RAIDS: Prèvia, horaris i inscrits a la Baja Aragó 2022

La Baja Aragó se celebrarà aquest cap de setmana, del 21 al 24 de juliol, a Terol amb canvis importants en el recorregut de la prova. L’organització ha decidit allargar un dia més la prova, tornant al format anterior de competició, així que les etapes cronometrades es desenvoluparan durant dissabte i diumenge.

D’aquesta manera, els equips podran fer durant dijous i divendres les verificacions administratives i tècniques pertinents per iniciar el divendres 22 l’activitat amb la disputa de l’etapa pròleg per a les motos.

Al llarg del dissabte 23 es disputaran dues de les tres especials cronometrades mentre que per al diumenge 24 restarà el darrer i definitiu tram amb què es tancarà l’única prova a nivell estatal puntuable per a la Copa del Món FIA de Bajas Cross Country .

al rahji toyota overdrive baja italia

Les etapes cronometrades es disputaran per la província de Teruel obrint-se camí per les comarques de Jiloca, Teruel i Albarracín, aquesta última amb un pas per Gea de Albarracín. Un pas per aquestes comarques que comptarà amb una iniciativa que ha engegat l’organització i és crear una classificació específica en totes les categories de la prova al pas per cadascuna de les comarques. Un al·licient més que tindrà per suposat un premi per als millors temps de pas.

Dissabte i diumenge es desenvoluparà el gruix de la competició amb la participació de totes les categories (cotxes, camions, quads, motos, trial). El dissabte 23 l’etapa començarà a les 6h per als cotxes amb una mica més de 400 quilòmetres cronometrats dividits en dos especials.

Diumenge, la competició es reprendrà a partir de les 7h amb els darrers 159 quilòmetres cronometrats que hauran d’afrontar totes les categories que prenen part en aquesta Baja Aragó.

La Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) ha tornat a apostar per la cita de Teruel i serà la quarta prova del calendari després de la Baja Rússia (11-13 febrer), Baja Jordània (17-19 febrer) i la Baja Itàlia (8-10) juliol).

BAJA_ARAGO_2021_1
© Eloi Saez

Una llista plena de noms il·lustres

165 equips prendran part a la categoria de cotxes en què Nasser Al-Attiyah, tot un campió del Dakar i vigent vencedor de la Baja serà un dels principals favorits per revalidar la victòria. Amb ell, hi seran presents Miroslav Zapletal i Yazeed Al-Rajhi, primer i segon classificat a la general de la Copa del Món.

Trenta-cinc cotxes pendran la sortida a la categoria T1, mentre que 36 més s’alineen a la T3 per a prototips lleugers i 21 s’inscriuen a la cada vegada més popular categoria T4 a l’esdeveniment.

Al-Rajhi va triomfar amb el seu copilot Michael Orr a la recent Baja Itàlia i aquest èxit ha portat el saudita a situar-se a set punts del pilot txec Miroslav Zapletal (Hummer H3 Evo), líder del campionat de pilots. Els rivals més propers al títol presents a l’Aragó són Fernando Álvarez, Cristiano de Sousa Batista i Kees Koolen.

BAJA_ARAGO_2021_2_MINI_EKSTROM
© Eloi Saez

Candidats també al triomf final trobem als Mini John Cooper Works Rally construïts per X-raid per a l’argentí Sebastien Halpern, el veterà polonès Krzysztof Holowczyc i el duo portuguès de João Ferreira i Alejandro Martins.

Overdrive Racing també ha inscrit els Hilux de l’argentí Juan Cruz Yacopini, l’holandès Erik van Loon i el brasiler Lucas Moreas.

Altres competidors de T1 són João Ramos (Toyota) i tres Ford Rangers del PRK Sport Rallye Team, conduïts per Daniel Villarón, Edgar Condenso i Santiago Colomer.

El duet de l’equip South Racing Can-Am, format per Fernando Álvarez i la pilot saudita Dania Akeel, encapçala la massiva inscripció de T3 i actualment ocupa el primer i segon lloc a la cursa pel títol de T3.

Entre els seus rivals en un formidable grup de T3 hi ha el trio PH-Sport Zephyr de Mathieu Serradori, Jean-Luc Pisson i Lionel Costes i el talentós belga Guillaume de Mevius. Vanina Ickx, la filla de la llegenda de Le Mans i del Dakar Jackie Ickx, condueix un segon OT3.

FN Speed

Santiago Navarro, de l’FN Speed ​​Team, ja ha aconseguit el títol de T3 Bjas de la Copa d’Europa i s’alinea a un Can-Am amb els seus companys Pau Navarro i Cristina Giampaoli. Nasser Racing ha inscrit un Can-Am Maverick XRS per a l’estrella del WRC Dani Sordo i el seu copilot Cándido Carrera. Sordo ja ha participat aquesta temporada a la Qatar International Baja amb la màquina de South Racing.

L’holandès Kees Koolen té actualment un avantatge de dos punts sobre el seu company d’equip del South Racing Can-Am, Sousa Batista, i un avantatge addicional de dos punts sobre el kuwaitià Meshari Al-Thefiri al Campionat FIA T4.

Els tres pilots de South Racing encapçalen un grup de 21 cotxes que inclou les participacions de Nasser Racing de l’uruguaiana Patricia Gago i la lituana Emilija Gelazninkiene, Egidijus Valeiša amb un Can-Am de SRT, Polaris RZR Pro XP del polonès Tomasz Bialkowski i una Yamaha YXZ 1000 R a les mans de Miquel Prat i copilotat per Àlex Haro.

Horaris

Dijous 21 de juliol 
Verificacions administratives, Rally HQ, Teruel14.30-19h
Verificacions tècniques, Rally HQ, Teruel15.30-20h
  
Divendres 22 de juliol 
Verificacions administratives, Rally HQ, Teruel08.30-21.00
Verificacions tècniques, Rally HQ, Teruel09.00-21.30
Conferència de premsa prèvia, Rally HQ, Teruel20h
  
Dissabte 23 de juliol 
SS1 – 205.00kmPrimer cotxe – 8h
SS2 – 230.00kmPrimer cotxe – 13.44h
  
Diumenge 24 de juliol 
SS3 – 160.00kmPrimer cotxe- 7h
Podi, Teruel15h
Conferència de premsa, Teruel15h

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments