El primer vehicle híbrid de DS: el DS 7 Crossback E-Anxious 4×4

300 CV de rendiment gràcies als seus tres motors, 1,3 l / 100 km de consum mitjà en cicle d’homologació WLTP, 58 km d’autonomia en mode totalment elèctric, tracció total, 5,9 segons de 0 a 100 km / h , tot això, embolicat en la mateixa atractiva carrosseria que la resta de la gamma. Potser identifiquis a aquesta electrificada versió perquè ho vegis “endollat” en un lloc de càrrega públic, o si prestes atenció al capó.

DS empra la mateixa denominació E-Anxious tant per elèctrics purs, com el nou DS 3 Crossback, com per híbrids endollables, però aquest nou DS 7 segueix també acompanyat de la mateixa aurèola de luxe, disseny i atenció pel detall de la resta de models de la gamma, sent ja des d’avui el model estrella de la marca. Això sí, 2020 tornarà a portar-nos novetats -es presentaran oficialment a el Saló d’Ginebra- i per 2025 DS també ha anunciat que tots seus nous models que arribin al mercat comptaran sempre amb una versió e-Anxious fins a la progressiva electrificació total de la maca.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4: prueba y precios, del primer híbrido enchufable de la marca

DS 7 Crossback E-Anxious 4×4

Comencem amb un repàs tècnic a aquesta tecnologia que estrena el grup PSA , també anunciada per a diferents models , com els Peugeot 3008, 508 o Citroën C5 Aircross , tot i que no tots ells utilitzaran la versió més sofisticada de totes, el sistema d’hibridació amb tracció total  com el que fa servir el DS 7 Crossback E-Anxious . I és que, aquesta configuració de 300 CV i tracció total utilitza dues unitats elèctriques i, per tant, totalitza tres motors. De partida, una de les millors notícies és que la integració d’aquesta tecnologia híbrida en l’arquitectura del DS 7 no implica pèrdua d’habitabilitat interior ni capacitat de maleter, una mica del que no poden presumir altres models amb tecnologia equivalent. Per a aquesta configuració Correu Anxious 4×4, DS empra el motor 1.6 Pure Tech de 200 CV , així com el canvi automàtic EAT8 de convertidor en l’interior -ubicat entre el motor i la caixa, concretament-, es troba la primera de les unitats elèctriques, amb 110 CV i 320 Nm de parell motor. El segon motor elèctric s’emplaça al tren posterior, per tant, el DS 7 Crossback no necessita eix físic de transmissió per a la tracció total, ja que el mateix motor, gestionat per un sofisticat instrument, s’encarrega d’aquesta funció. Aquest motor rendeix 112 CV i 166 Nm de parell, assisteix sempre a arrencades des d’aturat o en moment puntuals de baixa adherència, podent intervenir fins a velocitats de 135 km / h, velocitat màxima a la qual pot circular el DS 7 Crossback E-Anxious de manera totalment elèctrica. En conjunt, el rendiment del DS 7 Crossback e-Anxious és de de 300 CV i 520 Nm de parell per a un pes final de 1.825 quilos , 325 kg més que la versió equivalent de combustió equipat amb el motor 1.6 PureTech de 225 CV. I és que, només en bateries al DS 7 Crossback E-Anxious es fica a sobre 130 kg, encara que tota la seva massa està situada a la part baixa del vehicle sense condicionar el centre de gravetat. Són de ions de liti, tenen una capacitat de 13, 2 kWh i els seus temps de càrrega varien entre les 8 hores en preses domèstiques de 220 V i l’hora i quart en Walbow de 7,4 kW .

 Sensacions

Com és obvi, E-Anxious implica també noves maneres de conducció, entre ells, el 4×4, novetat absoluta, però també una manera híbrida en el qual es combinen els tres motors de la manera més eficient possible, així com una manera E-Place per conservar part de la bateria fins que el conductor decideixi utilitzar-la. A diferència d’un Mitsubishi Outlander PHEV no té una manera de autocàrrecarga a bord, encara que el sistema sí recupera energia en fases de frenada i retenció. El canvi de marxes no té part seqüencial -sí lleves al volant- tot i que des d’ell es seleccionen els dos possibles nivells de frenada regenerativa: el D, gairebé sense resistència, i el B, la resistència equival a un màxim de 0, 3 g. Per la seva banda, les lleves de el volant per gestionar les 8 marxes a voluntat només estan operatives quan el DS 7 Crossback E-Anxious 4×4 circula en mode híbrid, ja que quan la propulsió és a càrrec dels motors elèctrics el motor davanter fa de pont amb la transmissió i mou directament les rodes com un elèctric d’una única marxa.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4: prueba y precios, del primer híbrido enchufable de la marca

Si una de les característiques del DS 7 Crossback és la atenció pel detall, el confort i el silenci de marxa, l’E-Anxious assoleix una nova dimensió . En mode elèctric suposa una atmosfera de qualitat suprema en què a penes se senten friccions o sorolls d’altres fonts que no siguin mecàniques. Si l’accelerador es modula amb precisió mil·limètrica perquè l’instantani motor elèctric mogui a l’DS 7 Crossback amb suavitat – però amb contundència-, millor encara és l’afinació aconseguida per al pedal de fre, mal endèmic de molts híbrids o elèctrics rivals , aconseguint per tant un gran ús.

Durant aquests primers metres, aquest DS 7 tampoc se sent un cotxe pesat, la direcció és molt agradable i la suspensió no sembla estar assumint en cap moment càrrega addicional de treball. La suspensió DS Lively Scan de tipus predictiu que, sense cap dubte, també han contribuït que el DS 7 Crossback E-Anxious 4×4 es senti còmode, àgil i molt adaptat en la resta de carreteres.

En carreteres secundàries podríem comprovar ja el major desafiament que li ha suposat a DS implementar aquesta tecnologia: la gestió dels tres motors en mode híbrid . Repte que DS ha aconseguit, i amb escreix. Segons la marca, l’experiència adquirida en competició a la Fórmula E ha permès desenvolupar un instrument de gran rapidesa i administració de dades perquè l’entrada i acció dels diferents motors que integren el sistema híbrid sigui francament inapreciable … I així és. L’acceleració és sempre molt contundent i la conducció resulta molt agradable, especialment si li agafes el truc a la manera B de màxima regeneració per haver de fer servir els frens almenys possibles. A poc a poc, el DS 7 Crossback e- Anxious, en funció de l’exigència del traçat o el ritme que pretenguis imprimir, el DS 7 Crossback E-Anxious va tirant de les seves bateries per alimentar els motors elèctrics, encara que mai esgota les seves reserves per que sempre puguis comptar el suport d’una de les dues unitats addicionals, ja que en cas de necessitat, és el motor de gasolina el que fabricaria electricitat “correct in time” per a moments concrets.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4: prueba y precios, del primer híbrido enchufable de la marca

Després 140 km recorreguts, el DS 7 Crossback E-Anxious signava un consum mitjà de 5,9 l / 100 km amb el 31% del quilometratge realitzat en manera totalment elèctrica . No està gens malament, encara que la sorpresa de la jornada ens la portem provant el DS 7 E-Anxious en un circuit off-motorway en què la pluja havia convertit el terreny en una sopa de fang. Amb cotxes estrictament de sèrie, per tant, amb roda totalment orientades a l’asfalt, el DS 7 Crossback E-Anxious va demostrar una capacitat de tracció que ja voldrien molts cotxes d’orientació més campera  podent realitzar tot el recorregut en manera 4×4 totalment elèctric, aprofitant els avantatges de la gestió de tracció per roda i la suavitat amb la qual pots iniciar la marxa o desplaçar-te a baixa velocitat al llarg de tot el recorregut.

Sens dubte, DS ha fet un magnífic treball. Pròximament, aquest model comptarà amb una versió híbrida endollable i tracció només a l’eix davanter, oferint-se a un preu més baix que els E-Tens 4×4, el preus se situen entre els 49.400 i els 54.750 euros, segons nivell d’acabat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra amb la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments