FÓRMULA 1: Desvetllades les bases dels motors per al 2026

El Consell Mundial de la FIA ha ratificat les línies principals dels nous motors que sortiran a escena l’any 2026. És a partir d’aquí que s’elaboraran els detalls tècnics dels nous motors i es manté el desig inicial: motors més senzills, més barats i més sostenibles.

Les premisses descrites anteriorment poden espantar més aficionats “hardcore”, però no s’ha oblidat el component d’espectacle i els nous motors haurien de donar més espectacle que els actuals. Aquestes són les idees principals que definiran la nova generació de motors:

Missatge mediambiental potent: combustible 100% sostenible, eficiència global i canvi a l’energia elèctrica
Important reducció de costos: normativa tècnica, operativa i financera
Nouvinguts: permetre que puguin participar en a nivell competitiu
Protección de l’espectacle:
unitat de conducció potent i d’alta velocitat, rendiment del cotxe, so, capacitat d’avançament, evitar diferències excessives
Per aconseguir-ho, la normativa de les unitats de potència de 2026 es construirà sobre quatre pilars anomenats.

Per mantenir el motor V6 d’1,6 litres
Augmentar la potència elèctrica a 350 kW (470 CV)
Per eliminar la MGU-H
La introducció d’un límit de cost per unitat de potència
Així, l’arquitectura del motor es mantindrà sense canvis. Encara tindrem V6 en pista i era molt poc probable que el nombre de cilindres s’augmentés, ja que la tendència actual és fer més amb menys. S’ha fet un treball notable amb aquests V6 i seria una pèrdua de desenvolupament i diners, de manera que els motors mantindran la mateixa base però simplificada. I la sortida de l’escena MGU-H contribueix molt a la simplificació.

L’MGU-H és un dels components més fascinants dels motors actuals, una idea brillant i complexa que va aconseguir ser posada en pràctica pels enginyers dels equips. Recuperar l’energia tèrmica que normalment es perdria al turbo és difícil però alhora intel·ligent. Però tots els adjectius utilitzats anteriorment són sinònims de molts diners gastats a la F1. En ser un dels components més cars i complicats de desenvolupar, i seguint la nova filosofia del control de costos, s’abandonarà.

El límit de costos, una idea cada cop més emfatitzada a la F1, també s’aplicarà als motors. Es pretén que els equips aconsegueixin disposar de motors eficients però alhora no hagin de gastar molts diners i com a tal s’aplicaran límits perquè el preu final no es dispari.

Tot això mentre tenim motors que probablement sonaran més agressius, amb més potència però combustible 100% sostenible. La recerca d’un combustible 100% sintètic continua i per al 2026 els nous motors haurien d’utilitzar un combustible respectuós amb el medi ambient, cosa que es comença a veure amb un interès creixent per part de moltes marques d’arreu del món.

Ajudant a la sostenibilitat, es buscarà una major atenció al component elèctric, amb un augment de l’energia elèctrica utilitzada. Actualment, el MGU-K està limitat a 120 Kw (160 CV) sense limitar el MGU-H. Però per al 2026 s’incrementarà la part elèctrica i el MGU-K començarà a carregar 350 kW… tant com una Fórmula E de tercera generació.

Aquestes són les directrius

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments