«Per a M-Sport la cosa és clara. Hem de tenir garanties que els ‘Rally1’ es podran comprar i pilotar en qualsevol campionat de tot el món. Parlo de campionats nacionals i regionals de la FIA, tots. És l’única manera en la qual es podrà aixecar l’economia. Abans de 2017 veníem entre vuit i catorze World Ral·li Cars a l’any, però des de llavors tot s’ha ensorrat. Aquests últims anys han estat molt complicats a nivell financer i no podem continuar en el WRC així. Cal qüestionar tot el que estem fent ara i això marcarà el nostre compromís per a 2022».