Kristoffersson guanya amb molta sang freda a Hell per liderar el WorldRX 2023

En un cap de setmana on els temperaments van pujar dins i fora de la pista, Johan Kristoffersson va tenir la sang freda per guanyar a Hell, Noruega.

Kristoffersson va ser tan imperturbable com intocable al circuit de Lånkebanen, mantenint el seu impecable rècord de SuperPole abans de marcar el ritme a les quatre sèries i després dominar tant la seva semifinal com la importantíssima final per aconseguir la 37a victòria de la seva carrera a la prova 100 del WorldRX.

Amb aquesta victòria, el cinc vegades campió del món va aconseguir la seva segona puntuació màxima consecutiva al volant del seu Volkswagen RX1e, augmentant fins a 13 punts el seu avantatge al capdavant de la classificació:

Vam anar a Montalegre i vam ser ràpids i ara vam arribar aquí, a un tipus de pista molt diferent, i hem tornat a ser ràpids, així que són dies feliços.

Kristoffersson

Tenim un equip fantàstic que ha construït un cotxe molt bo, en el qual em sento molt còmode, i la sensació és fantàstica.

Kristoffersson
Niclas_Gronholm_WorldRX_Hell_2023

Si el camí del suec fins al graó més alt del podi va ser relativament fàcil, darrere d’ell la cursa va ser qualsevol cosa menys tranquila, amb una batalla brutal per acabar darrera del campió suec. Finalment, va ser Niclas Grönholm qui es va imposar en aquesta lluita, amb el finlandès assegurant-se el segon lloc per al Volvo Construction Equipment CE Dealer Team, unint-se al podi aconseguit a Portugal.

En només la seva segona aparició a l’era elèctrica del World RX, el doble campió de DTM Timo Scheider va pujar al podi per primera vegada en gairebé tres anys, aconseguint un bon rendiment al volant del SEAT Ibiza RX1e d’ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, mostrant-se. una clara millora de forma respecte a Montalegre.

Klara Andersson va travessar la bandera a quadres en quart lloc, replicant el resultat que va aconseguir en el seu debut al World RX a Hell l’estiu passat. La sueca s’ha hagut de recuperar d’un inici difícil quan problemes tècnics li van impedir córrer al matí.

Timo Scheider of ALL-INKL.COM Münnich Motorsport , Gustav Bergstrom of Volkswagen Dealerteam BAUHAUS and Guerlain Chicherit of Special ONE Racing in action at FIA World Rallycross Championship in Hell, Norway on June 18, 2023 // @World / Red Bull Content Pool // SI202306180533

L’heroi local Ole Christian Veiby va acabar cinquè a la carretera per a Volkswagen Dealerteam Bauhaus, però posteriorment va ser desqualificat del resultat final ja que el seu cotxe no va passar els controls de pes després de la cursa. El cap de setmana del seu 27è aniversari, el noruec també va ser desqualificat de la quarta sèrie, quan una col·lisió amb Timmy Hansen va aturar el Peugeot 208 RX1e del suec. L’impacte va deixar el Campió del Món 2019 fora de la resta de l’esdeveniment, provocant un enfrontament entre tots dos després de la cursa.

El nou vegades campió del món de ral·lis de la FIA, Sébastien Loeb, va completar els finalistes amb el seu Special ONE Racing Lancia Delta Evo-e RX, mentre que Kevin Hansen es va retirar del procediment a la semifinal després de punxar en una col·lisió amb Kristoffersson a la curva 1, agreujant un dia molt dolent per a l’equip Hansen World RX.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments