WRC: Toyota espera poder provar el Rally1 a l’estiu de 2021

Liderat pel director tècnic Tom Fowler, Toyota Gazoo Racing està desenvolupant el nou cotxe per a les regulacions híbrides 2022 al voltant de l’arquitectura del Yaris GR.

Fowler no es va basar en si un retard en l’entrega del maquinari híbrid de Compact Dynamics havia interromput els plans, però va confirmar que «alguns treballs de fabricació han començat» en el cotxe 2022.

“El cotxe Rally1 2022 es troba en la fase de disseny en aquest moment. Farem alguns cotxes de prova (mules) al principi, el que significa que tindran algunes parts per 2022 en ells, però no tot el paquet i no tot en el xassís correcte. Després de les proves de les ‘mules’, esperem tenir un cotxe complet, per funcionar durant l’estiu.»

El director de l’equip, Jari-Matti Latvala, va confirmar que el pilot de desenvolupament a llarg termini Juho Hanninen només conduirà la primera mula, abans que els pilots actuals del WRC entrin en el marc dels test.

El líder de l’equip i set vegades campió, Sebastien Ogier, està a punt d’acabar la seva carrera a la WRC al final de la temporada, però Latvala va dir que el francès estaria involucrat en el programa de prova per al nou cotxe.

“Tenim un pilot de prova a Juho Hanninen i tenim tres grans pilots al nostre equip. Sebastien ha estat guanyant títols amb els diferents fabricants d’automòbils i és set vegades campió del món. També estan els coneixements i la informació i les aptituds.

Latvala

«Per estar segur que anem pel bon camí és molt important per a nosaltres i utilitzar les seves habilitats i obtenir la seva opinió del cotxe. Serà emocionant veure un nou capítol que ve al Campionat Mundial de Ral·lis. Crec que, en general, l’híbrid és un bon concepte».

Latvala

Latvala també vol provar el cotxe

Latvala que va succeir a Tommi Makinen com a director d’equip el desembre passat després que es va anunciar que Toyota Gazoo Racing Europe prendria el control del programa WRC de la companyia a partir de 2021ha insinuat que està disposat a provar els models de desenvolupament per ajudar a l’equip amb la seva experiència.

«No crec que vagi a fer tantes proves, però he dit que m’agradaria provar el cotxe en algun moment i tenir la comprensió i el feeling d’on estem amb el cotxe nou en comparació amb el passat. He estat conduint cotxes diferents dels últims 20 anys, així que m’agradaria saber com és el futur cotxe.

«Però crec que la primera prova, amb la conducció de Juho, hem d’aconseguir que tot funcioni i on hi ha el bon concepte del cotxe. Després d’això, l’ajust que podem començar amb els pilots principals.”

M-Sport Ford tindrà també aviat el seu cotxe, segons el seu cap Richard Millener, que va revelar que havia estat en desenvolupament des de finals de 2019, mentre que Hyundai Motorsport ha començat a treballar malgrat que la junta de la companyia encara no ha pres una decisió ferma sobre els seus plans més enllà de la temporada 2021.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments