Lucio Álvarez i Armand Monleón han aconseguit una victòria al Ral·li de Kazakhstan. La tripulació del Toyota Hilux Overdrive s’ha imposat per 28 minuts i 25 segons després que Mathieu Serradori, que havia liderat des del principi, es veiés obligat a abandonar en l’última etapa. Denis Krotov i Konstantin Zhiltsov van ser segons amb el MINI John Cooper Works, mentre que Mattias Ekström i Emil Bergkvis, els nous pilots d’Audi, van ser tercers.
La lluita per la victòria semblava que s’anava a lliurar entre Serradori i Yazeed Al-Rajhi, ja que el pilot saudita va arribar a estar a 22 segons del liderat després de tenir problemes en la primera etapa. No obstant això, durant la quarta etapa, Al-Rajhi -que va guanyar l’esdeveniment en 2018- va trencar un eix de transmissió i es va quedar encallat a la sorra després d’agafar el lideratge virtual a meitat de la secció.

Una victòria d’etapa va fer que l’avantatge de Serradori i la seva navegant Loic Minaudier tornés a augmentar i, amb gairebé 23 minuts d’avantatge sobre Álvarez, la tripulació francesa semblava encaminada a la victòria en el Ral·li de Kazakhstan. Diumenge, però, els problemes en l’última etapa van fer que la tripulació del Century Cr6 es retirés a punt de travessar la línia de meta.
L’argentí Lucio Álvarez i el català Armand Monleón s’han adjudicat una primera victòria en la segona prova de la Copa del Món de Ral·lis Cross-Country de la FIA, amb una bona actuació. Tercers a l’arribar a la penúltima etapa, la tripulació de Toyota es va col·locar en segona posició després dels problemes d’Al-Rajhi, malgrat un parell d’errors en la secció selectiva humida. Avui, han acabat quarts en l’última etapa per fer-se amb la victòria per 28 minuts i 25 segons.

Krotov, que va acabar cinquè a Kazakhstan el 2019, va tenir una cursa molt regular juntament amb el seu copilot Zhiltsov. Els de Mini van superar a Mattias Ekström en la quarta etapa per passar de la cinquena a la tercera posició malgrat quedar-breument encallat a les dunes. Diumenge, la tripulació va admetre que havia estat un dia dur per als cotxes i els pneumàtics per les condicions pedregoses, però una punxada no els va impedir aconseguir la seva posició al podi. Ekström i Bergkvist han viscut una altra gran aventura al Kazakhstan i els suecs s’han fet amb l’última posició de podi al MINI John Cooper Works Buggy.
La tripulació francesa formada per Ronan Chabot i Gilles Pillot es va quedar a les portes de podi, en quarta posició, i Austin Jones i Gustavo Gugelmin van ocupar una impressionant cinquena plaça a la general. El duo nord-americà-brasiler també es va adjudicar la victòria entre els T4 amb el seu Can Am Maverick X3 per més de 30 minuts, ampliant l’avantatge de Jones al capdavant de la classificació general de la categoria.

Cristina Gutiérrez va seguir impressionant; va arribar a la prova liderant la classificació de T3 amb 10 punts i ha ampliat aquest avantatge amb una altra victòria de categoria i el sisè lloc en la general. Una decisiva victòria d’etapa en el penúltim tram va permetre a l’espanyola i al seu navegant francès François Cazalet arribar a la meta amb pas ferm per adjudicar-se una victòria de categoria de 41 minuts en el seu OT3. Una victòria treballada fins al límit, Gutiérrez arribava a la meta amb dues costelles fracturades a causa d’una violenta compressió. Entre forts dolors arribava a la meta, fent més de 200 km lesionada. Ara es troba recuperant-se a l’hospital.
Els italians Amos Eugenio i Paolo Ceci van acabar setè i segon en T4, amb quatre de les cinc victòries d’etapa en la categoria. Fernando Álvarez / Antonio Gimeno, Pavel Lebedev / Kirill Shubin i Annet Fischer / Filipe Palmeiro van completar el top 10, tots ells amb maquinària Can Am Maverick T3. Yazeed Al-Rajhi es va recuperar de la decepció de dissabte i va guanyar l’última etapa, acabant en el lloc 20 de la general.
A la tercera prova de la Copa del Món FIA de Ral·lis Cross-Country, els participants es dirigeixen a un nou territori, ja que el Silk Way Rally (30 de juny – 11 de juliol) fa el seu debut al calendari.
Rally Kazakhstan – Classificació final
1 | Lucio Alvarez/Armand Monleon | Toyota Hilux Overdrive | 16hr 03min 17sec |
2 | Denis Krotov/Konstantin Zhiltsov | MINI John Cooper Works Rally | 16hr 31min 42sec |
3 | Mattias Ekström/Emil Bergkvist | MINI John Cooper Works Buggy | 16hr 38min 21sec |
4 | Ronan Chabot/Gilles Pillot | Toyota Hilux Overdrive | 17hr 22min 35sec |
5 | Austin Jones/Gustavo Gugelmin | Can Am Maverick X3 (T4) | 17hr 57min 22sec |
6 | Cristina Gutierrez/François Cazalet | OT3 OT3 (T3) | 18hr 12min 33sec |
7 | Amos Eugenio/Paolo Ceci | Can Am Maverick X3 (T4) | 18hr 27min 58sec |
8 | Fernando Alvarez/Antonio Gimeno | Can Am Maverick (T3) | 18hr 53min 36sec |
9 | Pavel Lebedev/Kirill Shubin | Can Am Maverick (T3) | 19hr 03min 52sec |
10 | Annet Fischer/Filipe Palmeiro | Can Am Maverick X3 (T3) | 19hr 35min 45sec |