Prèvia, horaris, inscrits i trams del Rally Serra de Fafe e Felgueiras 2023 primera prova de l’ERC

Fafe rep aquesta setmana l’inici d’un altre ERC, Portugal torna a tenir l’honor d’obrir les hostilitats amb el Rally Serra de Fafe e Felgueiras, que esdevé l’únic esdeveniment portuguès del calendari a causa de la sortida del Ral·li de les Açores. Això és conseqüència de la nova filosofia de la sèrie, que es jugarà majoritàriament al centre d’Europa per reduir els costos de viatge dels equips. L’única excepció és el viatge a les Illes Canàries. El calendari torna a incloure vuit curses, la meitat per terra i l’altra meitat per asfalt.

Esportivament, el Campionat d’Europa de Ral·lis arriba amb molts més pilots amb possibilitats reals d’èxit. Gran part d’aquesta competitivitat l’aporta MRF Tyres. El fabricant indi de pneumàtics es va estrenar guanyant l’any passat a les Açores i va guanyar el títol de pilots amb Efrén Llarena i ara sembla apostar molt per aquesta sèrie en el seu camí cap a la implantació al vell continent. Els seus colors seran presents en almenys sis pilots.

A través de diversos programes diferents, MRF Tyres pretén conquerir un nou ceptre amb l’espanyol Efrén Llarena, campió del títol, amb un Skoda Fabia RS Rally2, un vehicle semblant al que pilotaran els italians Simone Campedelli i Andrea Nucita o el letó Martins Sesks. Un altre nom que segur estarà lluitant per les posición capdavanteres és el de Craig Breen, que farà aquest any el campionat portugués amb un Hyundai i20 Rally2.

VW Polo R5 Fafe Linamae
ERC

Amb cotxes vermells i blancs, el suec Pontus Tidemand també arrenca amb un Ford Fiesta R5 Mk II i el noruec Mads Ostberg que, després de passar pel campionat d’Hongria, torna als focus internacional amb un Citroën C3 Rally2.

En la lluita per les primeres posicions també hi haurà el campió finlandès Mikko Heikkila, que comença l’any amb un Skoda Fabia Rally2 Evo del portuguès The Racing Factory, el suec Tom Kristensson, que aposta per un Citroën C3 Rally2 de Tagai Racing Technology o l’italià Alberto Battistolli que aposta per la seva experiència en esdeveniments per millorar els resultats aconseguits fins ara.

Amb un ple de 10 victòries en tots els ral·lis celebrats el 2022, també arriba el francès Matthieu Franceschi amb un Skoda Fabia Rally2 Evo.

El pilot que també tornarà a aquesta sèrie el francès Yoann Bonato amb les habituals “sabates” en el seu Citroën C3 Rally2 de Michelin. Amb una presència assegurada en gairebé totes les proves de la temporada, Simone Tempestini torna a aquest campionat amb el Skoda Fabia Rally2 Evo ja pilotat en el passat. Amb ambicions més modestes també el romanès Bogdan Cuzma, al volant d’un altre Skoda Fabia Rally2 Evo.

Tempestini Fafe ERC Skoda FAbia Rally2
ERC

Algunes curses del campionat europeu també podrien ser amenitzades pels pilots que competeixen regularment al WRC que veuen en les curses d’aquesta fórmula una bona manera de preparar-se per als ral·lis del campionat. Això també passa amb la cursa d’aquest cap de setmana, amb noms com Hayden Paddon, Simon Wagner, Filip Mares, Joshua McErlean, Erik Cais o Georg Linnamae, entre d’altres, ja pensant en el Ral·li de Portugal.

En aquest marc, tornen l’ERC3 i ERC4, que també es desenvolupa en competició júnior. Després d’un temps monopolitzat pel Ford Fiesta Rally3, l’ERC3 s’hauria de potenciar amb l’homologació del Renault Clio d’aquest grup. Pel que fa a l’ERC4, encara no es coneixen els projectes de tots els interessats, però a Fafe apareixen no menys de set pilots en vehicles com el Ford Fiesta, Renault Clio o Peugeot 208 Rally4.

L’itinerari

Amb un programa de 17 trams, la cursa promet una gran lluita. En termes generals, l‘estructura és molt semblant a la de l’edició anterior, sent l’única novetat, pel que fa a trams, la introducció d’una segona especial al municipi de Boticas, anomenada Boticas/Vale do Tâmega (9,64 km) .

Confurco Fafe Portugal
ERC

Aquesta zona té un territori amb potencial per albirar nous horitzons a nivell internacional, mentre que les altres, com Fafe, Felgueiras o Cabreira, no necessiten presentació, amb els seus trams mítics que formen part de la història del Ral·li de Portugal.

HORARIS

Divendres 10 de març
Shakedown (Montim)3.61 km12:30
QSQualifying (Montim)3.61 km14:30
Shakedown (Montim)3.61 km16:00
SSS 1Fafe1.43 km22:05
Dissabte 11 de març
SS 2Boticas – Vale do Tamega 19.64 km09:09
SS 3Boticas – Sra das Neves 115.05 km09:59
SS 4Cabeceiras de Basto 110.84 km11:27
SS 5Vieira do Minho 111.76 km12:40
SS 6Boticas – Vale do Tamega 29.64 km15:39
SS 7Boticas – Sra das Neves 215.05 km16:29
SS 8Cabeceiras de Basto 210.84 km18:02
SS 9Vieira do Minho 211.76 km19:15
Distància total cronometrada94.58km52 %
Diumenge 12 de març
SS 10Luilhas 18.09 km08:32
SS 11Seixoso 19.97 km09:24
SS 12Sta Quitéria 19.18 km10:14
SS 13Lameirinha 114.90 km11:05
SS 14Luilhas 28.09 km13:31
SS 15Seixoso 29.97 km14:23
SS 16Sta Quitéria 29.18 km15:13
SS 17Lameirinha 2 [Power Stage]14.90 km17:05

TRAM A TRAM

Fafe Super Special (1,43 km)

Es tracta d’un especial de ciutat curta, tot de llambordes, la qual cosa la fa bastant relliscosa, fet que li permet oferir un bon espectacle per al públic.

Boticas/Val de Tâmega (9,64 km)

Majoritàriament ràpid, amb dues o tres zones més complicades, resulta molt interessant pel que fa a la conducció.

Boticas/Sr. do Monte (15,05 km)

És, sens dubte, l’etapa que pot aportar més diferències de temps, no només per la seva llargada, sinó, fonamentalment, pels constants canvis de ritme i tipus d’adherència. Bastant estret quasi totalment, acabant amb els darrers 4 km per una zona ampla i força ràpida.

Cabeceiras de Basto (10,84 km)

Quasi tot en una via molt ampla, ràpida i amb molta conducció, té la particularitat d’una part final més estreta, amb una superfície molt irregular que requereix molta atenció per part dels pilots.

Vieira do Minho (11,76 km)

És una versió una mica més curta que l’edició del 2022. Té un bon terreny i requereix molta conducció, amb èmfasi en la zona de salts.

Luílhas (8,09 km)

Encara que de curta durada, podria convertir-se en una de les cronometrades principals del ral·li. Primera part molt estreta i amb mala superfície –amb molta probabilitat de punxades– seguida de la segona per camí ample, força ràpid, però molt relliscòs.

Seixoso (9,97 km)

Amb un terra excel·lent, és molt tècnic. No serà una cronometrada difícil per als equips, però requereix un ritme molt viu per aconseguir bons temps.

Santa Quitèria (9,18 km)

Destaca per la seva superfície en excel·lent estat, sempre en baixada, sent una de les especials més tècniques del ral·li. Com a conseqüència de les baixades amb un alt grau d’inclinació, requereix molta atenció a l’hora de frenar i a l’acostar-se a les corbes.

Lameirinha (14,9 km)

Sense menysprear la resta de cronometrades, aquesta és, sens dubte, la icona del ral·li. Amb un terra excel·lent, molt tècnic en una part inicial i molt més ràpid a la darrera meitat, és l’especial on es pot gaudir de principi a fi. Els dos grans salts destaquen per la seva espectacularitat, però el segon pot ser fatal si alguna cosa falla en el teu plantejament.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments