RAL·LIS: Per què estimem a M-Sport?

M-Sport – Ford és l’únic equip del Mundial en sobreviure a tots els canvis normatius del WRC des de l’any 1997, quan es va unir per la gestió de l’equip Ford al Campionat del Món. Escort, Focus, i des del 2012, Fiesta.

Tres models i més de 20 anys d’història, primer sota el paraigües de Ford, i des de 2013 en solitari. Només a partir de 2018, amb el fitxatge d’Ogier, va retornar en forma de recolzament tècnic la presència de la marca oficial. Amb el nou canvi normatiu que va entrar el 2017 l’equip britànic aconseguia dos campionats del món amb el francés i un de marques, una història que va acabar amb la marxa de l’actual campió del món a Citroën, una història, que com tots sabem, va acabar naufragant.

Així doncs, M-Sport podríem dir què és l’únic equip privat, o semi-oficial, del campionat. i l’únic amb cotxes en totes les categories.

El resultat de Fourmaux en aquest Ral·li de Croàcia 2021 ha estat una bocanada d’aire fresc per l’equip. Per l’equip i per tots els aficionats, veure com un jove debutant en la categoria reina demostra talent i velocitat per estar amb els de davant, agrada a tothom. Fourmaux ha demostrat compromís amb l’equip i ha demostrat que el Fiesta, la màquina creada per M-Sport, segueix sent competitiva.

Per un jove com Fourmaux, que un equip com M-Sport doni oportunitats és bàsic. I ara molts direu, oportunitats no, billetera. Sí, el jove francès és un becat de la federació francesa i compta amb el recolzament de Red Bull, però és M-Sport qui ha ficat totes les facilitats, en categories inferiors per a que talents com el de Fourmoux puguin arribar a l’elit.

El 2017 Fourmaux fa la seva primera temporada al volant d’un Ford Fiesta R2T, gràcies a la seva velocitat i el seu saber fer el porten a un Ford Fiesta R5, al 2020 fa el salt al nou Fiesta Rally2 per acabar debutant ara, any 2021, a Croàcia amb el WRC.

Una escala, una evolució, on M-Sport ha estat peça clau per donar l’oportunitat a que un jove amb talent pugui demostrar les seves habilitats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments