El futur del WRC es debatrà aquest cap de setmana a Portugal

Amb el final de la normativa vigent d’aquí a tot just un any i mig, la FIA i el Promotor del WRC estan enmig de converses per al futur de la categoria reina.

Peter Thul, el director esportiu de l’empresa de promoció del Campionat del Món de Ral·lis, va parlar amb el web Motorsport.com per explicar el seu punt de vista de la situació actual i el futur més proper.

Estem treballant-hi. He estat en converses amb Andrew (director de ral·lis de la FIA) amb tots els fabricants que han mostrat fins i tot una mica d’interès. Tenim dues o potser tres opcions amb les quals continuaran les discussions. «

Noves marques

L’any passat, el promotor del WRC va anunciar que els nous fabricants estaven interessats si la normativa canviava significativament: Skoda, Alpine i Stellantis.

«No obstant això, no direm més fins que tinguem alguna cosa més segura. El nostre sistema és fràgil, però quatre fabricants d’automòbils serien genials».

En principi, totes les marques de cotxes són benvingudes. Tanmateix, tenim la nostra pròpia estratègia, en la qual estem treballant. Estem treballant amb la FIA ​​i podem fer-los suggeriments sobre futures regles, però la decisió la pren la FIA.

Hem d’aconseguir les noves regles ràpidament, però la FIA no pot proposar res de nou sense consultar els fabricants d’automòbils. La indústria de l’automòbil està canviant amb els cotxes totalment elèctrics, però aquesta no és una opció per a ral·li si volem mantenir el format actual.

Actualment, segueix sent impossible veure cotxes 100% elèctrics sense distorsionar completament la disciplina.

“El millor és que el 75% dels cotxes actuals es poden mantenir. Es tracta més del tren motriu. El combustible sostenible són bones alternatives i també molt importants”

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments