Roda el món i torna al Born o com el Circuit de Barcelona Catalunya torna al seu traçat original

El Circuit de Barcelona-Catalunya tornarà a l’antic traçat sense la xicana del’últim sector, a l’espera de l’aprovació del canvi per part de la FIA.

La xicana es va presentar al Gran Premi del 2007 per motius de seguretat, però mai va tenir una bona acollida, perdent un dels revolts més ràpids del circuit i donant accés a la recta principal. D’aquesta manera, els promotors del Gran Premi català volien que la FIA homologués la pista sense la xicana per al Gran Premi 2023, cosa que ha acabat passant avui. La FIA ha homologat la pista amb i sense la xicana al sector final.

El Circuit ha seguit indicacions de la FIA instal·lant noves barreres TECPRO als dos últims revolts. Stuart Robertson, responsable de seguretat de circuits i ral·lis de la FIA, i Niels Wittich, director de cursa de Formula 1 i delegat de seguretat FIA, van ser els encarregats d’homologar aquesta modificació durant l’habitual inspecció del traçat. D’aquesta manera, la longitud total del traçat durant el Gran Premi de Formula 1 serà de 4.657 metres.

La versió 2023 de la pista farà que els monoplaces facin el revolt 13 a una velocitat molt més alta i amb més possibilitats d’avançar al final de la recta principal.

Unes instal·lacions de referència

El Circuit de Barcelona-Catalunya presenta diverses novetats més que afectaran tant la pista com les instal·lacions. Una de les més importants és l’ampliació de l’escapatòria del revolt 1, que ara comptarà amb un total de 70 metres d’escapatòria de grava en el punt més ampli. A més, s’ha instal·lat una tanca de protecció FIA als revolts 1 i 2, millorant significativament la seguretat dels pilots.

Aquestes obres s’han dut a terme en dues fases per permetre que el Circuit pugui continuar amb la seva activitat habitual a la pista mentre es duen a terme les obres de millora als vials de servei i a una part de la zona de públic. Està previst que les obres finalitzin a finals de març.

Altres novetats que no passaran desapercebudes pels participants i espectadors són la remodelació del marcador del Circuit de Barcelona-Catalunya, situat a la sortida del pit-lane, amb una nova torre de senyalització més moderna, i la reorganització dels espais del primer pis de l’edifici de boxs, que ara seran un espai diàfan de gran capacitat.

Finalment, també s’han dut a terme altres tasques més habituals com de pintura, substitució d’alguns pianos i la renovació dels pneumàtics. A més, els lavabos permanents de les zones de públic estan sent reformats i estaran a punt per al començament de la temporada 2023.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments