Vint anys. Fa exactament vint anys que els aficionats finlandesos han hagut d’esperar per veure com el seu propi pilot torna a ser campió del món. Un cercle que es va obrir el 6 d’octubre de 2002 a Nova Zelanda amb la victòria de Marcus Gronholm i que acaba, com a les millors novel·les , just on va començar, al Ral·li de Nova Zelanda.
Un noi que complia els vint-i-dos anys just durant la cita de Nova Zelanda i que ho va celebrar de la millor manera possible amb la victòria de l’esdeveniment i amb l’entrada al quadre d’honor de campions del món.
Un títol aconseguit gràcies a la forta perseverança i habilitat del pilot finlandès que, malgrat la penalització de la posició de sortida, ha aconseguit guanyar cinc proves del campionat. Un autèntic domini al qual només Ott Tanak es va rebel·lar, però, malgrat les tres victòries i els tres podis aconseguits, va haver de rendir-se davant el nou campió del món.

També va voler resistir al Ral·li de Nova Zelanda, però va resultar en va, ja que el finlandès va gaudir de l’ajuda climatològica quan les tempestes que van caure durant els tres dies de competició fent que l’ordre de sortida el beneficiés enlloc de perjudicar-lo en aquesta prova sobre terra.
Els intents de Sebastien Ogier i Ott Tanak d’arribar al guanyador de la cursa eren inútils, obligant-los a ocupar la segona i tercera posició de la general amb una diferència de 31,2 segons i 47,9 segons respectivament.

Darrere d’ells i al peu del podi, la tripulació belga de Thierry Neuville i Martin Wydaeghe que aconseguien remuntar després d’un inici de cap de setmana desastrós, amanit per diversos errors, que el van enviar a la part baixa de la classificació en la setena posició de la general. Tot i això, els diferents errors dels seus contrincants, principalment d’M-Sport, van ajudar al belga a remuntar la classificació i a acabar quart de la general amb un diferència que, però, s’acosta als dos minuts.
Darrere del belga, el seu company d’equip Oliver Solberg aconsegueix una cinquena posició però, no reflecteix l’actuació del jove pilot de Hyundai visiblement més lent i amb dificultats respecte a la resta de pilots.

Sisena posició ocupada pel pilot local Hayden Paddon assistit per l’expert copilot John Kennard en un Hyundai i20 Rally2. Una actuació d’una importància absoluta per al pilot neozelandès que, conscient de l’oportunitat de tenir una cita al seu país natal, ho va arriscar tot demostrant de nou les seves habilitats i talent.
Darrere d’ell acaba el millor pilot de Ford, Lorenzo Bertelli, que torna a una cita mundial després del Safari realitzat un any i mig abans. Una cursa sense errors i absolutament in crescendo que ha vist, amb el pas dels quilòmetres, l’eliminació d’una mica d’òxid en la seva conducció després d’un llarg període d’absència d’un esdeveniment mundial.

Vuitena posició per al polonès Kajetan Kajetanowicz, autor d’una cursa regular i sense errors que el situa en segona posició de la categoria i en plena lluita pel títol de pilots WRC2. Per completar el top-10 trobem els pilots neozelandesos amb Shane van Gisbergen per pujar seguit de Harry Bates.