CATALUNYA: Victòria en els últims metres per Díaz Aboitiz-Sanjuan en el 1r RallySprint RACC – Circuit de Barcelona Catalunya

El 1r RallySprint RACC – Circuit de Barcelona Catalunya va tindre ahir un final disputat fins als últims metres. Els líders la prova, fins aquell moment, Josep Bigas-Ignacio Paz, patien un toc en l’últim tram i pocs metres després, a la zona de la Moreneta, es sortien i deixaven la victòria en safata per a Miguel Díaz Aboitiz-Diego Sanjuan.

El RACC i el Circuit de Barcelona Catalunya unien forces en una esdeveniment organitzat amb molt poca antelació però amb èxit aclaparador d’inscrits. Les ganes de tothom per gaudir d’una prova sobre asfalt en un any on ha estat gairebé impossible correr feien la resta.

La jornada començava amb uns reconeixements sobre un asfalt ben moll per les pluges caigudes durant la jornada anterior, la del divendres, que deixaven el tram en unes difícils condicions. Però a l’hora de la veritat el sol sortia i el temps, molt benèvol durant tota la jornada, respectava a tothom present al circuit.

Les parelles al volant de diferents unitats de Skoda Fabia R5, Josep Bigas-Ignacio Paz i Miguel Díaz Aboitiz-Diego Sanjuan, sortien a per totes marcan els millors registres i aprofitant que un dels candidats a la victòria, Orriols – Pujolar, patien una dura sortida.

L’equip basc format per Iñigo Olabegogeaskoetxea-Iñaki Narbaiza (BMW M3 E46) i de Xavier Domènech-Daniel Muntadas (Porsche 997 GT3 R) els seguien de prop gràcies a les seves potents unitats que aconseguien treure profit en la zona més ràpida del Circuit.

Bigas – Paz sortien ala segona passada, on la pista ja es trobava en millors condicions, marcant un fort ritme essent 3,8 segons més ràpid que Díaz-Aboitiz. Domènech demostrava les seves habilitats i la potència del seu Porsche per pujar fins al tercer lloc a 23,5 segons de Díaz-Aboitiz. David Nafria-Pere Requena (Peugeot 208 Rallye 4) progressaven en aquesta segona passada, aprofitant les zones més lentes del tram per treure tot el partit del seu Peugeot.

En el tercer i últim tram la lluita per la victòria estava molt igualada entre els dos Škoda. Els primers en sortir i els líders de la prova eren Bigas-Paz, que a pocs metres d’entrar a la zona ampla del Circuit tenien un petit toc que uns metres després els provocava una sortida de pista a la zona de la Moreneta. El cotxe quedava a la grava sense cap possibilitat de sortir-ne.

Díaz-Sanjuan no fallaven i marcaven el millor temps que els sevia per adjudicar-se la prova. En segona posició acabaven Domènech-Muntadas i Nafria-Requena  completaven el podi. Entre els participants del Volant RACC Joan Torres-Erik Rodríguez (Peugeot 208 1.2 Puretech) s’emprotaven el triomf.

Disputada categoria de Regularitat

En Regularitat Súper Sport la parella José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW E30), s’emportaven el triomf per davant de Joaquim Vilatarsana-Eloi Alsina (Renault R5 GT Turbo). De fet eren els únics participants amb un nombre de punts competitius, ja que la resta penalitzaven en excés. El Circuit era molt golós per complir amb les mitges de regularitat.

En Regularitat Sport la cursa va ser molt més competida i on Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) s’enduien el triomf final. El petit Autobianchi A112 Abarth de Juan Pedro García-Sergi Giralt donava molta guerra a l’equip al volant del Porsche i no era fins a l’última passada on Carles Miró-Ivan Matavacas s’asseguraven l’èxit de la prova.

Classificacions

Final Velocitat
1-Miguel Díaz Aboitiz-Diego Sanjuan (Škoda Fabia Rallye 2 Evo), 23’35”7
2-Xavier Domènech-Daniel Muntadas (Porsche 997 GT3 R), a 31”9
3-David Nafria-Pere Requena (Peugeot 208 Rally 4), a 59”7
4-Iñigo Olabegogeaskoetxea-Iñaki Narbaiza (BMW M3 E46), a 1’20”5
5-Francesc Gutiérrez-Montse Contijoch (Opel Ascona 400), a 1’29”3
6-Miquel Labarias-Lorena Romero (Renault Clio RS), a 1’33”6
7-Alex Font-Joan Font (Volkswagen Golf G 60), a 2’05”5
8-Jordi Ventura-Josep Autet (Volkswagen Golf 1.8 16v), a 2’21”3
9-Alex Sasplugas-Joan I. Sasplugas (Porsche 911 SC 3.0), a 2’23”1
10-Joan Martínez-Francisco Igualada (Citroën Saxo S16), a 2’27”4
11-Sergi Pérez-Oscar Barrera (Peugeot 106 Rallye S20), a 2’29”2
12-Gabriel Reyes-Marçal Mompió (Renault Turbo 2), a 2’33”1
13-Roger Serrador-Alberto Estévez (Citroën Saxo VTS), a 2’41”2
14-Jordi Tió-Xavier Tort (Renault Clio RS Sport 2.0), a 2’44”9
15-David Roquer-Albert Traserra (Renault 5 GT Turbo), a 2’49”8

Final Regularitat Súper Sport
1-José Luis Moreno-Isidre Noguera (BMW E30), 50,8 punts
2-Joaquim Vilatarsana-Eloi Alsina (Renault R5 GT Turbo), 58,6 punts
3-Jordi Pons-Laura Díaz (Lancia Stratos), 611,5 punts
4-Antonio Tejón-Máximo Segurado (Audi Quattro), 755,3 punts
5-Aleix Gubianes-Arnau Parera (Volkswagen Golf GTI), 832,9 punts
Fins a 7 classificats

Final Regularitat Sport
1-Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC), 24,4 punts
2-Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth), 26,6 punts
3-Francesc Segú-Miquel Molist (VW-Porsche 914/4), 35 punts
4-Jordi Corrales-Josep Viaplana (Alfa Romeo GTAM), 67,2 punts
5-Marcos Rivero-Carlos Galán (Honda CRX), 93,1 punts

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments