El cotxe ha estat presentat avui divendres a Le Mans i es preveu que realitzi una volta de demostració al circuit dissabte al matí, amb el president de Toyota, Akio Toyoda, al volant
Desenvolupat amb vista a la competició, la presentació del prototip s’ha vist impulsada pel recent anunci de l’ACO, organitzador de les 24 Hores de Le Mans, en permetre competir els vehicles amb motor d’hidrogen -a més dels vehicles elèctrics de pila de combustible- a la cursa francesa.
El GRH2 és la darrera incorporació als models que Toyota ha creat per a la categoria reina del WEC. La seva presentació arriba després que el director tècnic Pascal Vasselon comentés dijous passat que la victòria d’un cotxe d’hidrogen el 2026 «hauria de ser factible».
Encara que Toyoda ha insinuat que el cotxe d’hidrogen competirà, el fabricant japonès encara no s’ha compromès de manera definitiva.
El president de Toyota, Koji Sato, va reiterar aquestes declaracions a Fuji a finals del mes passat, quan Toyota va participar en la carrera de 24 hores amb un Corolla impulsat per hidrogen i es van anunciar més detalls sobre la categoria d’hidrogen del WEC.
Una nova tecnologia, un nou camí
Quan es va plantejar per primera vegada la categoria d’hidrogen, estava previst que ORECA subministrés un xassís monocasc per a la divisió, en col·laboració amb Red Bull Advanced Technologies, i que els fabricants es limitessin a desenvolupar la pila de combustible.
El director de l’equip de Toyota, Rob Leupen, ha explicat el camí que ja ha recorregut aquest projecte i la nova tecnologia utilitzada, tot i que el compromís a llarg termini encara no s’ha confirmat:
El cap d’ORECA, Hugues de Chaunac, assegura que Toyota està donant «un gran impuls» al programa d’hidrogen i podria animar altres fabricants a investigar la creació d’un cotxe, però destaca que encara s’ha de determinar quina és la «millor direcció» per a la categoria.