WRC: El promotor està preparant una nova categoria amb energies renovables

L’any passat, el Campionat del Món de Ral·lis va incorporar nous vehicles Rally1 impulsats per tecnologia híbrida. La normativa actual romandrà fins a la temporada 2024 i és possible que la categoria principal segueixi amb tecnologia híbrida el 2025, però amb algunes de les normes revisades.

Paral·lelament al Campionat del Món de Ral·lis s’està construint una categoria d’exhibició completament lliure, que podrà funcionar amb tecnologia elèctrica o fins i tot d’hidrogen, a més d’híbrida. Simon Larkin, director d’esdeveniments de l’empresa promotora del Campionat del Món de Ral·lis, ha declarat a la pàgina web d’Autosport que a la primavera hi haurà més informació sobre la nova categoria.

Anunciarem més informació als vols del Ral·li de Portugal, tant sobre el nou reglament tècnic (a partir del 2025) com sobre la nova categoria espectacle, que permetrà utilitzar qualsevol tipus de sistema de propulsió. L’objectiu és oferir un trampolí per experimentar i explorar diferents tecnologies. Ho recolzem plenament i volem que sigui així».

El futur dels ral·lis es va debatre durant l’obertura de la temporada del Campionat del Món de Ral·lis de Monte-Carlo. Un avenç més gran als ral·lis que la tecnologia híbrida és la nova gasolina sostenible, fabricada íntegrament a partir de fonts renovables, que s’utilitza des de l’any passat pel fabricant alemany P1 Racing Fuels.

L’automobilisme sempre ha tingut un paper fonamental en el desenvolupament de les tecnologies del futur. Ara juga un paper encara més important. Crec que és important que l’estratègia de la FIA consisteixi a utilitzar tecnologies diferents en sèries diferents”

Patrice Ratti, antic cap d’esportius de Renault

El ral·li ja utilitza híbrids i combustible renovables. Crec que és important veure com funcionen a la vida real. Ningú no pot dir quina tecnologia s’utilitzarà en el futur. Per això és important tenir diferents opcions.

Aquesta idea que sembla molt novedosa no deix de ser un mirall de la proposta del Dakar i la seva divisió «Challenge New Energy» o el projecte Dakar Future on tots els equips hauran de ser sostenibles al 2030 i on Audi i el seu RS Q e-tron ja s’hi troben inmersos.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments