CATALUNYA: Tot el que cal saber per seguir el Ral·li de La Llana 2022

Aquest cap de setmana arriba una de les proves més importants del campionat de Catalunya de ral·lis. El Ral·li de La Llana, que la temporada passada va deixar Sabadell per establir-se a Ripoll, torna amb nous trams, una llista d’inscrits de gran qualitat i tots els ingredients per ser de nou el ral·li referent a casa nostra.

L’any 2021 serà per tots recordada per la participació de l’equip oficial Hyundai, amb Neuville al capdavant per preparar el RallyRACC que es disputava poques setmanes després. El Motor Club Sabadell ha tornat una edició amb caràcter internacional estant prova estarà inscrita a la RFEDA, oberta a participació internacional.

L’ASAC66, organitzadors del Ral·li Perpignan – Roussillon Fenouilledes i Motor Club Sabadell van tancar un acord de col·laboració i promoció que significa que equips dels dos països podran participar en tots dos ral·lis. A més a més les dues organitzacions s’han ficat d’acord per premiar els primers equips classificat de cada país a cada prova que tindran com a premi la inscripció gratuïta al ral·li del país veí el 2023.

Això significa que el primer equip espanyol i el primer equip francès a la classificació final del XXIII Ral·li de la Llana Ripollès se’ls premiarà amb la inscripció gratuïta al 40 Ral·li Perpignan – Roussillon Fenouilledes i a la inversa.

Genesca Lloret skoda fabia rally2
Nacho Mateo

Aquest fet ha portat aquest cap de setmana a Ripoll alguns coneguts francesos com Richard Genescà, guanyador del Ral·li Lloret aquest mateix any, al volant del seu Skoda Fabia R5. Unitats germanes a les que pilotaran Eduard Pons i Alberto Chamorro, Albert Orriols i Chrsitan Gómez (guanyadors a Cervera) i José Luis Garci i Jordi Forcada. Marià parés i Eduard Ferran completen la llista entre els quatre rodes motrius amb el Citroën C3 N5.

Per davant la llista es complementa amb una gran qualitat de pilots i màquines com en Xavier Domenech i la Susanna Cercadillo amb el Porsche 997 GT3, decorat especialment per celebrar els 100 ral·lis d’en Xavier, unitat similar a la que pilotaran d’Albert Traserra i Mariona Zanini.

Alejandro Mauro amb Diego Sanjuan i Alex Español amb Axel Coronado estran a la sortida al volant de sengles Renault Clio Rally5. Miquel Labarias i Lorena Romera estaran presents amb l’habitual Peugeot 208 Rally4 mentre que Franc Olivé amb Carles Cortés al costat ho faran amb un Peugeot 208 R2 com al 3r Memorial Abel Puig.

Martínez – Larrosa tornen als trams catalans amb el magnífic BMW M3 E30, model germà al d’Albert Torres i Gerard Bellver, en el seu cas E30 325. Pau de Las Heras i Gerard Alsina sortiran amb el Mitsubishi Lancer Evo VI una unitat més moderna a la que utilitzaran Josep M Soler i Josep Ramon Ribolleda en aquesta prova.

La llista s’enfila fins als 73 inscrits en velocitat amb coeficient 6 de puntuabilitat per al Campionat de Catalunya de ral·lis de velocitat i regularitat i les copes Pirelli i Michelín.

Itinerari

Aquest any, la prova tindrà 94,65 km cronometrats, sobre un total de 326,23 km previstos, dividits en set trams, quatre d’ells diferents. El ral.li començarà amb una novetat el Coll de la Merola, situat a la zona de la Pobla de Lillet i Sant Jaume de Frontanyà, sent el més llarg de tot el recorregut amb 12,91 km. El equips participants hauran de recorrer també els trams d’Alpens (11,01 km), Santigosa (15,07) i Borreda (16,65) i que només es disputarà en una ocasió.

Coll de Merola12,91 km – 9:40h – 12:54h

El ral.li arrancarà amb aquesta nova especial, la més llarga de tot el recorregut, i disputada per últim cop en el RallyRACC de 2004. Comença amb una carretera de doble carril de bona amplada i molt revirat fins arribar a la cruïlla de La Pobla de Lillet cap a Sant Jaume de Frontanyà. Hi ha accés al mig de tram des de la població de La Pobla de Lillet, on es podrà gaudir d’uns espectaculars paratges. Aquest tram ha estat retallat en els seus últims 5 km per problemes generats per alguns participants amb els veïns de la zona.

Alpens – 11,02 km – 10:31h – 13:45h

En aquesta edició aquest tram es disputarà en el mateix sentit que l’any passat. De la cruïlla de Borredà cap a la població d’Alpens. És un dels trams més coneguts per part dels participants però no per això deixarà de marcar diferencies ja que potser és el tram més tècnic i amb mes canvis de ritme. Té diverses zones molt espectaculars per als aficionats i molt bon accés per la riera de Merles per arribar cap a la meitat del tram just al Cobert de Puigcercós. Hi ha zona de bar i d’esbarjo, lloc ideal per seguir les dues passades d’aquest tram i la següent passada del tram de Borredà.

Santigosa – 15,07 Km – 14:53h – 18:25h

Es disputarà en el mateix sentit que l’any passat i s’inclou com a tercer tram del segon bucle. Santigosa és un tram mític que comença en pujada per arribar al coll i baixar fins a la cruïlla que ens porta cap Vallfogona i Ripoll. És el tram amb l’asfalt més ample amb una pujada constant i revirada per després agafar la baixada que és cada cop més ràpida fins arribar a la cruïlla de la carretera d’Olot, a partir d’on es passa a una carretera amb corbes esquerra-dreta constants que caldrà diferenciar per fer un bon temps. Accés al mig només per la cruïlla que ve d’Olot, bona visió i bon lloc per veure les
diferencies en temps entre els participants.

Borredà – 16,65 Km17:02

A la tarda, juntament amb el tram de Santigosa, el tram de Borredà completarà l’últim bucle del ral.li. Aquest tram comença just a l’Hostalet per baixar fins a la cruïlla de Borredà on es torna a fer el traçat fins a la població d’Alpens, per tant aquests últims quilòmetres es disputaran tres vegades durant el ral.li cosa que fecilitarà la disposició del públic per poder gaudir d’una bona jornada automobilística.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments