Toyota presenta el futur de la resistència, el cotxe impulsat per hidrogen

El cotxe ha estat presentat avui divendres a Le Mans i es preveu que realitzi una volta de demostració al circuit dissabte al matí, amb el president de Toyota, Akio Toyoda, al volant

Desenvolupat amb vista a la competició, la presentació del prototip s’ha vist impulsada pel recent anunci de l’ACO, organitzador de les 24 Hores de Le Mans, en permetre competir els vehicles amb motor d’hidrogen -a més dels vehicles elèctrics de pila de combustible- a la cursa francesa.

El GRH2 és la darrera incorporació als models que Toyota ha creat per a la categoria reina del WEC. La seva presentació arriba després que el director tècnic Pascal Vasselon comentés dijous passat que la victòria d’un cotxe d’hidrogen el 2026 «hauria de ser factible».

GR H2 wec Toyota hidrogen

Encara que Toyoda ha insinuat que el cotxe d’hidrogen competirà, el fabricant japonès encara no s’ha compromès de manera definitiva.

El president de Toyota, Koji Sato, va reiterar aquestes declaracions a Fuji a finals del mes passat, quan Toyota va participar en la carrera de 24 hores amb un Corolla impulsat per hidrogen i es van anunciar més detalls sobre la categoria d’hidrogen del WEC.

«Personalment, el meu objectiu és aconseguir la neutralitat de carboni en l’automobilisme sense sacrificar el rendiment ni l’emoció. I no estaríem invertint en aquesta tecnologia si no penséssim que podem guanyar amb ella.

Vull animar els nostres competidors a considerar l’hidrogen, no només perquè és bo per al medi ambient, sinó perquè és una opció realment emocionant. El soroll, el par, la dinàmica, tot està present.

En definitiva, en el que fa a la neutralitat de carboni i l’automobilisme, buscarem totes les opcions possibles, des dels vehicles elèctrics amb bateria fins a altres alternatives, i per això l’hidrogen de Toyota és només una de les vies que estem explorant.

Una nova tecnologia, un nou camí

Quan es va plantejar per primera vegada la categoria d’hidrogen, estava previst que ORECA subministrés un xassís monocasc per a la divisió, en col·laboració amb Red Bull Advanced Technologies, i que els fabricants es limitessin a desenvolupar la pila de combustible.

El director de l’equip de Toyota, Rob Leupen, ha explicat el camí que ja ha recorregut aquest projecte i la nova tecnologia utilitzada, tot i que el compromís a llarg termini encara no s’ha confirmat:

«Estem treballant molt dur en aquest concepte, com sempre, com una empresa conjunta entre Higashi-Fuji i Colònia.

«L’objectiu és fer realitat aquest projecte a la pista de curses, però de moment no podem comprometre’ns».

El cap d’ORECA, Hugues de Chaunac, assegura que Toyota està donant «un gran impuls» al programa d’hidrogen i podria animar altres fabricants a investigar la creació d’un cotxe, però destaca que encara s’ha de determinar quina és la «millor direcció» per a la categoria.

«Encara és massa aviat per dir si serà com el LMDh, amb molts components específics. Hem de seure i analitzar exactament quin és el millor enfocament per a això».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments