El Campionat d’Espanya de Resistència GT-CER ha celebrat aquest cap de setmana, en el Circuit Ricardo Tormo de València, la segona ronda de la temporada 2020, una cita d’autèntic luxe amb una participació excepcional, compartint escenari per segona vegada consecutiva amb el Open Oldtimer, les joies clàssiques de competició que es van lluir sobre l’asfalt al llarg de dues carreres. Aquesta cita també ha estat puntuable per al ‘Campionat de Catalunya de Velocitat Turismes’. Molt bones condicions climàtiques, malgrat la lleu pluja que va treure el cap per la pista just abans d’arrencar la primera carrera. Moltes ganes de córrer i passar-ho bé van ser el conjunt perfecte per a una jornada intensa.
1 dia, 4 curses
Classes 1 i 2
El dia arrencava amb les tandes d’entrenaments lliures, seguida d’una comprimida Qualifying per a definir les graelles de les 4 carreres. A primera hora de la tarda se celebrava la primera carrera del meeting, la de la Classe 1 i 2 CER, deixant victoriós a Luis González i el seu debutant Peugeot 308 Cup. El de l’equip Team VRT es va mantenir en una lluita constant amb la dupla Nico Abella-Isidro Callejas (Peugeot 308 Cup) durant tota la carrera, fins que a 18 minuts per a acabar la cursa Abella avançava in extremis a González arrabassant-li el lloc d’honor, encara que pocs minuts després aquest prenia novament la davantera, deixant al tàndem de Chefo Sport en segona posició i a Álvaro Vela-Alejandro Cutillas (Peugeot 308 Cup), tercers.
En D3, Iván Velasco i Adrián García es van emportar tots els honors al volant del Hyundai i30N que debuta per primera vegada en circuits. De la mateixa manera, José Luis i Marc Cejudo aconseguien el triomf de la D4, mentre que Vicente Vallés va protagonitzar el calaix més alt del podi en la D5.
En la D6, la divisió de les muntures més petites del certamen, el jove Erik Zabala aconsegueix un nou triomf, repetint les gestes aconseguides en el primer meeting de la temporada a Navarra, on va aconseguir doble victòria.
La segona cursa es va dur a terme al final de la tarda, situant novament en el lloc més alt del calaix del podi a Luis González amb una nova victòria en la D2, deixant a les portes del triomf a la dupla Isidro Callejas-Nico Abella, els qui li van arrabassar aquest segon lloc a Álvaro Vela-Alejandro Cutillas, que van haver de conformar-se amb el tercer lloc. La D4 la hi van adjudicar els francesos Edouard Atkatlian-Henri Pellefigue (Renault Spider). Juan Campos (Renault Clio Cup III) va ser el més ràpid en la D5, mentre que Erik Zabala protagonitzava novament la D6.
GT i TCR
El primer assalt dels GT el va protagonitzar sens dubte el tàndem català format per Josep Mayola-Francesc Gutiérrez i el seu Ferrari, sent els primers a travessar la línia de meta després d’uns espectaculars 48 minuts més una volta on van marcar un ritme impecable que els va permetre ser lideris gairebé la totalitat de la màniga, perquè Joan Vinyes (Porsche 911 991 GT3 Cup-C2), que finalment va arribar segon, no va parar de donar-los guerra i va aconseguir algun avançament abans del relleu, però així i tot el rapidíssim Ferrari aconseguia novament posar-se a la davantera, deixant sense més opcions que un segon lloc per a l’andorrà de Baporo. Els francesos Philipp Gruau-Arnaud Gomez (Vortex V8-C1), es van classificar tercers.
En C3, el més victoriòs va ser Lionel Amrouche i el seu Vortex Light, mentre que Pablo Yeregui-Daniel Carretero (Ginetta G55 GT4) i Gilles Curtois-Patrick Brochier (Vortex Light) eren segon i tercer, respectivament.
En el cas dels TCR, l’espectacle va estar assegurat amb el CUPRA TCR de Ferran Méndez que s’emportava el gat a l’aigua enfront dels seus principals rivals, el jove mundialista Mikel Azcona i el seu company Evgeni Leonov (CUPRA TCR) segons, i els germans Fernández, Rubén i Felipe (CUPRA TCR DSG), tercers.
Aquest segon assalt del GT-CER tancava amb la segona lluita dels GT i TCR, on novament Josep Mayola-Francesc Gutiérrez celebraven una espectacular i merescuda victòria en la carrera de la categoria regna del campionat, després d’una actuació que no sols va estar marcada per uns continus canvis en la classificació, sinó per desbordar adrenalina pura. Mayola arrencava des de la pole en aquesta segona carrera, però una vegada que el semàfor va canviar a verd, Joan Vinyes va posar gas a fons, avançant-li i deixant-ho enrere. Així i tot, l’andorrà va anar baixant el ritme progressivament, permetent que Fernando Navarrete-Álvaro Lobera (Porsche 911 991 GT3 Cup-C2) es posicionessin en segon lloc, deixant-li opcions únicament a quedar tercer.
Lionel Amrouche va aconseguir un nou triomf en la C3, seguit del Mercedes AMG de Jesús de Martín-Rafael Villanueva i Pablo Yeregui-Daniel Carretero.
En TCR, van anar Mikel Azcona i Evgeni Leonov els qui van poder celebrar el primer lloc. Leonov va tenir un petit incident amb Ferran Méndez, la qual cosa va ocasionar un codi 60 i deixava a Méndez fora de la carrera. Una vegada onejava la bandera verda, Didac Ros-Pedro Peña (CUPRA TCR DSG) van mostrar les seves intencions i aconseguien creuar la bandera a quadres en segon lloc, seguits en tercera posició per Rubén Fernández-Felipe Fernández.
El Campionat d’Espanya de Resistència i GT celebrarà el 3r round de la temporada en el Circuit de Jerez-Ángel Nieto, un retorn triomfal al traçat de Jerez després de 5 anys.
Open Oldtimer
La competició de les joies clàssiques més espectaculars dels traçats nacionals també va tenir el seu segon meeting en el traçat valencià. L’aposta de V-Line Org. per aquest campionat ha tingut bon acolliment malgrat les circumstàncies que es viuen actualment, i els participants de les diferents categories van poder gaudir de dues carreres de 30 minuts cadascuna, distribuïdes al llarg de la jornada.
La primera d’elles veia el triomf de Raúl Cerrada (BMW 325i E36) en Legends, després d’una trepidant màniga on va estar batallant de valent amb el seu principal contrincant, Albert Coll (BMW 325i E36), que creuava la bandera a quadres en segon lloc, i Marc García (Honda Civic) tercer. Aquest mateix podi va ser per al Trofeu Nankang.
Respecte als Clàssics Pre-65, Pablo Tarrero (Porsche 911) va ser el més ràpid enfront del seu company d’equip, el veterà Carlos Beltrán, amb un altre Porsche 911.
Un tancament brillant
La jornada va baixar el teló amb la segona carrera dels clàssics, sent Óscar Auñón (BMW 325i E36) el més ràpid dels Legend, no sense abans barallar per la posició d’honor amb Marc García (Honda Civic) i Antonio García (Honda Civic), que es van posicionar segon i tercer, respectivament. Victoria de Carlos Beltrán en Clàssics Pre-65.
Trofeu V-Line Emotions
En aquest meeting es va celebrar també el Trofeu V-Line Emotions per primera vegada en la temporada. La primera victòria de la competició exclusiva per a les mecàniques BMW 325i E36 la va celebrar Albert Coll i li va acompanyar en el podi Dani Villegas. Aquest pilot es va adjudicar el triomf del Trofeu en la segona màniga.