FÓRMULA 1: Com la comunicació va salvar a Honda i va retornar a Red Bull a la glòria

Si hi ha una persona que es pot considerar el salvador d’Honda, és Franz Tost. El cap d’Alpha Tauri va ser en gran part responsable de mantenir Honda a la F1 amb l’èxit recent que hem vist.

Honda va passar per una fase fosca en el seu retorn amb McLaren, en una associació que no va funcionar, ni va estar a prop d’aconseguir els resultats desitjats.

Masashi Yamamoto, director executiu d’Honda, va revelar que va ser el cap d’Alfa Tauri qui va portar la idea a Red Bull per donar la benvinguda a Honda:

«En realitat va ser Franz Tost qui va dir que Honda ho podia fer. Va parlar amb els membres de la junta i els hi vam dir que havien de continuar, per recuperar-nos. Abans de parlar amb Helmut [Marko, Red Bull], vam parlar amb Franz”.

Així que va ser una idea feliç que va permetre a Red Bull tornar al cim i Honda a sortir al capdavant. Yamamoto va admetre que l’èxit que la marca japonesa va experimentar en el temps amb Red Bull no seria possible a McLaren:

«En comparació amb abans, hi havia molta més comunicació amb altres directius o equips de F1. Potser això també ajuda una mica des del punt de vista tècnic. Podem obtenir molta informació o podem fer algunes negociacions. Això ajuda a sobreviure a la F1. Amb McLaren, van dir «ens encarreguem de la política i tot, així que només ens centrem a fer motors». Aquest era el paper. Així que vam intervenir una mica més després de començar amb Red Bull. El canvi per a mi és que, després de començar amb Toro Rosso, Franz Tost va dir ‘hauries de parlar amb la F1, hauries de parlar amb la FIA’”.

«Encara que haguéssim continuat amb el projecte de McLaren, no crec que haguéssim tingut èxit i McLaren tampoc. La raó principal és probablement que la manera com vam començar no era realment la correcta. Per tant, el projecte ha de començar de la manera correcta o amb la comunicació adequada, cosa que no podríem fer amb McLaren. I això és una cosa que hem fet amb Red Bull Racing i Toro Rosso. Això era molt important. Hem començat de zero. Això va ser un reinici i el necessitàvem.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments