WRC: Hi ha una desconnexió entre el WRC, els seus cotxes, i el que interessa a les marques en termes de producte

La noticia prové de Vincent Cobée, vicepresident executiu de Citroën, quan se li pregunta sobre el possible retorn de la marca francesa al Campionat Mundial de Ral·lis.

“El destí de l’esport no s’ajustava al camí que Citroën volia emprendre. Però pot ser que en el futur pugui prendre la decisió «, va dir Cobée a la revista Autocar, deixant la possibilitat de tornar a l’aire

“La decisió de deixar el WRC va venir el 2019, per raons que no conec en detall ( va començar la seva tasca el gener del 2020). Entenc i respecto la decisió. Hi va haver una desconnexió creixent entre el WRC, els seus cotxes i el que promocionava la marca en termes de producte. Va ser una decisió dura però racional. Potser en els propers anys arribarà una altra decisió, mai no podrem dir mai, però de moment és el que és, i estic a gust amb això. «

Vincent Cobée és la persona que s’ha de convèncer de la importància del WRC per a la marca, però per a això ha de veure la rellevància. Ara per ara, assegura que el que estava promovent la marca a les carreteres del WRC no s’ajustava al camí que s’està fent.

Les regles canviaran al WRC el 2022, potser alguna cosa canviarà en el futur, sobretot perquè val la pena recordar quina marca està al capdamunt de la majoria dels registres del WRC: Citroën.

Gerard Quinn, antic gerent de Ford Motorsport, està d’acord amb algunes de les afirmacions de Cobée:

“Intentar vendre el WRC com a manera de posicionar el que significa la vostra marca per a una població global de compradors de vehicles, ha esdevingut cada cop més difícil. La rellevància per al producte amb el qual es poden relacionar els consumidors sempre ha estat fonamental. Si algú inverteix milions durant un període sense veure cap benefici, els accionistes posaran en dubte el valor d’aquesta presència. El WRC es troba en un entorn competitiu difícil com a mitjà de comercialització de la seva marca en comparació amb el que abans era. Un petit percentatge dels compradors de vehicles són aficionats als ral·lis.»

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments