DTM: Frijns guanya la primera cursa del cap de setmana a Nürburgring després de tres re-sortides

La primera cursa del dissabte al circuit de 3,6 quilòmetres de Nürburgring ho va tindre tot. Al final, Robin Frijns (NED) va sorgir com a guanyador. Va arribar al primer revolt amb un començament perfecte i mai va perdre el lideratge, malgrat tots els esforços dels seus oponents. El campió regnant René Rast (GER, Audi), i tres vegades guanyador en el circuit, va creuar la línia de meta en segon lloc. Amb Marco Wittmann (GER) en tercer lloc, el pilot de BMW va tornar a pujar al podi. Cinc Audis i cinc BMWs entre els deu primers reflecteixen un bon equilibri entre les dues marques.

L’inici de la cursa ja era molt entretingut: Robin Frijns va fer un inici com un coet i immediatament es va col·locar per davant de Rast. Posteriorment, Nico Müller va intentar superar Rast a l’exterior del revolt 1, però va haver de cedir i, al seu torn, va perdre un lloc davant Philipp Eng (AUT, BMW). Més avall de la graella, hi va haver intensos duels a les primeres voltes, amb alguns contactes inclosos. Com a resultat, la primera intervenció del cotxe de seguretat de la cursa, cridat pel control cursa a causa de les restes de cotxes que hi havia a la pista. Tots els pilots ja l’havien utilitzat per a les seves parades obligatòries a box. Això va establir l’escenari per a una batalla emocionant per posicions, lliure de qualsevol tàctica.

Gir dramàtic per Nico Müller

En el primer reinici de la cursa després del safety car no va haver-hi com a resultat cap canvi en els tres primers llocs, però hi va haver un drama per al líder de la general Nico Müller: el suïs van fer una virolla després de contactar amb Jamie Green i va caure al fons de la classificació. Una raó perquè el seu equip Abt optés per una estratègia de parada de boxes diferent i demanés a Müller un canvi de pneumàtics mentre el grup davanters es mantenia fora a la pista. Això va canviar a partir de la volta 15, ja que Loïc Duval (FRA, Audi) va causar la segona intervenció en cotxe de seguretat després d’una excursió a la grava i el contacte posterior amb les piles de pneumàtics. El francès va aconseguir que el seu Audi RS 5 DTM tornés a estar en marxa i inicialment va aconseguir continuar.

Segon re-inici: Wittmann aprofita la seva oportunitat, tercer re-inici: Rast torna a atacar

Inicialment, el segon re-inici, a l’estil d’Indy Car, no va resultar en cap canvi en els tres primers. Al revolt 2, Wittmann va aprofitar la seva oportunitat i va superar a Rast amb un hàbil moviment a l’exterior. Una batalla a tres bandes entre Lucas Auer (AUT, BMW), Fabio Scherer (Sui, Audi) i Duval va provocar una col·lisió entre els dos conductors Audi que es van retirar de la cursa. Això va provocar la tercera i última intervenció del cotxe de seguretat, després de la qual la carrera podria finalitzar sense més incidents. Aquesta vegada, però, Rast va superar Wittmann, va recuperar el segon lloc i va fer un desafiament final contra Frijns. Finalment, va acabar una mica més de mig segon al guanyador.

Nico Müller segueix sent el líder dels punts en 216 punts, havent mantingut el dany limitat en acabar cinquè després del seu spin. Amb la seva victòria, el Frijns s’està recuperant i ara només té 13 punts, el Rast segueix sent el tercer en 180 punts.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments