Zlín és una ciutat universitària que durant les últimes setmanes del mes d’agost es converteix en l’escenari d’una de les proes més famoses del Campionat Europeu de Ral·lis. Es troba a 300 quilòmetres de la capital txeca, Praga, i a 220 quilòmetres de la capital austríaca, Viena.
Les verificacions administratives i tècniques tindran lloc dijous a la fàbrica i centre de distribució de Continental Barum, situats a la ciutat d’Otrokovice, que acollirà també el parc d’assistència permanent del ral·li.
L’acció començarà divendres al matí amb els entrenaments lliures a Žlutava. El primer cotxe sortirà a les 7.30 hores abans que comenci l’important fase de classificació a partir de les 9.10 hores. La selecció de l’ordre de sortida tindrà lloc divendres a la tarda a la plaça de la ciutat, que acollirà la cerimònia de sortida a partir de les 16.00 hores.
Després, les tripulacions tindran unes hores per relaxar-se abans de la Súper Especial de Zlín, que obrirà el ral·li. Els cotxes sortiran en ordre invers, i s’espera que les primeres tripulacions de l’ERC comencin l’especial al voltant de les 22.00 hores.
L’etapa de dissabte inclou tres trams a l’est de la base del ral·li. Cadascun d’ells es fa dues vegades, amb els dos bucles separats per una parada de 30 minuts a l’assistència.
Comença amb Brezová (12,73 km) que precedeix Držková, la cronometrada més llarga del ral·li amb 24,32 km. Semetín (11,51 km) completa els dos bucles i posa fi a una jornada frenètica.
El final de diumenge segueix un patró semblant, amb dos bucles de tres trams que sumen 95,88 km. Primer hi ha Bunč (15,20 km) i Maják (13,20 km), seguits del mític Pindula (19,54 km). El segon pas per Pindula constitueix la Power Stage, que atorga punts extra als més ràpids.
Les 13 cronometrades sumen 202,57 km en un recorregut total de 624,23 km.
Ral·li de coronació
Les carreteres de la regió al voltant de Zlin tenen característiques molt especials. Inherentment relliscoses, es converteixen en un malson si hi intervenen la pluja, cosa que no és estranya en aquesta època de l’any. Amb aquestes característiques, no és estrany trobar que sovint són els locals els que escriuen pàgines de glòria en aquesta prova. L’últim èxit d’un estranger es remunta al 2012 amb Juho Hänninen (Fabia S2000). Per a aquesta 51a edició (del 26 al 28 d’agost), hi ha moltes possibilitats que la carrera per la victòria sigui essencialment entre Jan Kopecky, Erik Cais i Filip Mares.
El primer citat ha guanyat 7 dels 8 Barums organitzats des de l’any 2012. Amb 40 anys, si no té la mateixa velocitat que abans, coneix cada centímetre de terreny, el més mínim revolt i totes les trampes del recorregut. Cais buscarà venjança després d’haver-se de retirar a l’última cronometrada quan liderava l’any passat. Pel que fa a Mares, hauria de ser ràpid a la seva terra.
Davant d’aquests adversaris, el recentment coronat com campió europeu, Efrén Llarena i Sara Fernández, compten amb una bona experiència en aquesta prova. Javier Pardo, Simone Campedelli i Norbert Herczig s’uneixen a Llarena amb les mateixes Škodas amb calçat MRF, amb Pardo i Campedelli encara en la lluita per un resultat entre els tres primers del campionat.
Pilots com Tom Kristensson (i20 R5), Ken Torn (Fiesta) o Norbert Herczig (Fabia) també poden donar sorpreses.
Laurent Pellier encapçala el Junior ERC amb un Opel Corsa Rally4. La victòria a Txèquia garantiria al francès el títol, però haurà de superar rivals com Óscar Palomo (Peugeot 208 Rally4) i Andrea Mabellini (Renault Clio Rally4) perquè això passi. El líder del campionat d’ERC3, Igor Widlak, és l’únic participant de la seva categoria.
A la Copa RGT, aquesta penúltima prova tornarà a enfrontar-se als Alpine de Manu Guigou i Raphaël Astier. Aquest últim lidera la Copa amb un marge de 18 punts i té possibilitats d’aconseguir el títol a Zlin fins i tot abans de la cursa final a Catalunya (19-23 d’octubre).