FÓRMULA 1: Venut el F1 modern més car fins al moment

Ferrari va començar la temporada 2003 amb una actualització de la F2002 ultra dominant, però contra màquines més afilades Schumacher només va aconseguir guanyar una vegada en quatre carreres. No va ser fins a la cinquena ronda, a Catalunya, que la Scuderia va presentar el seu nou F2003-GA, les inicials del qual homenatjaven a Gianni Agnelli, cap de Fiat que va morir el gener.

El principal desenvolupament residia en una distància entre eixos augmentada de 3020 a 3100 mm. Les modificacions també incloïen una variant Tipo 052 del V10 de 3.0 litres, un motor excepcional que ofereix 845 cavalls de potència a 19.000 rpm.

Schumacher va celebrar amb honors el debut en competició de la F2003-GA al Circuit de Barcelona-Catalunya, fent la pole position davant del seu fidel company d’equip, Rubens Barrichello. Al final d’un bon duel amb el jove asturià de Renault, Fernando Alonso, l’alemany s’imposava i finalment rellançava la seva temporada. La següent cursa a Àustria va confirmar el seu bon rendiment i Schumacher aconseguia una nova pole position i victòria.

A Monza, la Scuderia va retre el millor homenatge possible a Agnelli, Schumacher signant un excepcional «hat trick» pole position-rècord de volta i triomf davant d’uns delirants tifosi. Per a l’última cursa al Japó, només Kimi Räikkönen va tenir poques possibilitats de robar el títol a Schumacher. Aquest últim va tenir un dels pitjors caps de setmana de cursa de la seva carrera, classificant-se només 14è a la graella i creuant la meta en 8a posició. Afortunadament, el seu àngel de la guarda brasiler Rubens Barrichello va guanyar l’aposta davant de Räikkönen, donant el títol a Schumacher per només dos punts.

El xassís 229 va permetre a Schumacher aconseguir 5 victòries i creuar la meta del GP del Japó com a campió del món. És, amb diferència, el més reeixit dels sis F2003-GA construïts. Totalment revisat a Maranello aquest any, RM SOTHEBY’S ha posat a la venda aquest dimecres 9 de novembre durant una venda excepcional. Un xassís que també va oferir a Michael Schumacher avançar a la llegenda Fangio embutxacant-se el seu sisè títol mundial.

L’afortunat propietari va haver de pagar un (enorme) xec de 14.630.000 francs suïssos, o la bona quantitat de 14,8 milions d’euros! I dir que s’estimava en “només” 7,5 i 9 milions de dòlars. Aquest és el F1 modern més car que s’ha venut mai.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments