RAL·LICROSS: Embat final pel campionat 2021 en un cap de setmana doble a Nürburgring

Després de set rondes en sis circuits diferents, tot es redueix a això: un final de temporada doble en una nova pista al llegendari Nürburgring, Alemanya, aquest cap de setmana (27 i 28 de novembre) per determinar qui serà coronat com a Campió del Món de Ral·licros 2021.

Els quatre protagonistes principals han pujat al capdamunt del podi almenys una vegada aquest any: Timmy Hansen a casa, a Höljes, i després de nou a Lohéac, Johan Kristoffersson a Riga ia Spa-Francorchamps, Kevin Hansen a la cursa inaugural de Catalunya i Niclas Grönholm a Letònia i la darrera vegada a Portugal.

És el gran dels dos germans Hansen -el campió del món del 2019, Timmy– el que lidera, des que va triomfar a la segona prova a l’agost. El suec, que no ha acabat més enllà de la quarta posició fins ara, sembla estar a punt d’aconseguir un segon trofeu de Pilots, però amb 60 punts per disputar al circuit de les Muntanyes Eifel de 1.029 metres -basat a la secció Mullenbachsleife del famós circuit de la Fórmula 1- i amb només 17 punts d’avantatge al capdavant de la classificació, res no es pot donar per fet.

© WorldRX

De fet, el perseguidor més proper de Hansen, el tres vegades campió, Kristoffersson, ha estat el que més ha puntuat en les darreres quatre cites, i es pot comptar que el del KYB EKS JC segueixi pressionant fins que caigui la bandera a quadres. Tot i un començament de temporada problemàtic, Kristoffersson ha encapçalat més sessions de classificació que ningú al volant del seu Audi S1 ​​el 2021, per la qual cosa la seva velocitat no està en dubte.

Va ser el germà petit dels Hansen –Kevin– el que va sortir més ràpid a Barcelona, ​​superant els seus dos compatriotes per segellar el segon èxit de la seva carrera al World RX. El jove de 23 anys ha estat un bon competidor en tot moment, aconseguint el podi en totes les rondes excepte en una, i situant-se a només 19 punts del seu germà gran Timmy.

Igual que Kristoffersson, Grönholm es va sobreposar a uns primers caps de setmana difícils per aconseguir una victòria a la doble cita de Riga, que després va reforçar amb un altre triomf a Montalegre després que els seus tres principals adversaris ensopeguessin entre si en la seva lluita pel primer lloc.

© WorldRX

El finlandès és una mica més enrere, a 29 punts del líder del campionat, Hansen, mentre que el seu company del GRX-SET, Krisztián Szabó, és l’únic pilot, a banda del duet del Hansen World RX Team, que ha arribat a la final a totes les proves disputades fins ara.

D’altra banda, al grup de 14 cotxes, el bicampió europeu de ral·licros, Anton Marklund, torna a córrer amb el Hyundai i20 de Hedströms Motorsport, el guanyador del títol d’Euro RX3, Yury Belevskiy, puja al nivell més alt amb l’Audi S1 ​​de Volland Racing i l’antic líder del World RX, Davy Jeanney, s’uneix a la lluita per primer cop en més de tres anys amb el Hyundai de PGRX.

El cap de setmana també marcarà l’últim esdeveniment de l’era de la combustió interna del Campionat Mundial, abans del canvi esperat a l’energia elèctrica el 2022.

© WorldRX

RIDDER VS. CALLI RX2e

Al Campionat RX2e de suport, Guillaume De Ridder i Jesse Kallio es batran en duel pel prestigi de passar a la història com el primer campió de ral·licros elèctric.

El belga ha liderat des que va guanyar a Catalunya, però el finlandès l’ha mantingut en suspens durant tot el temps, tornant el cop a Höljes i lliurant un duel amb el seu arxirival a Spa, una batalla en què l’heroi local De Ridder es va imposar per poc. Darrere dels dos líders, Patrick O’Donovan, Pablo Suárez i Isak Sjökvist estan immersos en una lluita similar pel tercer lloc.

La cursa començarà el dissabte 27 de novembre a les 10:30 CET.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments