Loeb es veu fora del WRC per al 2023

El nou any ja està en marxa, però Sébastien Loeb encara no té clar el seu futur en el Campionat del Món de Ral·lis (WRC) per aquesta temporada.

Després de guanyar el Ral·li de Monte-Carlo del 2022 amb M-Sport Ford, tot indicava que l’alsacià continuaria amb l’equip anglès el 2023, però la situació ha canviat amb l’arribada del campió del 2019 Ott Tänak.

En una entrevista per al canal Canal+ el diumenge 2 d’abril, Loeb va confirmar que una col·laboració parcial amb M-Sport Ford és «més que hipotètica».

Sébastien Loeb i M-Sport Ford: col·laboració parcial al 2023?

Malgrat la seva victòria al Rallye Monte-Carlo 2022 amb M-Sport Ford, la continuïtat de Sébastien Loeb amb l’equip anglès per aquesta temporada no està assegurada. En una entrevista amb Canal+, Loeb va revelar que una col·laboració parcial amb M-Sport Ford és «més que hipotètica» per al 2023. Això podria ser una opció perquè Loeb pugui seguir competint en el WRC, tot i que la seva agenda està molt atapeïda amb altres compromisos.

Rallye_Monte_Carlo_2022_Loeb_Galmiche Ford Puma Rally1
Nacho Mateo

A part del possible acord amb M-Sport Ford, Sébastien Loeb ja té programades altres competicions per aquest any. El francès participarà al Ral·li de les Açores l’1 d’abril amb un nou Skoda Fabia Rally2. També lidera el Campionat del Món de Rally-Raid (W2RC) amb BRX i Prodrive, després de les dues primeres rondes.

Tothom vol (veure’m al WRC), fins i tot jo, però no ho sé. Ford ha posat tota la seva implicació (financera) en la contractació d’Ott Tänak aquest any. Aleshores no hi va haver cap més proposta per a mi.

Vaig prendre la iniciativa d’avançar en la resta de temes, pel meu compte, amb el Campionat del Món de Rally-Raid amb BRX i Prodrive, i d’altres curses. La situació i el moment ja no són els mateixos.

Abans del Dakar, al gener, estava obert a totes les propostes. Avui començo a tenir una agenda força atapeïda. Encara que m’ofereixin algun ral·li demà, no tindria l’oportunitat de competir en un gran nombre de proves. No hi ha res, però no hi ha res previst. Sincerament, no estic segur de competir-hi aquest any.

Sébastien Loeb, un petrolhead

Sébastien Loeb és un dels pilots més exitosos de la història del WRC. El francès va guanyar el campionat del món en nou ocasions consecutives, des del 2004 fins al 2012, amb Citroën. Després de deixar el WRC, Loeb va continuar competint en altres categories com el Dakar, el Mundial de Turismes o l’Extreme E.

BAJA_ARAGO_2021_2_LOEB_PRODRIVE_BRX
© Eloi Saez

El Rallye de Monte-Carlo 2022 va ser la primera prova del WRC amb el nou reglament híbrid. Sébastien Loeb va aconseguir la victòria al volant d’un Ford Puma preparat per M-Sport, en una actuació espectacular que va sorprendre a tothom, emportant-se el triomf per davant del seu compatriota Ogier.

Aquesta gesta es va aconseguir al volant d’un Ford Puma preparat per l’equip anglès M-Sport, una montura que l’alsacià va continuar en tres ocasions més la temporada passada, a Portugal, Kènia i Grècia, amb més problemes que a la prova inaugural.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments