Igual que Tesla, el Grup Volkswagen també ha decidit crear un dia dedicat només a l’electrificació. L’anomenat Power Day va servir perquè el gegant alemany revelés l’estratègia d’electrificació per al futur. Un dels aspectes més destacats és la previsió d’obertura de sis gigafàbriques fins a finals de la dècada (2030).
La creació d’aquestes sis gigafàbriques permetrà produir un total de 240 GWh a l’any, quan totes funcionin a la màxima potència. Els dos primers es crearan a Skelleftea, Suècia i Salzgitter, Alemanya.
A més, el Grup Volkswagen començarà a introduir el nou «concepte de cèl·lules unificades«. Aquesta tecnologia s’utilitzarà en models elèctrics que arribin al mercat a partir del 2023, amb l’objectiu de formar part del 80% de la gamma el 2030.
El tercer punt d’interès presentat durant el Power Day de Volkswagen ens porta a les infraestructures de càrrega. Si l’autonomia era el principal “taló d’Aquil·les” dels cotxes elèctrics, avui una de les principals preocupacions es refereix a la capacitat de càrrega davant la creixent demanda de vehicles electrificats. En aquest moment, el Grup Volkswagen té la intenció de llançar, juntament amb els socis d’aquest capítol, 18.000 estacions de càrrega ràpida obertes al públic a Europa el 2025.
Aquesta inversió estarà liderada per l’empresa conjunta amb Ionity. Tot i això, el Grup Volkswagen també ha arribat a un acord amb BP. Fora d’Europa, el Grup té previst llançar 3.500 estacions de recàrrega ràpida als Estats Units d’Amèrica i 17.000 a la Xina, també per al 2025.